Det blev lite uppehåll i bloggandet, har ju en massa sjukdomar att ta hand om också. Nu har jag testat hur det känns att få flytande kväve sprutat på en fläck i ansiktet i 7 sek, INTE kul kan jag säga... Men det får det vara värt då jag är en cellförändring fattigare! Fått lite handledsstöd också, så nu kanske det blir lite mera kraft över till målandet.

Du kan läsa blogginlägget här: Dags för trappa och matsal.
 
Till den som tycker att jag fuskmålat på stolarna... nops, det har jag inte, det ska bli den turkosa färgen på stolarnas mittstag och en del av bordets ben :)
 
Madelene S
Tack :) Den ska absolut inte vara kvar i det skicket, utan något ska göras åt själva trappan... en av anledningarna till att det inte är gjort, är att jag har beslutsångest. Antingen tar jag bort nålfiltmattan, målar allt vitt och sedan lägger i ny matta i en snygg färg... mattan är liksom nedsänkt i trappstegen. Eller så tar jag bort mattan, slipar ner trappnosarna och målar allt vitt, för att sedan lägga på något snyggt halkskydd.... Har också funderat på att måla eller tapetsera mellan trappstegen, men det har jag nog lagt ner... det räcker med att måla spaljen turkos tror jag. Men kom gärna med förslag på hur jag ska göra, för jag har jättesvårt att bestämma mig...
 
Madelene S
Jag har själv tagit bort en matta som är nedsänkt i trappsteget och därefter tagit bort kanterna med en rasp. Sedan slipat bort allt klister och ludd som blev kvar av mattan. Efter det vitoljade jag trappstegen. Snyggt, men inte så praktiskt eftersom färgen tunnades ut där man gick som mest och arbetet fick göras om.

Det enklaste är förmodligen att lägga ny matta i trappstegen, men det snyggaste att ta bort och måla och därefter ha någon form av halkskydd. Jag gillar ju vitt, så själv skulle jag behållt spaljen i den färgen. Tror också att det kan bli enklare att sälja i framtiden då det förmodligen passar fler. Lycka till med fortsatt arbete!
 
Tacktack, jo, jag har också listat ut att bäst blir nedsänkt och snyggast blir vitt... Tror nog det blir matta ändå, får se hur det ter sig när jag börjar ta bort mattan...
Vet att många tycker att spaljen ska vara vit, men jag känner att jag vill ha det lite personligt, och jag är inte förtjust i helvitt. Sex spaljestolpar är ju inte hela världen att måla om, om jag ska sälja det... eller om det inte blir bra ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.