Idag blir det ett långt blogginlägg om husbygget för jag måste få skriva av mig om en otäck hantverkarupplevelse.
Nu har ruskvädret kommit. Stormen/orkanen Sven drar fram över landet i superfart, men som tur var fick vi allt det viktiga på huset på plats i tid. Delvis tack vare en plåtslagare som kunde komma med kort varsel. Men det här med att ta in offerter på plåtslagararbete visade sig bli en lika stormig historia som den som pågår i södra och västra Sverige just nu.

Du kan läsa blogginlägget här: Den arga plåtslagaren
 
O
Blev jobbet bra gjort av den plåtis ni gav jobbet?
 
Ja det hoppas jag verkligen, okulärt har jag inget att anmärka på och företaget är ett seriöst aktiebolag med lång erfarenhet. Jag är dock ingen plåtslagarexpert, så KA och besiktningsman bör väl få säga sitt innan jag ropar hej.
 
Du kan väl ange namnet även på den seriösa plåtslagaren. Han bör väl få cred och det kan ju fungera som en positiv rekommendation :)
 
Nu handlade ju det här blogginlägget om hur otroligt illa bemött hon blev av den här hantverkaren och hon kan inte uttala sig om den andra förrän besiktningen är genomförd. Så jag förstår varför Elina inte berättar om den andra, det hör liksom inte hit.
 
Han lär ju inte bli gladare och trevligare om han läser det här blogginlägget :)
 
Låter som att surplåtisen hade en väldigt dålig dag. Krockat med bilen, blivit dumpad av tjejen, avhyvlad av chefen.. vem vet. Jag skulle tippa på att du snarare får ett telefonsamtal med en ursäkt än en faktura.
 
Tror det var en vanlig manschauvinist som levde ut lite ilska mot en, som han tyckte, dum ung kvinna.
 
Du menar att han inte hade gjort så mot en man?
 
Såg att två av personerna på firman heter Su(h)r. Det visade ju sig hur rätt det namnet var...
 
Marlen Eskilsson skrev:
Nu handlade ju det här blogginlägget om hur otroligt illa bemött hon blev av den här hantverkaren och hon kan inte uttala sig om den andra förrän besiktningen är genomförd. Så jag förstår varför Elina inte berättar om den andra, det hör liksom inte hit.
Och hon framhöll ju också den andres positiva och trevliga bemötande. Det borde han väl få cred för?
 
roland53 skrev:
Och hon framhöll ju också den andres positiva och trevliga bemötande. Det borde han väl få cred för?
Hej, jag creddar gärna valda plåtslagaren. Men som Marlén skriver så vet jag inte om jobbet är bra, har inte kunskapen att bedöma det, och inlägget handlade om ett dåligt bemötande. Men min plåtis var som sagt trevlig och snabb på att återkoppla. Forninge Bleck och Plåtslageri heter de.
 
Backafall skrev:
Såg att två av personerna på firman heter Su(h)r. Det visade ju sig hur rätt det namnet var...
:p
 
pelpet skrev:
Låter som att surplåtisen hade en väldigt dålig dag. Krockat med bilen, blivit dumpad av tjejen, avhyvlad av chefen.. vem vet. Jag skulle tippa på att du snarare får ett telefonsamtal med en ursäkt än en faktura.
Ja vi kan hoppas att så är fallet, men än har det inte kommit någon ursäkt :(
 
jeppeknaster skrev:
Han lär ju inte bli gladare och trevligare om han läser det här blogginlägget :)
Nej det hoppas jag inte heller, det var inte tanken med inlägget :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.