Vågar du tänka utanför boxen och bygga en box som tillbyggnad? Jag gillar dessa hus med tillbyggnader som inte skäms för sig, de gör husen unika och spännande.
Innan du sätter igång, kontrollera om du får bygga ut, ta reda på vilka papper du måste fylla i. Sätt en budget, vad är syftet med tillbyggnaden, undersök olika material, ta hänsyn till omgivningen, tänk utanför boxen, välj arkitekt, prata med grannar, anlita rätt byggare.
Lycka till med din tillbyggnad!

Du kan läsa blogginlägget här: Tillbyggnad med attityd
 
Jag kunde tänka mig flera av dem, särskilt den här sista i glas och aluminium. :ok:
 
Om det är anställda på arkitektbyråer som ritat dessa så tror jag att upphovsmakarna till tillbyggnaderna på bilderna 4 och 9 fick sparken direkt. Ingen förklaring krävs.
 
Håller annars med Marlen om den alubygget, det var rätt läckert, även nr 5 gillade jag.
 
G
Haha, smaken är olika. #4 överlägset bäst!
 
Den är väl det. Vissa föredrar Ketchup framför Rödbetor till deras pyttipanna, men det jag menar och tycker är mer åt hållet Köttbullar och vaniljsås.
 
Den ena tillbyggnaden är fulare och smaklösare än den andra. Samtliga dessa "tillbyggnader" borde vara kriminella. Det här är inte att tänka utanför boxen. Det här är hjärnsläpp.
Det är heller ingen attityd, det tyder snarast huvudsakligen på uppmärksamhetsjakt av samma typ som kvällstidningar och Hänt i veckan m fl alster bedriver.
 
Tänk dig att du är på en fest och har ett trevligt samtal med en vän. Plötsligt kommer en överförfriskad distanslös person och ställer sig med ryggen mot dig och tar över samtalet :(
En bra tillbyggnad låter alla vara med och visar finkänslighet :)
 
Fult. :/
 
G
Det jag frågar mig är:
1, Fick fastighetsägaren endast göra tillbyggnader som vitt skiljer sig från huvudbyggnaden?
2, Vad är det praktiska, långsiktigt hållbara, arkitektoniska fördelarna?
Ser dessa mer som nödlösningar för att onödig stelbenthet bå bygglovskontoren leder till krångliga krav. Skulle hellre se hela byggnader oavsett vilken av de två stilarna i varje bygge man väljer.
 
Madelene S
Tycker själv att det roligt med nytänkande, kaxiga och vågade lösningar som bryter av mot det traditionella. Att det är ett stilbrott går ju inte att ta miste på, men om det är ett "brott" i sig är en annan fråga. Man behöver inte bygga traditionellt hela tiden, men jag förstår att det skapar en del upprörda känslor.
 
Roligt, kaxigt och nytänkande räcker inte för att det ska bli bra. Det finns fina exempel men är svåra att hitta. Inget av ovanstående klarar godkänt. Att tillföra ett värde utan att slå sönder och förstöra ett annat. Att få gammalt och nytt att samverka istället för att kriga eller konkurrera. Det är få som klarar detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.