10 år är det och allt hade vari bättre än den röda nu mera rosa plastbrevlådan som vi har nu.
 
Svar: 10 år

vår missfärgade postlåda till vrak behöver pensioneras/återvinnas och efterträdas av en större och fräschare låda
 
10 år!

Jag kan slappna av och inte vara orolig för att posten blir stulen eller blöt samt slippa be grannarna att tömma lådan om jag är bortrest då jag vet att den är i säkert förvar. Trevligare att be dem komma över på kaffe bara...:giggle:
 
P
10 år.

I byn har flera grannar pratat om hur bra det vore med en låsbar brevlåda. Om jag vinner så kan grannarna få känna och klämma och vips kanske de får lättare att komma till skott och köpa! :)
 
Svar: 10 års rostgaranti

Har en enkel brevlåda som lätt vittjas. Med MP3500 skulle det kännas tryggt både på semestern och varje dag.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här veckan kan du vinna den praktiska veckopostlådan MP3500 Från Berglund. MP3500 kan ta emot både post och paket och med den flyttbara innerhyllan får din postlåda en flexibel volym, från 30 till 50 liter. HandStop-funktionen förhindrar objudna att ta ut post via inkastluckan. Postlådan har en stabil konstruktion som gör den tålig för skandinaviska väderförhållanden.
Värde: ca 1 900 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera
varför just du ska vinna postlåda MP3500, i ett inlägg längst ner i den här tråden.
Fråga: Hur lång garanti har postlådan för genomrostning?
Svaret hittar du här: berglund-sweden.se
Vinnaren utses fredagen den 14 maj.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vinsten skickas till vinnaren direkt från Berglunds. Vi tackar Berglund för att de sponsrar den här tävlingen.
10 år!
Skulle behöva en större brevlåda som är säker helt enkelt!
 
AWS46
Svar: 10 år.

Åh, stabil konstruktion för skandinaviska väderförhållanden! Frågan är om brevbäraren faller in under väderförhållanden?
Vi säger att en fartvind som lämnar blå lack och bucklor har drabbat min låda..
Luckan måste öppnas med ett ryck och att låsa den går inte längre.
Denna hade kanske stått emot ”fartvinden”?
 
Svar: 10år

vi behöver byta ut våran brevlåda som plogbilen råkade knuffa till och den blev inte så bra efter det.
 
Svar: tio år.

Motivering: Vår brevlåda är skranglig och dan, det regnar in och posten blir blöt. Har spanat efter ny brevlåda ett bra tag – det här är den första som tycks få godkänt av brevbärare-maken :) (han vet ju vilka som är oergonomiska ur brevbärarsynpunkt ... tyvärr flertalet på marknaden ...)
 
10 år

Vi har ingen brevlåda, däremot ett brevinkast genom ytterdörren. Av flera skäl kommer ytterdörren bytas ut och det blir inget nytt brevinkast på den nya, därför kommer vi behöva en brevlåda inom kort.
 
Min nuvarande postlåda är äldre än mig, alltså över 32 år gammal. Att den överlevt så länge är ett mirakel (plus en massa superlim och silvertejp såklart) Så det är dags för en ny, en vindpust till och den flyger iväg. Fyller år snart, så det hade varit en fantastisk födelsedagspresent, kul att se hur många år den klarar!? Måste kunna ta mot alla grattis-kort i en hel postlåda.

Svar: 10 år
 
Svar: 10 år

Motivering: Det är kul med post!
 
Svar: 10 års genomrostgaranti.
Precis gjort vägen dit jag ska bygga hus i sommar.
Med stigande materialpriser och räntor hade det varit en varmt välkommen besparing att få en säker brevlåda till nya huset <3
 
10 års garanti.
Motivering:
Värdig ersättare till vår påkörda brevlåda sökes,
med MP3500 allt posttrubbel löses.
Slipper rosten i minst 10 år
och inbrottssäkert lås vi får!
 
Redigerat av moderator:
10 år!

Vi bor på landet och har långt till brevlådan, det hade känts tryggare med en stor, låsbar, låda än den lilla rostburken vi har nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.