Min inkorg bombas av pressmeddelanden om historiskt låga elpriser och historiskt låg reporänta - och vissa av mejlen innehåller tips på hur du ska spendera de där slantarna du får över varje månad. Exempelvis kan du amortera på dina bolån vilket ju sägs vara den bästa formen av sparande.
Jag har valt att spendera de där slantarna på huset. Jag har ju, som många av er vet, byggt till huset under förra året. Och i år har jag valt att fokusera på att renovera den gamla delen till lite mer modern standard.

Du kan läsa blogginlägget här: Hur spenderar du dina extrapengar i sommar?
 
Vi har i huvudsak sparat och amorterat. Egentligen hade jag velat renovera, men inga firmor återkommer med offerter...
 
Jag har ofta samma problem där jag bor! Att företagen inte återkommer med offerter. Trist.

Hell00 skrev:
Vi har i huvudsak sparat och amorterat. Egentligen hade jag velat renovera, men inga firmor återkommer med offerter...
 
Denna sommaren är det renovering för hela slanten!
 
Vi amorterar och renoverar för pengarna.
 
walking closet hur ser en sådan ut? :D Kommer den in i sovrummet på morgonen med kläderna redo? Låter ju sjukt bekvämt
 
AndersMalmgren: Haha :D
 
En vecka i Grekland å ommålning av sommarstugan samt inomhusmålning av densamma. Amorterar gör vi alltid, oavsett ränteläge. :cool:
 
Det hade varit bekvämt om det var så haha

AndersMalmgren skrev:
walking closet hur ser en sådan ut? :D Kommer den in i sovrummet på morgonen med kläderna redo? Låter ju sjukt bekvämt
 
Härligt med både semester och lite ny färg på kåken :)

Annen skrev:
En vecka i Grekland å ommålning av sommarstugan samt inomhusmålning av densamma. Amorterar gör vi alltid, oavsett ränteläge. :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.