Någon som har nått att säga om "Batteridriven borrskruvdragare, 20 V", den gröna, som finns denna vecka?
Är det lönt att köpa en?
 
Redigerat:
Dan1891 Dan1891 skrev:
Någon som har nått att säga om "Batteridriven borrskruvdragare, 20 V", den gröna, som finns denna vecka?
Är det lönt att köpa en?
Jag har en, inköpt för ett par år sen som reservmaskin. Den har fått gått ganska mycket, främst som borrmaskin och som skruvdragare till fruns trädgårdsprojekt.

Helt okej för dom pengarna. Både vridmoment och batteritid är bra.

Så ja, det är lönt att köpa den. Att ha i reserv, som komplement och som "låna ut"-maskin om grannen behöver.
 
Keiller Keiller skrev:
Jag har en, inköpt för ett par år sen som reservmaskin. Den har fått gått ganska mycket, främst som borrmaskin och som skruvdragare till fruns trädgårdsprojekt.

Helt okej för dom pengarna. Både vridmoment och batteritid är bra.

Så ja, det är lönt att köpa den. Att ha i reserv, som komplement och som "låna ut"-maskin om grannen behöver.
Tack för din info om denna! Känns ju ok då!
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Någon som har nått att säga om "Batteridriven borrskruvdragare, 20 V", den gröna, som finns denna vecka?
Är det lönt att köpa en?
Beror väl på dina krav, har testat modellen vid några tillfällen... Och skulle aldrig lägga pengarna på den personligen.

Men är du i akut behov av en billig "backupmaskin" och redan har deras batterier.. Visst. Tycker den är otymplig, klumpig, dålig kontroll och svag.. Å andra sidan, den kostar 249kr.. Du får vad du betalar för.
 
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
Beror väl på dina krav, har testat modellen vid några tillfällen... Och skulle aldrig lägga pengarna på den personligen.

Men är du i akut behov av en billig "backupmaskin" och redan har deras batterier.. Visst. Tycker den är otymplig, klumpig, dålig kontroll och svag.. Å andra sidan, den kostar 249kr.. Du får vad du betalar för.
Tack för input, då vet jag lite mer!

Då har jag ett plus och ett minus, hmm, får se vad jag bestämmer mig för.
 
Redigerat:
Mikael_L
Det är inte så mycket pengar att riskera i alla fall. :)
 
  • Gilla
Limpdjuret
  • Laddar…
Vilka Lidl runt Stockholm har mycket Parkside? Har sett att en del butiker knappt har något alls...
 
R
V Vardagsrum skrev:
Någon som är sugen på den batteridrivna avloppsrensaren nästa vecka? :cool:
Funderade faktiskt på denna om det ev. skulle gå att modifiera den med borste istället för att kunna använda den till rengöring av ventilation.

Nån som vet om det är hela längden som roterar eller bara änden längst fram?
 
R RalleB skrev:
Funderade faktiskt på denna om det ev. skulle gå att modifiera den med borste istället för att kunna använda den till rengöring av ventilation.

Nån som vet om det är hela längden som roterar eller bara änden längst fram?
Smart idé!

Jag hoppas kunna svara på din fråga inom kort, ska bege mig till tysken nu och köpa lite mjölk så kanske hänger något annat med hem också, det har hänt förr!;)
 
R RalleB skrev:
Funderade faktiskt på denna om det ev. skulle gå att modifiera den med borste istället för att kunna använda den till rengöring av ventilation.

Nån som vet om det är hela längden som roterar eller bara änden längst fram?
Det blev ingen mjölk (kyldisken hade havererat) men det blev en avloppsrensare.

Hela axeln roterar, inte bara fjädern längst fram.

Har inte testat verktyget i avloppen än, men det är en rätt tung pjäs och den trycker på bra om man håller emot. Känns lovande!

Frågan är om det kommer att gå att böka in den i gamla gjutjärnsavlopp, som annars är ett he-vete att rensa.
 
V Vardagsrum skrev:
Det blev ingen mjölk (kyldisken hade havererat) men det blev en avloppsrensare.

Hela axeln roterar, inte bara fjädern längst fram.

Har inte testat verktyget i avloppen än, men det är en rätt tung pjäs och den trycker på bra om man håller emot. Känns lovande!

Frågan är om det kommer att gå att böka in den i gamla gjutjärnsavlopp, som annars är ett he-vete att rensa.
Nu har jag testat och verktyget fick upp flödet i pannrumsbrunnen. Inga besvär, inget som fastnade och förhoppningsvis ingen skada på mina anrika rör från tiden runt romarrikets fall.

Jag körde igenom över 300 liter vatten, samtidigt som verktyget fick jobba fram och tillbaka, fram och tillbaka..

De av er som har trälat med manuella avloppsrensare av denna typ med fjäder och roterande trumma, ni vet hur förbannat trött man blir, hur mjölksyran stiger, hur lätt det är att man släpper fram för mycket fjäder för att man tröttnat på att bara dra ut 15 cm i taget.

Öppna skruven, 10-15 cm fjäder ut. Stäng skruven, veva. Öppna skruven, 10-15 cm fjäder ut. Stäng skruven, veva.

När man tröttnat kör man 50 cm och vips så krånglar skiten och snurrar/viker sig istället för att gå in i avloppet.

Men nu är det slut på detta! :D
 
  • Gilla
Dowser4711 och 7 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Nu har jag testat och verktyget fick upp flödet i pannrumsbrunnen. Inga besvär, inget som fastnade och förhoppningsvis ingen skada på mina anrika rör från tiden runt romarrikets fall.
Tror du den funkar för luftkanaler med spirorör? Byta borste?
 
henq henq skrev:
Tror du den funkar för luftkanaler med spirorör? Byta borste?
Det tror jag definitivt, det gäller nog bara att hitta rätt borste. Rengöring bör nog ske ”uppifrån och ner”, eller från sidan. Kör man nerifrån och upp kan nog fjädern börja vobbla och piska runt när man kört ut den en lite längre bit.
 
  • Gilla
henq
  • Laddar…
C
Något som använt tvingen som säljs imorgon onsdag?
Jula säljer annars en Bacho snabbtving på bra rea som tydligen inte lever upp till förväntningarna.
 
Kan tipsa om onsdagens Inspektionskamera med svanhals för 599. Den är helt OK även om priset hoppat upp 100 kr sedan förra året då jag köpte mitt exemplar.
Jag avänder min flitigt även om jag också har en Bosch GIC 120 C som kostade ett par tusen mer som solo i L-box. Parksidevarianten är lättare att plocka fram vid korta jobb och har även jämförbar bildkvalitet med Boschen.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.