Maria T
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Välkommen ser mumsigt ut. Här blir det köpe Jansson ägg och sill. Får säga a[bild] tt denna Jansson är väldigt god.
Den enda köpe-Jansson som är värd att gälla Jansson. Min bättre/sämre hälft tycker även att kåldolmar från samma märke är "nästan som mammas". Där säger jag...mnjae..men helt ok ändå.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Storsockret
Glasnudlar med stekt broccoli och tofu

En skål med glasnudlar, stekt broccoli och gyllene tofu på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ivp och 7 till
  • Laddar…
EddieHansson
Blev sallad med vego-ost, tempeh, rostade solrosfrön och vinegrett.
 
  • Färgrik sallad med vego-ost, stekt tempeh, rostad solrosfrön i en träskål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
ivp och 7 till
  • Laddar…
Patrik440
Annan mat var planerad idag men "skulle bara" in på Coop på vägen hem så det blev grillat ikväll.

Högrevsburgare med grillbacon fick det bli till å stoppa i sig. :)
Högrevsburgare med smält cheddarost på grillen omgivna av rök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grillbacon som tillagas på en kolgrill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Glödande kol för grillning, med en brinnande kärna synlig mellan de rödglödgade bitarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ P
 
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
Thomas59 Thomas59 skrev:
Verkar som jag missat denna tråd men här kommer ett litet bidrag i all enkelhet. Fixade äkta napolitansk pizza i vedeldad stenugn. Onödigt gott måste jag säga.
[bild]
Hej.
Nu när du plötsligt dyker upp inser jag att jag saknat dig lite.
Nåja, du har inte varit helt borta, men det verkar ha varit rätt låg aktivitet ett tag. :)
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Åsa Lund
Jag saknar TS till denna tråd
 
  • Gilla
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag saknar TS till denna tråd
Va nog många som gick till förstasidan för att konstatera att personen ej är aktiv längre, skulle kunna vara "maskintok" men kan vara aningen för mycket färg i bilderna ;):D
 
P Pappa1986 skrev:
Va nog många som gick till förstasidan för att konstatera att personen ej är aktiv längre, skulle kunna vara "maskintok" men kan vara aningen för mycket färg i bilderna ;):D
Inlägg 8 vittnar om att det var Maskintok:D
 
M MsTake skrev:
Inlägg 8 vittnar om att det var Maskintok:D
Ok. Ja, det är en saknad medlem.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Thomas59
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hej.
Nu när du plötsligt dyker upp inser jag att jag saknat dig lite.
Nåja, du har inte varit helt borta, men det verkar ha varit rätt låg aktivitet ett tag. :)
Hej Mikael_L, dito! Tittar in då och då men tiden har inte räckt till för att kommentera samt att ni ju är ett gäng gamla ”rävar” som verkar hålla ställningarna rätt bramed era kunniga inlägg så jag har känt mig trygg med det. Ägnar i ärlighetens namn mest tid åt matlagning nu för tiden. Senaste infallet är att lära mig baka äkta napolitansk pizza så går som lärling till ett proffs utbildad på Italiens mest erkända skola för pizzabakare. Typ universitetsnivå. Ett mycket imponerande hantverk och en fantastisk möjlighet att att få lära nåt nytt. Ska se om jag hinner bidra med några fler bilder under sommaren.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Mikael_L
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Jag saknar TS till denna tråd
Jag med, åtminstone i denna tråd och ett gäng till.
I en del andra trådar saknar jag dock inte maskintok speciellt mycket.
Mannen med två ansikten ... :D

Det var verkligen blandat med maskintok, hur bra och trevlig som helst och bidrog fint när det var som bäst, men otroligt jobbigt sabbade trådar när det var som sämst. Tja, vad ska man säga ...
Jo jag kan väl säga att jag på det stora hela saknar maskintoken. Jag övervägde ju aldrig ignore t.ex. vilket måste betyda att jag hellre ville läsa än att slippa ... ;)
 
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Thomas59 Thomas59 skrev:
Hej Mikael_L, dito! Tittar in då och då men tiden har inte räckt till för att kommentera samt att ni ju är ett gäng gamla ”rävar” som verkar hålla ställningarna rätt bramed era kunniga inlägg så jag har känt mig trygg med det. Ägnar i ärlighetens namn mest tid åt matlagning nu för tiden. Senaste infallet är att lära mig baka äkta napolitansk pizza så går som lärling till ett proffs utbildad på Italiens mest erkända skola för pizzabakare. Typ universitetsnivå. Ett mycket imponerande hantverk och en fantastisk möjlighet att att få lära nåt nytt. Ska se om jag hinner bidra med några fler bilder under sommaren.
Men då får väl snart en projekttråd när du bygger din egna pizzaugn!? :cool: (y)
 
  • Älska
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
En rejäl stek med grillade ytor på vit tallrik, kniv och gaffel på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev en klump kött
 
  • Gilla
  • Wow
RoAd och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Var bjuden till föräldrarna ikväll. Blev friterade bläckfiskringar, pommes, lök tomat och aioli. Precis som vid Medelhavet.
 
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Var bjuden till föräldrarna ikväll. Blev friterade bläckfiskringar, pommes, lök tomat och aioli. Precis som vid Medelhavet.
bild:thinking:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.