M mnils skrev:
Är det inte kränkande att föreslå en maträtt muslimerna och judarna inte kan äta?
Säkert.

Det finns en rutin här på BH för att hantera sådant. Jag kan dock inte publicera formuläret för detta längre eftersom formuläret kan bli kränkt av att bli publicerat titt som tätt som något generellt botemedel på allehanda kränkningar.
 
  • Haha
  • Wow
Dilato och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
eftersom formuläret kan bli kränkt av att bli publicerat titt som tätt som något generellt botemedel på allehanda kränkningar.
Det där tycker jag var kränkande! :mad:
 
  • Haha
Besiman
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag började min karriär som servicetekniker på en välkänd korvfabrik på en liten ort utanför Örebro.... Har sett alla tillverkningsprocesser, och även hur äckliga vissa maskiner kan bli på ställen som inte är i kontakt med livsmedel, och jag äter fortfarande alla sorters korv, förutom EN.. Den danska röda pölsan.. Färgämnet som (iallafall då, för mer än 25 år sen) gjorde dem röda var hemskt.. Allt blev rött och det var omöjligt att tvätta bort...:D
Hmm jag vet folk som jobbade på samma fabrik som använde köttet som skulle bli korv på grillfesterna bara för att köttet var så bra kvalitet
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
I ikeo skrev:
Hmm jag vet folk som jobbade på samma fabrik som använde köttet som skulle bli korv på grillfesterna bara för att köttet var så bra kvalitet
Tja, det köttet jag såg kom i frysta block, som var ungefär 150x400x700 mm stora .. Rakt ner i kvarnen ... :cool:
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
I ikeo skrev:
Hmm jag vet folk som jobbade på samma fabrik som använde köttet som skulle bli korv på grillfesterna bara för att köttet var så bra kvalitet
Inte mest för att det var "gratis" då?
 
Hep Hep skrev:
Inte mest för att det var "gratis" då?
Gratis är gôtt …
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tja, det köttet jag såg kom i frysta block, som var ungefär 150x400x700 mm stora .. Rakt ner i kvarnen ... :cool:
Djävelbärg! Vilken filé. Måste varit från valross eller?
 
  • Gilla
Lorpar och 1 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Vilken filé.
Är nog inte så säker på att det var någon filé, eller ens nära...
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Är nog inte så säker på att det var någon filé, eller ens nära...
Om det inte ens är nära! Vad var det då? En hemorrojd från en vaktel eller? Nä. Skulle inte tro det?
 
Noramasen Noramasen skrev:
En hemorrojd från en vaktel eller?
Tror att du är något på spåret...
 
B
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag började min karriär som servicetekniker på en välkänd korvfabrik på en liten ort utanför Örebro.... Har sett alla tillverkningsprocesser, och även hur äckliga vissa maskiner kan bli på ställen som inte är i kontakt med livsmedel, och jag äter fortfarande alla sorters korv, förutom EN.. Den danska röda pölsan.. Färgämnet som (iallafall då, för mer än 25 år sen) gjorde dem röda var hemskt.. Allt blev rött och det var omöjligt att tvätta bort...:D
Där har en släkting till mig jobbat, släktingen passar in på mexitegels beskrivning.
mexitegel mexitegel skrev:
Det sägs att den som besökt en korvfabrik aldrig mer äter korv
 
hsd
mexitegel mexitegel skrev:
Om man med ”kött” menar animaliskt protein så är svaret ja. Menar man annat än senor och diverse slaktavfall är svaret nej. Det sägs att den som besökt en korvfabrik aldrig mer äter korv :crysmile:.
Yepp så är det, besök aldrig en korvfabrik ;)
 
hsd hsd skrev:
Yepp så är det, besök aldrig en korvfabrik ;)
Ät bara hemstoppad korv!
 
  • Gilla
JY82
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Djävelbärg! Vilken filé. Måste varit från valross eller?
Så här års kan det nog bli en valfråga.. ;)
 
Appropå korvtillverkning så passar denna klassiker:

 
  • Gilla
  • Haha
Stefan Bengtsson och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.