När någon säger vinkällare till mig så tänker jag på ett rum i källaren, med stengolv, rött tegel på väggarna och valv. Men det finns flera andra coola sätt att förvara vinet, kolla här:


Lyxigt vinrum med glasväggar så att du alltid har koll, av Design First Interiors.

Du kan läsa blogginlägget här: Kolla på coola vinkällarna
 
Känns som att en del har skippat att det ska vara mörkt och rätt klimat? :)
 
O
Tja vissa av dessa vinkällare verkar vara mer byggda för att visas upp... så då är belysningen viktig....
-Va? ska jag lagra vinet där? Det var det ingen som sa....:D
 
Vilken blir i ditt hus Marlen?
Flera mysiga vinrum/källare som ger inspiration.
Har själv bara en liten vinkyl som villkor för att jag skulle få några flaskor av en bror.
Man kanske skulle bygga om ett av sovrummen till vinrum där de övriga flaskorna står och ligger kors och tvärs. Men ska man tänka på "pocenten" så är inte de flaskorna lika känsliga.;)
 
Vi bor ju i ett gammalt hus och förra ägaren hade byggt ett isolerat mörkt rum (tyvärr i söderläge, men ändå) för just vinförvaring. Så vi har redan en liten skrubb, men den ser inte mycket ut för världen. Dessutom har det aldrig blivit av att vi lagrar vin, det har en tendens att bli uppdrucket. :rolleyes:
 
Vilka häftiga källare. Har sett liknande vinkällare i södra Frankrike, men också i de svenska städerna Eskilstuna, Strängnäs, och Umeå.

Hälsningar

Jan Lahti, Sundsvall
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.