G
Jag förstår hur du känner men tar du ett tvärsnitt av Myresjö. Trivsel, Älvsby, Eksjö eller vad som helst så kommer du säker hitta kunder som är nöjda och kunder som är lika heligt förbannade som du, och jag har pratat med tillräckligt många kunder, besiktningsmän o s v för att våga säga att produkten är det inget fel på även om man haft otur/oskicklighet med byte av golvfabrikat o s v men sen några år tillbaka är det Kährs, Siemens, Ballingslöv o s v vilket borgar för en viss kvalitét, Finndomos problem är inte själva husen utan hur man bemöter kunderna som får problem och hur snabbt man åtgärdar fel som uppkommer oavsett vem man bygger med, då det är såpass komplext hantverk med husbygge.

Förstår att du är bitter (det hade jag också varit) men försök att tänka hur du riktar din ilska och vad du vinner på det.

Hoppas du kommer tillrätta med dina ev kvarstående problem på huset.
 
7
Man får väl utgå från att en näringsidkare har för avsikt att 100% av kunderna ska vara nöjda. Jag vet att det finns kunder/rättshaverister som aldrig blir nöjda men jag skulle tro att det är mindre än 1% av kunderna som man rättmätigen kan kalla rättshaverister.
Tror du på fullaste allvar att dagens småhusköpare kommer i närheten av 99% kundnöjdhet?!!! Det har varit rena vilda västern i småhusbranschen i många år, ja egentligen i hela byggbranschen. Kunderna skiter man i så fort dom skrivit på avtalen. Avtalen är i sig ett ämne man skulle kunna debattera länge. Jag nöjer mig med att konstatera att dessa avtal inte har med moral att göra!
Att påstå att de som byggt hus de senaste 10 åren är i stort nöjda är en j-kla lögn! Det är många som är bittra och har försökt göra något åt de problem som småhusföretagen har försatt dem i men det är en omöjlig kamp. De allra flesta konstaterar att deras husköp inte blev den glada händelse i livet det borde varit, en del får sina liv fullständigt förstörda. Men de allra flesta orkar/kan inte göra något vettigt motstånd mot den sjuka bransch som småhusbranschen är.
Du hävdar att Siemens borgar för kvalitet! Vilken planet bor du på?! Om jag har förstått saken rätt (efter att ha pratat med vitvarusäljare) så finns det Siemens och sen finns det Siemens! Och en sak är säker och det är att Finndomo inte har betalt för det bättre Siemens och därför sitter många med vitvaror som är rena skräpprodukter.
Även Modulenthus hade ett gott rykte tidigare och det är säkert möjligt att dom gjorde bättre produkter för men idag är det rena skitet!
Hur länge tycker du att en Nibe luftvärmepump ska hålla? Tillåt mig att skratta! Även här verkar det vara så att folk tror att det är bra produkter men verkligheten visar något annat.
Hur många är det i Modulenthus som använder sina centraldammsugare tror du? Läckor i rörsystemet hos väldigt många kunder gör att man tvingas använda vanlig dammsugare istället! Jo visst man kan ju klaga hos Modulenthus men tror du man får någon hjälp?! Knappast!
Jag vet med säkerhet att det finns väldigt många Finndomokunder som är otroligt missnöjda men som inte har sagt flaska till Finndomo! Varför?! För att man vet att det är meningslöst! Man orkar inte/har inte tid.
Hur många ytterdörrar står inte idag och ruttnar på Modulenthus! Modulenthus bryr sig inte! Hus som är 4-5 år gamla ser otroligt nergångna och slitna ut.
Tidigare VD;n var otroligt nonschalant och jag förstår om hela Finndomokoncernenen genomsyras av hans sätt att vara.

Som sagt, Finndomo/Modulenthus/Hjältevad har retat upp lite för många kunder för att det ska gå att börja om. Vi är för många och har stora möjligheter att (tex via forum/internet) förklara för kunder varför detta är ett företag som bara lurar på kunder riktiga skithus!

Du tycker jag ska rikta min ilska/bitterhet?! Vems fel är det då? Är det bara Staffans fel? Är det säljarna/agenterna (som oftast är otroligt dåliga), är det inköpscheferna? Är det försäljningscheferna? Är det eftermarknadsavdelningen? Är det snickaren/målaren/plattsättaren/elektrikern (alla dessa som för länge sedan har glömt vad yrkesstolthet betyder)? Eller vem ska jag skylla på? Du får nog inse att jag har köpt ett hus av Finndomo och det är min fulla rätt att rikta min ilska mot denna koncern och alla som försöker försvara den!!!!!!! Och jag tycker fortfarande inte att det är ok att fortsätta lura kunder för att några ska få behålla sina jobb! Hur kan någon tycka det?!!! Skaffa er hederliga jobb istället!
 
7
Dock har du rätt i att jag inte vinner något på att skriva här. Finndomo kommer aldrig att hjälpa mig. Men det känns som en upprättelse att folk äntligen har förstått vilket skitföretag Finndomo är! Det är rätt om det går i konkurs, det är helt rätt!
Eller som jag sa till Staffan och hans efterträdare; Ärlighet varar längst!
Som tur är så har jag de ekonomiska resurserna att hantera det som Modulenthus har orsakat men jag vet många som inte är lika lyckligt lottade och dom har det tufft! Dock blir jag jäkligt irriterad av att man i ett rättssamhälle har möjlighet att agera som Modulenthus har gjort i många år. Det stör mig och därför tar jag mig rätten att försöka förhindra att Finndomo, återigen, ska lura kunder.
Och nej, husen som Modulenthus bygger, är inte en bra produkt! Det är möjligt att småhusbranschen har sjunkit så lågt att detta anses vara ok men då har man glömt en sak! Kunderna! Och det är nu som det börja ge resultat! Byggbranschen har fuskat och byggt fort men fel i alla tider men det blir svårare och svårare när fler människor sprider information. Chefer som Staffan kommer säkert fortsatt skita i kunder men snart kanske någon av dem inser att det lönar sig att vara ärlig!
 
G
Håller helt med dig om att ärlighet varar längst och jag försvarar inte Finndomos sätt att behandla sina kunder på, men jag har själv varit med och levererat ett stort antal hus de senaste åren (innan jag lämnade företaget) och pratat med ett såpass stort antal kunder efter leveransen där de bedyrat hur nöjda de varit med det mesta utom eftermarknaden. Jag menar att om man håller sig till rätt material och skärper till sin eftermarknad så tror iallafall jag att man har ett berättigande på den svenska husmarknaden.
Varför skulle man inte få vara med om man visar bot och bättring (man har inte råd att göra något annat) och Staffan som du nämner finns ju inte i ledningen längre. Bättre att behålla jobben med en ny ledning och vassare eftermarknad än en massa arbetslösa människor och mer kostnader för oss skattebetalare (där även du ju är inkluderad).

Alla har rätt till en andra chans om man inser sina problem.
 
7
Hur länge tror du kunderna är nöjda?! När dom inte kan öppna ytterdörren för att den har så usel kvalitet, när golven, listerna, vitvarorna, värmepumpen, tapeterna, vindskivorna, kakeln osv osv faller samman efter 2-3 år? Du träffar inte dessa människor då, dessa människor som förmodligen antog att deras hus inte skulle falla samman efter 4-5 år. När resultatet av alla dåliga kvalitetsval som Modulenthus har gjort blir uppenbara. Ett dåligt kvalitetsval kanske inte hade märkts så mycket men när alla skitvaror som dom valt att bygga hus med uppenbarar sig, ja då är det inte så många kunder som är nöjda!!!!!
Det är bara en tunn yta som, till en början, ser bra ut men den usla kvaliteten på alla varor gör sig påmind ganska snart. Det ser inte du!
Detta drabbar ALLA, inte bara dem som haft oturen att få ett uselt bygglag som sätter ihop huset!

Du tänker som en riktig byggare! :D Bot och bättring?! Hur många av dessa byggare har varit inblandade i problemhus tidigare tror du? Det är alltid så; Bygg fort men fel så länge högkonjunkturen varar sen går du i konkurs och lämnar massa familjer i sticket. Sen börjar man om på ny kula nästa högkonjunktur! Är det så du menar?
Hade Finndomo fixat till med allt dom ställt till med och hjälpt alla familjer och sen velat börja om på ny kula, jag då hade jag kunnat köpa det! Men nu tycker jag att man ska lägga ner hela skiten för företaget är genomsyrat av den anda som Staffan och flertalet av de andra i styrande positioner hade. Det går inte att sudda ut över en natt.
Jag menar att den andan även finns hos folket "på golvet", det blir så när de som styr ett företag agerar som man gjort i detta fallet. Det kan inte komma något gott ur att starta om detta, i grunden, sjuka företag.
Jag betalar väldigt mycket skatt och jag tycker det är helt ok att en del av dessa pengar används så att inte fler kunder ska behöva drabbas av ett skurkföretag som Modulenthus.
Jag har påtalat en del av detta för Staffans efterträdare men jag tror inte han inser hur illa det har varit tidigare. Man skyller allt på konjunkturer och det är att göra det lite väl lätt för sig!
 
G
Inte nog med att leverantörerna till Finndomo drabbats av stora förluster när Finndomo inte betalat sina skulder. Nu driver man verksamhet där staten/skattebetalarna betalat lönerna!!! via lönegarantin i snart 9 mån. Tillråga på allt är man så oförskämd att man erbjuder leverantörerna att bli delägare och att satsa 740000;- i detta konkursbolag som orskakat stora förluster för leverantörerna då man inte kan driva ett husbyggarbolag. Skandal!!

Hoppas dom är borta före JUL!
 
G
Har man inga pengar att driva bolag med har man inget livsberättigande.
Finndomo har medvetet blåst sina leverantörer på 200 miljoner.
Då ska man bort från marknaden. Punkt.
 
G
rättar den som skrev att lönegarantin för finndomoanställda varade i 9 mån-de fick en halv lön en månad av staten.
du kanske blandar ihop med saab....
 
G
Nu har findomofinland dragit sig ur-skööönt, då kan den del av företaget som är kvar få byggas upp igen, förhoppningsvis iallafall.
Fel har begåtts även där, men mycket (inte allt..) har berott på dålig ledning, nu hoppas vi på Henrik Österberg, som det iallafall går att tala med och som visat sig lyssna på både kunder och personal.
Förhoppningsvis byter de också till egna säljare som jobbar på finndomo eller hjältevadshus eller vad det nu ska heta. Vi får hoppas att de börjar visa sig på marknaden och göra reklam så de får sälja mer, och kommer kunna betala sina skulder!
 
G
Har ni även tänkt att hjälpa ALLA de kunderna som redan har blivit lurade av Finndomo?
Annars är vi helt säkra på att nya kunder kommer att få sina liv förstörda.
Det går inte bara att börja om på ny kula hela tiden och tro att allt det gamla är glömt! Modulenthus har en lång historia av just det!!!
 
A
Sedan rekonstruktionen har mer än 10 säljare/agenter lämnat Finndomohem.
Det innebär bl.a. att det inte finns någon säljare i hela Skåne eller Blekinge idag.

Så här ser det ut:
Andra kontor, mycket långt från aktuell ort får idag ta hand om alla samtal från de "låtsas-kontor" som fortfarande skyltas på deras hemsida.
Halmstadskontoret får ta samtalen som kommer till Kristianstad, Helsingborg, Malmö, Karlskrona, Växjö och Kalmar.
Jönköpingskontoret får ta alla samtalen som kommer till Linköping och Norrköping. Sundsvallskontoret får ta alla samtalen som kommer till Umeå och Gävle. Haparandakontoret är helt stängt men visas ändå på hemsidan.

Det förstår vem som helst att detta inte håller, med allt vad det innebär med visningar, kontakter med kommuner och kundkontakter.

Varför har då alla säljare hoppat av då? Jo, ett flertal, för att inte säga nästan allihop, har inte fått utbetalt de provisioner de arbetat in på de hus de sålt. Som det är just nu kan de heller inte driva in betalningar genom kronofogde eller inkasso, eftersom Finndomo är skyddade mot detta under rekonstruktionen.

Säljkåren är företagets livsnerv. Utan säljkår finns ingen möjlighet att fortsätta. Och detta upplever många av oss att man har mörkat för att hålla rekonstruktionen vid liv.

Detta är svekfullt mot de anställda som hoppas och tror att det ska vända, att det ska säljas hus igen och att försäljningen av fabriken i Hässleholm ska bli av. Det KAN inte säljas några hus på detta sätt. Och inga sålda hus = ingen framtid.
Sanningen är nog den att det inte finns några intressenter kvar. Andra hustillverkare har fått erbjudande att köpa hela eller delar av verksamheten. Dock har ingen nappat på detta, mycket p.g.a. att det ekonomiska läget är som det är.
 
G
Jag har själv jobbat på Hjältevadshus i uppåt fem år och jag slutade där pga deras urusla personalpolitik och genomruttna fackklubb. Chefer(så kallade)var så fruktansvärt inkompetenta och bedrev lekstuga så det var helt sanslöst. Har aldrig varit på ett så misskött företag och att de fortfarande finns på marknaden är ett mysterium...
 
O
Våra 36 bostadsrätter lutar fortfarande och blåser utifrån genom köksskåp i köket, gropar i parketten, avsaknad av kakelfog, stinker matos mellan grannar, isolering saknades i ytterväggar. ivt pumpar som inte fungerat sedan 2006. mm mm mm. detta försökte man kompensera genom att skicka ut "proffs". med resultatet= Skruvar genom bänkskivor. fogskummsfyllda väggar, skadade köksluckor.

'Hoppas ni sover gott sover om natten för det gör inte vi.
 
U
Hej

Vi har ett nybyggt Hjältevadshus/Finndomo som fått en stor fuktskada. Bemötandet har varit minst sagt undermåligt ifrån Hjältevadshus. När jag läste den här tråden så blev det uppenbart att fler har drabbats av den här husleverantörer. Därför har jag skapat en mailadress där den som känner, kan maila sin berättelse. Syftet är att samla ihop flertalet berättelser och lämna över en formell protest till Hjältevadshus samt sprida informationen. De måste börja ta sina kunder på största allvar!

Mail adressen är:
uppropmothjaltevadshus@gmail.com

Beskriv kortfattat vad ni har för problem, hur ni har blivit bemötta OCH vilka personer på Hjältevadshus som ni varit i kontakt med. Dessutom kan det vara intressant vilka försäkringsbolag som varit inblandade.


Mvh
Nu får det vara nog!
 
O
Våra 36 bostadsrätter lutar fortfarande och blåser utifrån genom köksskåp i köket, gropar i parketten, avsaknad av kakelfog, stinker matos mellan grannar, isolering saknades i ytterväggar. ivt pumpar som inte fungerat sedan 2006. mm mm mm. detta försökte man kompensera genom att skicka ut "proffs". med resultatet. Skruvar genom bänkskiva. fogskummsfyllda väggar, skadade köksluckor.
Hoppas ni sover gott om natten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.