Jag försökte gräva in kulverten och vattenslangen in under grunden men det var helt omöjligt, så jag var tvungen att gå in genom muren en bit upp. Jag har gjutit en låda med cellplast runt denna ingång. Bild kommer så fort jag får tid.

Du kan läsa blogginlägget här: Från grundläggning till gjutning av plattan. Del 2
 
Vad är motiveringen för golvvärme i en verkstad? Är det driftkostnaden?
Jag tänker att man vill ju i en riktig verkstad kunna montera maskiner med mera i golvet och då är det trevligt kunna föra ner bultar och dylikt
 
S
Golvvärme är ett lågvärmesystem som fungerar bäst med jordvärmepumpen som vi har i huset och det blir bra komfort och låga driftkostnader. Det frigör även väggytor.
Jag kommer inte ha några träbearbetningsmaskiner som skapar så pass stora vibrationer att det krävs att de bultas fast i golvet.
Byggnaden är även designad att kunna användas som en bostad om man vill, bland annat har jag ett avloppsrör för vask på andra sidan av plattan om man får för sig att installera ett kök där. Detta avloppsrör kommer inte att användas av mig, utan kommer att finnas under en arbetsbänk.
Element på väggen kommer bara att samla damm och vara i vägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.