T Torbod skrev:
köpte också lite tvingar. Rejält uppbiffad klämkraft jämfört med tidigare modeller. Känns inte perfekta men helt klart prisvärda. De korta har lite väl kort spännvidd bara (15cm) och de långa nästan för mycket så de blir otympliga. Hade varit nice om de gjort en mittimellanlång modell, så funderar på att såga av en av de långa till det som passar mig.
Ja håller med. En 30 cm hade varit bra.
 
  • Gilla
To Bo
  • Laddar…
Någon som har någon erfarenhet av dessa tänger?
Tre olika Parkside griptänger för bockning och fasthållning, prissatt till 99.90 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AXS
Lexington Lexington skrev:
Någon som har någon erfarenhet av dessa tänger?
[bild]
Har ett sett som jag betalade betydligt mindre för. De funkar men är väldigt små.
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Någon som har någon erfarenhet av dessa tänger?
[bild]
Har en sådan till höger. Funkar men stor klämrisk för skinnet i handen. Var försiktig.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Tack för input!
Tror jag avstår då!
 
T Torbod skrev:
funderar på att såga av en av de långa till det som passar mig.
Då kommer du garanterat att ha en lång tving för lite tämligen omgående... :cry:
 
  • Gilla
To Bo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Då kommer du garanterat att ha en lång tving för lite tämligen omgående... :cry:
Ja det jävlas alltid. Men jag köpte tre långa. Så kanske kan en få vara offerlamm. Men kan ju tänka ut ngn skarvfiness också och spara snutten.
 
Lexington Lexington skrev:
Någon som har någon erfarenhet av dessa tänger?
[bild]
Använda låsbara polygriptänger och tumsav på ett stengolv, tecken på slitage efter två timmars arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som det redan skrivits om så är dom små, fungerar till mindre jobb, men redan nu efter ca 2 timmar’s jobb så börjar dom bli rappliga.
Inget jag skulle rekommendera
 
Redigerat:
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
”Svetstängerna” är mest för ”engångs”/nödbruk..
Går knappast att tillverka tre st användbara och sälja för det priset :thinking:
 
  • Gilla
Skogsmusen
  • Laddar…
C champion skrev:
Nästa vecka kommer arbetslampor.
Är det någon som har erfarenhet av stavlampan? Är magneten bra eller bara skit?
[bild]
Har föregångaren, helt ok i magneten, inte superstark men om du sätter den vågrätt så sitter den kvar:D.
Ficklampa med röda och svarta detaljer står på en grå yta framför vedtrave.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C
Lexington Lexington skrev:
Någon som har någon erfarenhet av dessa tänger?
Jepp, köpte ett par av de tre-packen när det var på kampanj härom året.
Som @Skogsmusen skriver är de små och rätt rappliga, som billiga (och för den delen många dyrare) svetstänger oftast är, dvs. käftarna kan röra sig någon millimeter i sidled relativt varandra.

De duger alldeles utmärkt till det de egentligen är avsedda för, dvs. fixera plåtar och liknande. Men de funkar inte jättebra till att skruva ut avbrutnar skruvar och sånt.
 
C
E ernelli skrev:
Men jag tänker nog beställa reservdelar ganska snart så man slipper bli stående igen, dock vore det uppskattat med tips för när det gäller sågbladen varierar recensionerna på Amazon.
Vad är den officiella hållningen vad gäller tillgång till slit- och förbruknings- och reservdelar till Parkside-maskinerna?
Har endast i undantagsfall sett sånt i butiken och jag trodde i min enfald att Lidl hade någon sorts webbshop där man kunde beställa sånt.

Eller tänker sig Lidl att man skall slänga maskinen när t.ex. sågbladet börjar bli slött?
 
C cpalm skrev:
Vad är den officiella hållningen vad gäller tillgång till slit- och förbruknings- och reservdelar till Parkside-maskinerna?
Har endast i undantagsfall sett sånt i butiken och jag trodde i min enfald att Lidl hade någon sorts webbshop där man kunde beställa sånt.

Eller tänker sig Lidl att man skall slänga maskinen när t.ex. sågbladet börjar bli slött?
Som jag har fattat det så finns just detta i Tyskland, Webbshop i alla fall. Men hur det är med tillgång av reservdelar/tillbehör/slit/förbrukningsvaror till deras maskiner vet jag inte. Man får väl luska ut vilken kinamaskin det handlar om och köpa kompatibla delar utifrån det.

edit: Blev nyfiken och kollade den Tyska Webbshopen, och det tycks gå att beställa tex. extra sågblad till sticksågar och dyligt. Skulle ju vara snyggt om samma möjlighet fanns hos oss.
 
Redigerat:
  • Gilla
Emil.P
  • Laddar…
Brukar det inte stå att man kan kontakta deras kundtjänst via mail eller dylikt?
 
C
K Kongons skrev:
Brukar det inte stå att man kan kontakta deras kundtjänst via mail eller dylikt?
Finns en hänvisning i manualen till 0770-930739 / kompernass@lidl.se under rubriken Service, men det framgår inte om man kan beställa tillbehör den vägen. Får väl ringa imorgon och fråga...
 
  • Gilla
Emil.P och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.