G
Landshypoteks kampanj verkar för mig vara rena bluffen.

Vi är 2st olika som nappade och sökte, jag själv blev nekad med 500 000kr i lån på ett hus värderat till 1800000, med en årsinkomst på över 500 000.

Fall 2 med ett bostadslån på 1.150 000 och värdering på 3.450 000, med en årsinkomst på 750 000.

Bägge fallen är den ända skulden bostadslånet.

Hur många har fått sitt bostadslån beviljat ?
 
  • Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
G
Perfekt med lägre ränta men jag som är pensionär fick inget lån på den banken ville flytta lånet från min bank som är på 1190000 värdet är 2.5 milj förmögenhet på ca l.6 milj
 
Konstigt. Frågade du vad orsaken var till att lånet inte gick igenom?

Jag upplevde som tidigare nämnt att deras värdering låg helt fel (åtminstone i vårt fall där värderingen slog fel på mer än 3 miljoner). Kan det vara något sådant?

En annan grej jag upptäckte när jag testade deras wizard var att deras adressuppgifter i deras fastighetsregister inte stämde (fel adress kom upp för oss) och att om en fastighet består av två fastighetsbeteckningar så funkar inte deras wizard.
 
Att säga att en bank eller kreditgivare är en bluff är nog att gå för långt. De har antagligen rätt att låna ut pengar. Eftersom marknaden är fri har de prövningsrätt dvs får välja vilka de gör affär med och till vilket pris. På samma sätt kan du som kund tacka ja eller nej och gå till någon annan eller flera aktörer. Man kan få nej för att systemet är kantigt i första delen av provningen som är automatiserad. Det löser sig ofta om man tar personlig kontakt. Eller så får man åtminstone en förklaring till nejet. Då är det bara att gå vidare.
 
Jag försöker fylla I ansökan men kommer inte längre än till "personuppgifter". Där har jag fyllt i ALLA fält för mig och min fru men kan ändå inte spara och gå vidare?
Sen ringde jag kundtjänst och enligt dom skulle man skriva in fastighetsbeteckningen i ansökan för att på så sätt få fram en värdering, var skriver man in denna fastighetsförteckning?
 
Rutan för "spara och gå vidare" är gråmarkerad.......
 
Och nu efter 5:e gången så gick det......
 
Nu har jag kommit så långt att banken ska granska min ansökan. Hur lång tid tog de för er att höra nåt från Landshypotek?
 
G
Vilken ton och läsförmåga.....

Det står i min kommentar ovan "Landshypoteks kampanj verkar för mig vara rena bluffen."

Ska vi bryta ner det eller inser ni ?, annars förtydliga gärna var det står att Landshypotek är en bluff.

Men såklart det är säkert någon "mekanism" i deras algoritm som är fel, jag menar 0.1% på UC, inga övriga krediter, eller outnyttjade beviljade sådana. Rena facit på välskött ekonomi.

Hela tiden är det dessa kampanjer, sen när det väl kommer till kritan så är det något annat som gäller, samma när bankerna erbjuder blancolån, polaren ansökte på skoj, årsinkomst på 2milj+ och helt skuldfri med massa tillgångar, ränta från 3.95-18.xx%, blev erbjuden 7-8%, då undrar man fan vilka rutor som ska kryssas för att man ska få 3.95.
 
@Corpes - För oss tog det 8 dagar (eller fem arbetsdagar) innan de hörde av sig. Jag skickade in ansökan via deras hemsida en lördag och söndagen därpå så rinde de upp.
 
J
Lite spännande att det ringer en tjänsteman från banken en söndag. Då är de angelägna.
 
@Jocke Best Det är väl så det ska vara? De ska väl ringa när man har tid att svara. Jag förstår mig inte på banker som har stängt när man har behov av dom. Det lokala SEB-kontoret här på orten har öppet 10-13 vardagar. Förstår inte riktigt hur de tänker.
 
Det är inget bindande när man först söker online eller? Jag vill bara ser om jag kan få ett bättre offert från ICA men det ser ut som jag måste ansöka.
 
@lostinsweden Nej, det är inte bindande att ansöka. Du måste skriva under med papper och penna också (tyvärr). Svårt att tro att ICA matchar Landshypotek men man vet inte förrän man försökt. Berätta gärna hur det går för dig.
 
  • Gilla
lostinsweden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.