Hallå!

har monterat Ikea Metod stommar och köpt luckor på annat håll, nu till diskmaskinsfrågan…

vill inte ha Ikeas diskmaskiner då jag har dålig erfarenhet sedan tidigare.

vad har ni för integrerad diskmaskin som passar med en två delad front till? bifogar en bild, skulle vara tacksamt med modell på diskmaskinen.
 
  • Kök med Ikea Metod stommar och eftermarknadsluckor, röd pil som pekar på plats för integrerad diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Askos extrahöga modeller passar
 
  • Gilla
Arree
  • Laddar…
Får man fråga vilka o var du köpt dina köksluckor?
 
dom är beställda från Lucks By Robo.
 
S SkiFlakes skrev:
Får man fråga vilka o var du köpt dina köksluckor?

lucks by robo. nu va det där första utkastet, bänkskåpen blev lite mörkare, valde till en början Ek men gick över på valnöt istället
 
A Arree skrev:
lucks by robo. nu va det där första utkastet, bänkskåpen blev lite mörkare, valde till en början Ek men gick över på valnöt istället
Tackar, vi är på g att byta luckor och är därför nyfiken på hur reslutatet blev och om ni är nöjda.
 
S SkiFlakes skrev:
Tackar, vi är på g att byta luckor och är därför nyfiken på hur reslutatet blev och om ni är nöjda.

kan återkomma med bild om 2 veckor, då ska det vara färdigt med bänkskiva och täcksidor ✌️
 
  • Gilla
SkiFlakes
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Vad jag har förstått kan man ta nästan vilken diskmaskin som helst och använda "Behjälplig glidgångjärn":

[länk]

Så tänkte iaf jag göra, jag kan inte se att det skulle göra någon skillnad om man använder två- eller tredelad lucka (se s.19 i monteringsanvisningen)

tror dock du behöver ha en ”Sliding door” funktion på diskmaskinen. annars tar den i sockeln?
 
På Asko XXL passar Ikeas lucka direkt utan extra funktioner som sliding door. Bara skruva dit luckan direkt och köra.
 
S scasi skrev:
På Asko XXL passar Ikeas lucka direkt utan extra funktioner som sliding door. Bara skruva dit luckan direkt och köra.
även med delad lucka?
 
A Arree skrev:
tror dock du behöver ha en ”Sliding door” funktion på diskmaskinen. annars tar den i sockeln?
Nu är jag inte helt hundra på hur en sådan lucka fungerar men när jag tittar på monteringsanvisningen för Behjälplig så tycker jag det ser ut som om fronten glider i överkant när man öppnar genom att den sitter fast på en tvärgående axel i underkant istället för på diskmaskinens lucka? (se s. 32-34 i monteringsanvisningen)
 
  • Gilla
Arree
  • Laddar…
A Arree skrev:
även med delad lucka?
Missade att det var delad lucka. Är hel ett alternativ? Annars får man koppla ihop luckorna med dessa och sedan skruva fast men det krävs en del meckande att få ihop det.
https://www.ikea.com/se/sv/p/utrusta-skarvkoppling-foer-doerrar-30366917/

Dock är inte sliding door heller superenkelt att få dit och ni slipper något som kan krångla.
 
S scasi skrev:
Missade att det var delad lucka. Är hel ett alternativ? Annars får man koppla ihop luckorna med dessa och sedan skruva fast men det krävs en del meckande att få ihop det.
[länk]

Dock är inte sliding door heller superenkelt att få dit och ni slipper något som kan krångla.

tyvärr går hel lucka bort då jag vill ha det ”enhetliga” i köksfronterna.
 
Hur blev resultatet med lucks by robo? Börjar bli sugen på dessa luckor....
 
  • Gilla
Arree
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.