Sterik86 Sterik86 skrev:
Tråden handlar inte om mönsterdjup på mina däck.
Jag har redan sagt att det inte är något fel på däcken.
Tänkte du ville ha slut på tjatet. Trådar som väcker intresse spårar alltid iväg åt olika håll. Personligen skulle jag tycka att det skulle vara väldigt roligt att visa att det inte är nåt fel på däcken och få tyst på alla besserwissrar, förutsatt att jag inte har nåt att dölja förstås...
 
  • Gilla
B6304S1
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Tänkte du ville ha slut på tjatet. Trådar som väcker intresse spårar alltid iväg åt olika håll. Personligen skulle jag tycka att det skulle vara väldigt roligt att visa att det inte är nåt fel på däcken och få tyst på alla besserwissrar, förutsatt att jag inte har nåt att dölja förstås...
Dom person som säger att däcken är slut kan få fortsätta tro det. Det rör mig inte i ryggen då jag vet hur det ligger till :)
 
  • Gilla
Donn och 5 till
  • Laddar…
Sterik86 Sterik86 skrev:
Dom person som säger att däcken är slut kan få fortsätta tro det. Det rör mig inte i ryggen då jag vet hur det ligger till :)
Okej, trodde det störde dig en hel del med tanke på dina svar! Men okej, jag tror dig!
 
  • Gilla
Sterik86
  • Laddar…
D Drburr skrev:
Av nyfikenhet vad är det för stift, och varför sitter de på reglarna?
Jobbar på bygghandel och kan säga att det är stift med en plastbricka på som håller plasten på virkespaketen på plats från leverantörerna, det sitter säkert 15-20 st på varje pkt och dom och en del sitter kvar och en del flyger av när man plastar av paketet
 
  • Gilla
Drburr
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Alltså betalar alla vi andra kunder för ditt slarv...
Påstår du att det är kunderna som ska städa på företagen? Anta att någon tappar ett glas på en restaurang och du skär dig. Är det då DU som är skyldig eftersom du städat dåligt?
 
  • Gilla
perfe och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
De sätt ni förespråkar är till för att ta sig TILL däckgubben, inte från...

Däcket ska av fälgen och förberedas för "svamp" sen förseglas efter svampen är monterad och sen skall däcket monteras på fälg innan hjulet kan monteras tillbaka på bilen. 200kr för att göra det på 3st däck? Jojo...

[bild]

Detta kitt har jag hemma för lagning när däckgubben har stängt (vanligtvis bara till lågtrycksdäck aka ATV mm. när man har tid kvar på helgen och inte vill bli hindrad av en punka/reva i däcket)

[bild]
Inte 200 för 3 däck utan 200/styck
 
P polaris78 skrev:
Och om man nu kör punka på löst skräp tappat på marken på:

riksvägen?
matbutikens parkering?
mc donalds drive thru?
eller som du inne hos ett företag

ja vart går gränsen för när nån annan har ansvaret för att se till att det inte är nån som tappat skräp man kan köra punka på..?

jag förstår att man tycker att nån annan bär ansvar men i slutändan så blir det nog så att kör man på skräp på marken så blir det nog så att det blir bilägarens ansvar och risk.

Bara för att du kör in hos bauhus så tar ju inte dom över ansvaret för din bil.. kör du på hylla eller annan bil eller skit på marken så är det ditt fel.. Skillnad om en av deras truckar tappar nåt på din bil då bör det ju vara truckens försäkring som betalar skador. Att det sen inte borde ligga vasst skräp på marken inne hos dom javisst nån borde städa men känns ändå som slutgiltiga ansvaret hamnar på bilägaren att inte köra på saker oavsett storlek..

Annars ska ju alla punkor betalas av dom som äger vägen som inte sopar bort tappade grejer...

Men allt känns bättre om det är nån annans fel och nån annan som betalar.. :)
I min stad hände det häromveckan att ett flertal bilar fick punktering p.g.a. att en lastbil tappat vassa metallbitar. Det gick att hitta ansvarig lastbil/företag och företagets försäkring fick stå för rep.
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Sterik86 Sterik86 skrev:
Hej.

Tänkte bara höra mig för om vad andra tycker om den situation jag sitter i.
Jag var för ett tag sen inne på Bauhaus Drive in arena för att köpa reglar.
När jag kommer hem så varnar min bil på att jag har lågt däcktryck.
Ser då att i 3 av 4 däck sitter där stift med en plastbricka på.
Dessa sitter även på kortsidan på reglarna som Bauhaus säljer.
Jag får bekräftat att det kommer från dom när jag är inne och pratar med kundtjänst och han kan erbjuda mig 200 kr på ett tillgodo kort.
Jag ser det lite som en förolämpning och väljer att avstå.

Jag tar sedan kontakt med dom via mail och berättar om mitt problem.
Där säger dom att dom inte tar ansvar för mitt fordon trots att skadan skett inne på deras drive in arena.
Dom anser att jag ska ta det med mitt försäkringsbolag.

Ska man kriga vidare eller bara ge upp?
Vad hade ni gjort?

Mvh
Ta det med ditt försäkringsbolag, så tar sedan försäkringsbolaget striden med Bauhaus, men tar inte försäkringsbolaget frågan av någon anledning så är det väl egentligen ganska uppenbart att Bauhaus har ett ansvar i och med att de i en drive-in hall (där de kan utgå från att bilar kommer köra) låter sådana stift ligga på golvet.
 
S Söderslätt skrev:
Ta det med ditt försäkringsbolag, så tra sedan försäkringsbolaget striden med Bauhaus.
Funkar det verkligen då jag antar att skadans storlek understiger självrisken?
 
  • Gilla
Donn och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Funkar det verkligen då jag antar att skadans storlek understiger självrisken?
Det beror på självriskens nivå och kostnaden för punkalagning på tre däck antar jag, men kan försäkringsbolaget klämma bauhaus på hela summan är det ju inga problem.
 
S Söderslätt skrev:
Ta det med ditt försäkringsbolag, så tar sedan försäkringsbolaget striden med Bauhaus, men tar inte försäkringsbolaget frågan av någon anledning så är det väl egentligen ganska uppenbart att Bauhaus har ett ansvar i och med att de i en drive-in hall (där de kan utgå från att bilar kommer köra) låter sådana stift ligga på golvet.
Så du menar att TS ska strunta i att Bauhaus ersätter skadan gratis och betala självrisk till försäkringsbolaget istället?



Sterik86 Sterik86 skrev:
"Hej
Vi kommer såklart att bekosta lagningen av dina 3 däck.
Kom in med fakturan när du har fått dem lagade så återtbetalar vi
ditt utlägg. Vi beklagar att detta hänt.
Uppge ditt ärendenummer i informationen så hjälper vi dig.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Så du menar att TS ska strunta i att Bauhaus ersätter skadan gratis och betala självrisk till försäkringsbolaget istället?
Nej, jag missade att tråden rullat på och att Bahaus backat från erbjudandet om 200.- och istället tar hela kostnaden.
 
Därför ska man alltid läsa hela tråden innan man svarar... :geek:
 
  • Gilla
Donn och 2 till
  • Laddar…
Kempa_swe
Fotografen Fotografen skrev:
Nej, det funkar INTE med snabblagning utan att ta av hjulet, man måste se efter på insidan så att det inte finns någon separation! Det är innerlinen som håller luften kvar i däcket, och den är det ju hål i...

480 kronor må vara ett ockerpris, men först är 96 kr moms, det ger oss 384 kvar. Gubben ska ha lön, maskiner och lokaler ska betalas, nån liten plugg kostar två spänn, värme, el, elskatt, bokföring, revisorer och annat. Det är mycket det där spikhålet ska stå för, och vi får betala.
Funkar helt perfekt utan att kränga av. körde ca 1300mil med biltema plugg utan att kränga av däcken. kört dem i flera däck på diverse fordon utan att kränga av och de har hållt luften, numera kör jag med plugg man skruvar in istället
 
  • Gilla
Peter_Ker
  • Laddar…
T
Sterik86 Sterik86 skrev:
Hej.

Tänkte bara höra mig för om vad andra tycker om den situation jag sitter i.
Jag var för ett tag sen inne på Bauhaus Drive in arena för att köpa reglar.
När jag kommer hem så varnar min bil på att jag har lågt däcktryck.
Ser då att i 3 av 4 däck sitter där stift med en plastbricka på.
Dessa sitter även på kortsidan på reglarna som Bauhaus säljer.
Jag får bekräftat att det kommer från dom när jag är inne och pratar med kundtjänst och han kan erbjuda mig 200 kr på ett tillgodo kort.
Jag ser det lite som en förolämpning och väljer att avstå.

Jag tar sedan kontakt med dom via mail och berättar om mitt problem.
Där säger dom att dom inte tar ansvar för mitt fordon trots att skadan skett inne på deras drive in arena.
Dom anser att jag ska ta det med mitt försäkringsbolag.

Ska man kriga vidare eller bara ge upp?
Vad hade ni gjort?

Mvh
Lämna in däcket på närmsta mack eller däckverkstad, det kostar inte många hundralappar att få en sån punktering pluggad när hålet är i slitbanan.
Hade hålet däremot varit på sidan av däcket så hade du varit tvungen att köpa nytt då det inte går att reparera på ett sätt som håller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.