B
J Jayward skrev:
toaletten
Just
• Se där ja - ytterligare en lögn. Tidigare skrev TS att badrummet och toaletten var renoverade. Det betyder att de är klara eller möjligen saknas någon list, dvs våtutrymmen färdiga att använda.
• Fast det är klart, är man enligt vissa länders tradition, villig att huka sig ner över ett hål i golvet - ja, då är rummet nästan klart! I vårt land är ju normerna för ett färdigt våtutrymme lite annorlunda. På dessa bilder har man ju endast kommit en mycket liten bit på väg.

• En undran; ser denna flytspackling korrekt ut enligt er proffs? Tänker mest på området runt golvbrunnen.

• Vilken trött person detta är! Har ingen koll på sanning och lögner och skriver en massa blaj. Undrar om fruns väg mot depression verkligen beror på huset…. Känner nästan att jag efter att ha läst hela tråden skulle kunna göra henne sällskap till läkaren.
 
  • Gilla
Incitament och 2 till
  • Laddar…
B Byggahus48 skrev:
• Se där ja - ytterligare en lögn. Tidigare skrev TS att badrummet och toaletten var renoverade. Det betyder att de är klara eller möjligen saknas någon list, dvs våtutrymmen färdiga att använda.
• Fast det är klart, är man enligt vissa länders tradition, villig att huka sig ner över ett hål i golvet - ja, då är rummet nästan klart! I vårt land är ju normerna för ett färdigt våtutrymme lite annorlunda. På dessa bilder har man ju endast kommit en mycket liten bit på väg.

• En undran; ser denna flytspackling korrekt ut enligt er proffs? Tänker mest på området runt golvbrunnen.

• Vilken trött person detta är! Har ingen koll på sanning och lögner och skriver en massa blaj. Undrar om fruns väg mot depression verkligen beror på huset…. Känner nästan att jag efter att ha läst hela tråden skulle kunna göra henne sällskap till läkaren.
Håller på och renoveras
 
J Jayward skrev:
Håller på och renoveras
Renoverades fattades ett s där :crysmile:
 
B Boende45 skrev:
Hur kan NÅGON tro på denna uppenbara trolltråd!

Fick nycklarna på en onsdag. Dagen efter på torsdagen hade 3 rum på övervåningen renoverats så ”att alla pengarna var slut”. Dessutom hade trollet hunnit riva ut halva källaren, allt på mindre än 2 dygn.

Grattis alla som skrivit förslag till TS! Ni har bevisat en mycket låg intelligens och borde nog inte äga något hus själva.
Det mest intressanta i kråksången är ju varför du skriver här? :oops: är det ett tecken på ingen intelligens alls? :thinking:

Vi andra, med ”bevisad låg intelligens”, har iaf bjudit på vår tid och råd oavsett om det är troll eller inte här i tråden.

Kommentarer av ditt slag är enbart onödiga. Du både bevisar att du hänger i en tråd du tror är ”bluff”, du engagerar dig i vad andra skriver/gör i den (trots att du tycker allt är bluff), du slösar ännumer av din egen tid på att skriva en kommentar till alla andra som talar om för dem att de slösar sin tid på ”en skittråd”.. samtidigt som du själv gör precis samma sak :oops:

Grattis till din enorma intelligens, du imponerar.
 
  • Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 8 till
  • Laddar…
B Byggahus48 skrev:
En undran; ser denna flytspackling korrekt ut enligt er proffs? Tänker mest på området runt golvbrunnen.
Tycker du är rätt dryg i dina kommentarer, och vissa andra här också för den delen.
Tjafsa om han har renoverat typ huset på 5-6 dagar, när det bara helt enkelt kan vara att ordet "Renoverat" för "TS kanske egentligen betyder "håller på renoveras" o.s.v.

Ni typ "trollar" med massa skitinlägg om dagar hit å dit & att det inte kan stämma, och att TS ljuger.
Vill dom som skriver denna typ av inlägg ha "likes" eller?...Jag hajjar inte!

Vad gäller flytspacklingen av golvet på bilden så är det ju (utan att kunna förstora bilden) omöjligt att svara på något av vad vi ser.
Personligen börjar jag alltid flytspackla längs bort ifrån brunnen, för att garanterat få ett jämt fall från alla håll.
Men tydligen gör vissa annorlunda, & just denna kanske enbart har lokalt fall runt duschen vad vet vi!

/Jawen
 
  • Gilla
BjörnKraft och 3 till
  • Laddar…
J Jayward skrev:
Problemet ligger inte i allrummet utan groventren och hallen.
Skulle nog kunna sätta pengar på att det är problem i hela källaren, ni har bara inte rivit upp tillräckligt mkt än... Tyvärr.
 
  • Gilla
Jayward
  • Laddar…
B
J jawen skrev:
Tycker du är rätt dryg i dina kommentarer, och vissa andra här också för den delen.
Tjafsa om han har renoverat typ huset på 5-6 dagar, när det bara helt enkelt kan vara att ordet "Renoverat" för "TS kanske egentligen betyder "håller på renoveras" o.s.v.

Ni typ "trollar" med massa skitinlägg om dagar hit å dit & att det inte kan stämma, och att TS ljuger.
Vill dom som skriver denna typ av inlägg ha "likes" eller?...Jag hajjar inte!

Vad gäller flytspacklingen av golvet på bilden så är det ju (utan att kunna förstora bilden) omöjligt att svara på något av vad vi ser.
Personligen börjar jag alltid flytspackla längs bort ifrån brunnen, för att garanterat få ett jämt fall från alla håll.
Men tydligen gör vissa annorlunda, & just denna kanske enbart har lokalt fall runt duschen vad vet vi!

/Jawen
Ha, ha den var bra! Om jag bryr mig om ”likes”? Jag funderar inte ens om någon klickar på någon liten figur under min text. Inget kan vara mindre viktigt för mig. MEN jag stör mig på någon som bara vill skapa en massa drama här i forumet.

• Skriva om:
- depression
- inte sovit på 4 dygn
- alla andras fel; besiktningsmannen, säljaren, mäklaren
- självmord
- mord
- vi är inte gjorda för trähus
- kommer att förlora 500 000 kr vid försäljning

Till att glatt växla till:
- vad kan ni om ventilation
- bygga till 140 kvm
- redan renoverat två badrum
- ska nog bo kvar i år i huset

• SÅDANT gör mig förbannad och är det inte så att TS har väldigt många bokstäver i sin ”verktygslåda”, så är det så att han driver med oss. Kalla det drygt eller vad du vill, men det finns en del som ändå håller med mig.

• Dig å andra sidan har TS ju på sin sida och det är väl bra. För er. Skapa helst inte ytterligare en tråd av mitt svar till dig. Jag hoppas att du får en massa ”likes” eftersom du lever i den tidsåldern. Jag är alldeles för gammal för sådant trams. Visst är det kul om någon håller med mig, men man ska veta att det stora antalet som läser det vi skriver, skrattar bara och har varken tid, lust eller kunskap i att dela ut ”likes”. Det kanske kommer som en överraskning, men världen snurrade på även innan ”likens” tid.

Vi kan väl bara enas om att vi tycker olika, vilket är bra. Tänk om alla tyckte lika. Ha nu en fin kväll ❤️❤️❤️❤️
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 16 till
  • Laddar…
wildeside
B Byggahus48 skrev:
Ha, ha den var bra! Om jag bryr mig om ”likes”? Jag funderar inte ens om någon klickar på någon liten figur under min text. Inget kan vara mindre viktigt för mig. MEN jag stör mig på någon som bara vill skapa en massa drama här i forumet.

• Skriva om:
- depression
- inte sovit på 4 dygn
- alla andras fel; besiktningsmannen, säljaren, mäklaren
- självmord
- mord
- vi är inte gjorda för trähus
- kommer att förlora 500 000 kr vid försäljning

Till att glatt växla till:
- vad kan ni om ventilation
- bygga till 140 kvm
- redan renoverat två badrum
- ska nog bo kvar i år i huset

• SÅDANT gör mig förbannad och är det inte så att TS har väldigt många bokstäver i sin ”verktygslåda”, så är det så att han driver med oss. Kalla det drygt eller vad du vill, men det finns en del som ändå håller med mig.

• Dig å andra sidan har TS ju på sin sida och det är väl bra. För er. Skapa helst inte ytterligare en tråd av mitt svar till dig. Jag hoppas att du får en massa ”likes” eftersom du lever i den tidsåldern. Jag är alldeles för gammal för sådant trams. Visst är det kul om någon håller med mig, men man ska veta att det stora antalet som läser det vi skriver, skrattar bara och har varken tid, lust eller kunskap i att dela ut ”likes”. Det kanske kommer som en överraskning, men världen snurrade på även innan ”likens” tid.

Vi kan väl bara enas om att vi tycker olika, vilket är bra. Tänk om alla tyckte lika. Ha nu en fin kväll ❤️❤️❤️❤️
Va bara tvungen att lika ditt inlägg:crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
Köparen har en ganska långtgående undersökningsplikt, och säljaren får inte mörka allvarliga fel och brister. Kan det bevisas att säljaren har dolt och maskerat fel i samband med besiktningen så har du kanske ett bättre läge i förhandlingarna.
 
M
J jawen skrev:
Tycker du är rätt dryg i dina kommentarer, och vissa andra här också för den delen.
Tjafsa om han har renoverat typ huset på 5-6 dagar, när det bara helt enkelt kan vara att ordet "Renoverat" för "TS kanske egentligen betyder "håller på renoveras" o.s.v.

Ni typ "trollar" med massa skitinlägg om dagar hit å dit & att det inte kan stämma, och att TS ljuger.
Vill dom som skriver denna typ av inlägg ha "likes" eller?...Jag hajjar inte!

Vad gäller flytspacklingen av golvet på bilden så är det ju (utan att kunna förstora bilden) omöjligt att svara på något av vad vi ser.
Personligen börjar jag alltid flytspackla längs bort ifrån brunnen, för att garanterat få ett jämt fall från alla håll.
Men tydligen gör vissa annorlunda, & just denna kanske enbart har lokalt fall runt duschen vad vet vi!

/Jawen
Det är ju för att TS stundom sagt att han hade redan lagt ned en massa pengar på renovering så han hade kastat bort en massa pengar på renovering och huset kostade hela 6 miljoner, och dom skulle också gå förlorade. Det lät så extremt dramatiskt, men sen när TS visade att det inte va så långt gången renovering så tycker vi väl att han överdrev där. Och skulle TS sälja huset som det är nu med ett konstaterat mögelproblem så skulle han säkerligen inte heller få 0 miljoner för huset så det är inte heller 6 förlorade miljoner.

Sen vet jag inte om det bara är jag, men jag tyckte inte att det som TS rev upp va så farligt. Jag förväntar mig värre mögel med sådana rikskonstruktioner i källare.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
cfwiklund cfwiklund skrev:
Köparen har en ganska långtgående undersökningsplikt, och säljaren får inte mörka allvarliga fel och brister. Kan det bevisas att säljaren har dolt och maskerat fel i samband med besiktningen så har du kanske ett bättre läge i förhandlingarna.
Det har han gjort men det är omöjligt att bevisa enligt advokat som jag pratat med idag.
 
Det jag är i kläm med och varför jag mådde dåligt var att banken vägrade ge mig extra lån till att fixa huset. Sen så skulle det inte gå kaklar jag källaren och säljer huset. Vi hade så klart planerat att barnen skulle bo där. Blir det inte av så får barnen bo tillfälligt i köket tills vi har sålt huset. Kommer såklart bli lägenhet istället. För hus verkar inte va min grej jag får ta det med en nypa salt. Renovera båda toaletterna har just nu kostat mig ca 200k
50k målning 100k elektriker
 
Redigerat:
  • Gilla
flipicity
  • Laddar…
M
J Jayward skrev:
Vi håller på och fundera hur vi skall göra kakla golvet med golvvärme och nu funderar vi på om det är möjligt att isolera stenarna i källaren
Så länge ni tar bort allt organiskt material och låter väggar och golv andas så tror jag inte att mögel kommer att vara ett problem. Värme torkar ju ut utrymmet så det är bra, men golvvärme på oisolerad grund kan bli dyrt i drift...Bila upp och göra en isolerad grund är såklart bäst, men det är ett riktigt stort jobb...

Om du verkligen tänker renovera och sälja så är det bara att sanera källaren ifrån mögel och låta nästa köpare inreda den. Klinka INTE, för om du snålar och väljer billigt och fult klinker kommer det att vara lika dåligt som mögel för köparna.
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
M MoveMe skrev:
Så länge ni tar bort allt organiskt material och låter väggar och golv andas så tror jag inte att mögel kommer att vara ett problem. Värme torkar ju ut utrymmet så det är bra, men golvvärme på oisolerad grund kan bli dyrt i drift...Bila upp och göra en isolerad grund är såklart bäst, men det är ett riktigt stort jobb...Så ni behöver inreda källaren för mer yta att bo?
Det var det som var planerat nu blir pojkarna tvungna att bo i köket.
 
T
J Jayward skrev:
Det var det som var planerat nu blir pojkarna tvungna att bo i köket.
Kan de inte bo i sina nyrenoverade rum?
 
  • Haha
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.