I ett blogginlägg tidigare idag tipsade jag om två färska, tunga argument för att du bör få en bättre bolåneränta.
För att ytterligare ge dig råg i ryggen och ordentligt på fötterna i förhandlingen om bolåneräntan lanserar vi idag en ny funktion Vad har du för boränta?

Du kan läsa blogginlägget här: Jämför din boränta med andra på Byggahus.se
 
Bra idé (y)

Då det är rätt många som bygger med byggkreditiv här så skulle ett förbättringsförslag kunna vara att dela upp i byggkreditiv resp lån på färdigtbyggt hus och i så fall även ta med uppläggningsavgifter samt avgift/ränta på reserverat belopp för de fall där det är uppdelat,
 
Skulle vara kul att kunna sortera listan även efter tex. belåningsgrad. =)
 
Bra förslag rickardg, behöver dock mer info för att kunna gå vidare med dig. Skickar pm till dig för att kolla om vi kan få till något.

Också ditt förslag Campar är bra. Ska försöka fixa så att man kan sortera och kanske filtrera listan på lite fler parametrar. Vill först bara få in gäng räntor. Men det verkar fyllas på i rask takt.
 
G
har inte svenska dagbladet en liknande tjänst redan, http://www.svd.se/naringsliv/succe-for-verktyget-rantekartan-igen_4284949.svd
 
Något som är svårt att beräkna är ju bankers andra avgifter, man kan tex förhandla om kostnad på att vara Nyckelkund hos swedbank tex.
 
Vi som blev tvingade av våra sambos att dela upp lånet i fast och rörligt hur ska vi registrera?
 
AndersMalmgren skrev:
Vi som blev tvingade av våra sambos att dela upp lånet i fast och rörligt hur ska vi registrera?
Nu ska du inte vara sån. Bundet lån är mycket tryggt... för banken :)
 
@AndersMalmgren
Såg att du fyllt i ert rörliga 3-månaderslån:
"22. 1,49 % SEB 3 000 000 kr 67 % 2014-12-01 +0,70 % AndersMalmgren"

Fyll även i ert fasta bolån (det som ni inte skulle ha tagit) på http://www.byggahus.se/ekonomi/borantor/form

Då kommer du synas två eller fler gånger i listan.
 
Nu fyllde jag i hela som rörliga så stämmer ju inte, hur uppdaterar jag den och sänker lånebeloppet? Måste jag inte även dela upp priset på bostaden mellan lånen då också?
 
Klicka på den rödmarkerade raden och ändra uppgifterna.

Fyll sedan i det totala marknadsvärdet på båda lånen så parar vi ihop uppgifterna så att det blir rätt. Så länge du fyller i samma marknadsvärde i båda lånen så kommer det bli rätt (så fort vi hunnit fixa).
 
Per Eskilsson skrev:
Bra förslag rickardg, behöver dock mer info för att kunna gå vidare med dig.
Per, kolla tråden om aktuella byggkreditivräntor där folk beskriver olika bankers avgifter mm för att få lite input om vad för parametrar man kan ha med för byggkreditiv. Är gangska många parametrar bankerna spelar som gör det lite extra lurigt att jämföra banker just för byggkreditv.
 
Vi försöker lägga till ett val för "Byggnadskreditiv" samt "Avgift" respektive "Kontraktsränta"-fält. Hur låter det?
 
Ettan på 3 månaders har mao ett hus för 62 miljoner, inte illa pinkat
 
Vi kommer radera alldeles för osannolika poster manuellt under morgondagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.