J jocke31 skrev:
vill bo i stadskärnan på orter jag besöker.
I Sundsvall ligger i alla fall ett Scandic mer eller mindre så centralt det går att komma. Det kanske är undantaget. Har inte precis koll på var olika Scandic brukar finnas.
 
Och det andra ligger så ocentralt man kan komma...
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Och det andra ligger så ocentralt man kan komma...
Då är det ju lite dumt att välja det om man vill bo centralt. ;)
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
I Sundsvall ligger i alla fall ett Scandic mer eller mindre så centralt det går att komma. Det kanske är undantaget. Har inte precis koll på var olika Scandic brukar finnas.
Hälften av hotellen är gamla motell som ingen minns vad de hetat (Esso), sen har de ofta hotell inne i städer också. Säkert främst någon gammal kedja de köpt, men även en del nybyggt.

Så det är nog främst de gamla motellen med stora parkeringar som har laddare, men de är som redan sagts sällan nära annat än motorvägen.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hälften av hotellen är gamla motell som ingen minns vad de hetat (Esso), sen har de ofta hotell inne i städer också. Säkert främst någon gammal kedja de köpt, men även en del nybyggt.

Så det är nog främst de gamla motellen med stora parkeringar som har laddare, men de är som redan sagts sällan nära annat än motorvägen.
Precis. Esso motorhotell är inte så glamoröst.
 
Nu har de börjat snickra på min bil. Enl säljaren så var de 4-5 veckor från de började på den till den var i bilhallen =)
Jag blir nöjd om den kommer före semestern eller åtminstone sista veckan innan semestern (v28) så man kan lära känna den lite.
En svart Volkswagen Golf framifrån med texten "Nu är din bil snart färdigbyggd" under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Nu har de börjat snickra på min bil. Enl säljaren så var de 4-5 veckor från de började på den till den var i bilhallen =)
Jag blir nöjd om den kommer före semestern eller åtminstone sista veckan innan semestern (v28) så man kan lära känna den lite.
[bild]
Kul! Inte för att lägga smolk i glädjebägaren, men när väntade på min VW hade de slutat med de där ”det är nära nu”-mejlen och skiten stod halvfärdig på en parkering i Zwickau i närmare ett halvår innan de hittat tillräckligt med halvledare.

Men det låter ju som att de i alla fall har bättre koll på väntetiderna nu.
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Kul! Inte för att lägga smolk i glädjebägaren, men när väntade på min VW hade de slutat med de där ”det är nära nu”-mejlen och skiten stod halvfärdig på en parkering i Zwickau i närmare ett halvår innan de hittat tillräckligt med halvledare.

Men det låter ju som att de i alla fall har bättre koll på väntetiderna nu.
Det verkade så iallafall på säljaren. Vw har iallafall mer info till oss kunder än vad opel gav oss =)
Denna bilen är egentligen beställd mycket tidigare, jag hade bara tur att komma in för 2 helger sen och säga att jag ska ha en bil och lite krav på pris och mil. Så denna hade ett avhopp.
Nu får jag ju mer utrustning än jag skulle få på opeln, såsom adaptiv farthållare. Kan ju vara trevligt på de vägarna jag kör till jobbet =) Att köra farthållare nu är döden, får stänga av den hela tiden.

Håller iallafall tummarna för att den går raka vägen genom tillverkningen och åker iväg hit snart.
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Jag skulle jättegärna ha en elbil och har uppskattat dom få jag testat men problemet för mig/oss är utbudet. Det finns ingenting vi kan köpa ännu då vi vill ha bagage stort nog åt två stora hundar, åtminstone 30-40 mils räckvidd, fyrhjulsdrift och inte en prislapp på en halv miljon och uppåt. MG kombin är jag inte intresserad av, och det enda andra är väl typ Skoda enyaq men den är för dyr eftersom det inte finns beggat än. Får väl se vad VW space vizzion bjuder på men med tanke på vad en Passat GTE går lös på så tvivlar jag.

Vi får nog behålla vår dieseldoris ett tag till. För stunden relativt ekonomisk med OK förbrukning gratis service två år till åtminstone :crysmile: man får vara glad för det lilla. Även om priset skenar på bränslet så får man rätt mycket diesel på dom 200000+ vi skulle få hosta upp i mellanskillnad.
En Tesla Model 3 Long Range hade varit perfekt åt er, om ni nu inte har barn också som ska få plats. Titta gärna på "out of spec motoring"-kanalen på youtube. De åker på massor med roadtrips i USA med två jättehundar i baksätet, bältade på en stor madrass, fullt med bagage i frunk, trunk och ibland även takbox. Utan problem!

/S
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Storsockret
S steve5432 skrev:
En Tesla Model 3 Long Range hade varit perfekt åt er, om ni nu inte har barn också som ska få plats. Titta gärna på "out of spec motoring"-kanalen på youtube. De åker på massor med roadtrips i USA med två jättehundar i baksätet, bältade på en stor madrass, fullt med bagage i frunk, trunk och ibland även takbox. Utan problem!

/S
Nja, jag vet inte. Den billigaste jag hittar begagnad går lös på 400k och har gått 17000 mil, det känns hårt. Sen vill vi inte heller ha hundarna i baksätet. Dels för att vi relativt ofta ändå åker mer än två personer, och dels pga säkerheten. Det finns begränsat med säkra bilselar om ens några om man ska vara krass, speciellt till vinthundar med skum kroppsbyggnad och fina möjligheter att slita sig ur selar som inte har en extra rem över magen.
 
KristinaRT
Storsockret Storsockret skrev:
Nja, jag vet inte. Den billigaste jag hittar begagnad går lös på 400k och har gått 17000 mil, det känns hårt. Sen vill vi inte heller ha hundarna i baksätet. Dels för att vi relativt ofta ändå åker mer än två personer, och dels pga säkerheten. Det finns begränsat med säkra bilselar om ens några om man ska vara krass, speciellt till vinthundar med skum kroppsbyggnad och fina möjligheter att slita sig ur selar som inte har en extra rem över magen.
Vänta sisådär 3 år och köp en Tesla modell Y?
Riktigt bra bagageutrymme
 
Storsockret
KristinaRT KristinaRT skrev:
Vänta sisådär 3 år och köp en Tesla modell Y?
Riktigt bra bagageutrymme
Skulle kunna va nåt, men tror du priserna kommer vara vettiga? Den för 400k är en 2019, och modell Y börjar ju dyrare redan nu.
 
Hur mycket har modell Y gemensamt med modell 3? Den har väl en mycket bättre baklucka, men hur sitter man i baksätet?
 
D
A Avemo skrev:
Hur mycket har modell Y gemensamt med modell 3? Den har väl en mycket bättre baklucka, men hur sitter man i baksätet?
Precis varit igenom det där, benutrymmet är bättre bak på Y, bredden samma (tom obetydlig smalare), framsätena högre och bagageutrymmet större. Det är en 3a som är dragen lite uppåt.
 
Model Y byggs ju för fullt i Berlin nu så den kommer säkert bli mycket vanlig inom en snar framtid, så vanlig att den kommer kännas som en gammal V70? ;)
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.