Igår satt jag och kollade på Netflix (via ADSL-uppkoppling) och käkade lunch. Bildkvaliteten var mestadels bra, överraskande nog... Men då och då uppstod artefakter i bilden och ett par gånger stannade också hela videon för att jag saknade anslutning. Att gå från 6 megabit per sekund till typ 0,01 megabit per sekund flera gånger i timmen har varit mitt liv i fyra års tid.
Men igår klockan 17 var denna era slut. Då tryckte de på knappen och drog igång fibern här hemma.

Du kan läsa blogginlägget här: Fiber inkopplat i huset
 
J
Grattis! Kul att det funkade och flöt på bra, oftast får man ju bara höra om alla problem, eftersom ingen skriver i forumet om man inte har några frågor vanligtvis då :)

Nu vill vi se lite inlägg och bilder på hur du löser kabeldragning och täckning med accesspunkter etc i kåken också :) Lite målarfog i hålet, och ett snyggt 2-vägsuttag med så :)

Kanske läge för ett test av olika burkar, som olika Smartlösningar, egen värstingrouter, Ubiqutis managerbara accesspunkter, Technicolor TG234 för trådlös koppling till tv-boxar, kabelkanaler, homeplugs etc etc. Gissar att det inte är några problem att få grejer skickade till dig från leverantörer om det ska testas.

Varför inte sedan ett test av ATV4, Chromecast gen2 och Ultra, billigare androidboxar/minip, windows-stickor för , Streamingtjänster, Netflix, HBO, Telia play+, TV4 play, Viaplay etc etc nu när det finns klös i uppkopplingen?
 
Grattis Elina :)
 
E
Eloge till dig att du maskade ansiktet på fotografierna. Jag är själv entreprenör och uppskattar inte att fotas titt som tätt och inte tillfrågas innan publiceringen.
 
Grattis! Själv bor vi i Stockholm, har ingen telefon indraget i huset och bor i en radioskugga så varken 3G eller 4g fungerar. Kan öht inte se Netflix, viaplay. Fiber kommer inte de närmaste 10 åren, om någonsin. Men jag är inte bitter.....
 
Grattis! Visst är det kul när det blir bra till slut.
 
n0zen skrev:
Grattis! Själv bor vi i Stockholm, har ingen telefon indraget i huset och bor i en radioskugga så varken 3G eller 4g fungerar. Kan öht inte se Netflix, viaplay. Fiber kommer inte de närmaste 10 åren, om någonsin. Men jag är inte bitter.....
Ush det låter hemskt :S. Var är detta?
 
-RB- skrev:
Grattis! Visst är det kul när det blir bra till slut.
Tack :D
 
Jocke Best skrev:
Grattis! Kul att det funkade och flöt på bra, oftast får man ju bara höra om alla problem, eftersom ingen skriver i forumet om man inte har några frågor vanligtvis då :)

Nu vill vi se lite inlägg och bilder på hur du löser kabeldragning och täckning med accesspunkter etc i kåken också :) Lite målarfog i hålet, och ett snyggt 2-vägsuttag med så :)

Kanske läge för ett test av olika burkar, som olika Smartlösningar, egen värstingrouter, Ubiqutis managerbara accesspunkter, Technicolor TG234 för trådlös koppling till tv-boxar, kabelkanaler, homeplugs etc etc. Gissar att det inte är några problem att få grejer skickade till dig från leverantörer om det ska testas.

Varför inte sedan ett test av ATV4, Chromecast gen2 och Ultra, billigare androidboxar/minip, windows-stickor för , Streamingtjänster, Netflix, HBO, Telia play+, TV4 play, Viaplay etc etc nu när det finns klös i uppkopplingen?
Haha ja det hade varit något. Men vi gör inte den typen av tester här på Byggahus, eller väldigt sällan i alla fall. Däremot kör jag det mesta av det du nämner redan idag och det funkade även över ADSL - om man bortser från allt lagg och ojämn bildkvalitet.

Ska bli spännande att se vad som kommer på CES i jan!

Jag kommer att köra det mesta trådlöst här hemma. Har routern centralt och den når bra till alla rum idag inklusive ut till bilen. Möjligen att PS4 får kabel. Men det blir ett blogginlägg om detta framöver, absolut.
 
Entreprenörens skrev:
Eloge till dig att du maskade ansiktet på fotografierna. Jag är själv entreprenör och uppskattar inte att fotas titt som tätt och inte tillfrågas innan publiceringen.
Självklart! Jag hade själv inte velat vara med på bild :p
 
Vi har nu ADSL, bredband30mb/TV/telefon via telejacket.
Mycket missnöjd, TV går ner ca en gg/dag och då måste TV-boxen startas om (3-4 min).
Bredbandet är märkbart trött på kvällar, men IPtelefonin funkar
Nu har vi fått fiber, (65 spänn/mån ej använd ännu , jag får inte riktigt ihop det med tjänsteleverantörerna, får nog läsa på lite bättre..
Telia tycks inte ha så god kontakt med alla fibernätslev ??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.