K Kirre2 skrev:
[länk]
Den här kanske?
Fönstren avslöjar den. Men den var bättre än det mesta nyprod
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
R
Samtidigt så är det ju så att man väljer var man vill prioritera sina pengar på.

Vi lägger lätt 8000kr/mån på livsmedel för 2 vuxna, 2 småbarn samt 2st tonårstjejer varannan vecka.
Oftast mer, speciellt på våren/sommaren.

Men det är självvalt och vi är medvetna om kostnaden samt att ekonomiskt är det inget problem heller.

Sen är detta en sån sak som inte går att jämföra egentligen mellan familjer.

Vi alla är i olika faser i livet, tjänar olika, olika mål, geografi etc.
 
  • Gilla
carl fabian och 3 till
  • Laddar…
J Jerald Stuartson skrev:
Framförallt om man duschar på jobbet.
Det gör jag också, men sedan cyklar jag hem och duschar igen så det blir ingen vinst.
 
Inte en chans att man kommer ner till 4000:- i mån, med mat, dasspapper, kattmat osv. Osv. På 2 vuxna och ungar. Tror jag inte ett skit på. Nudlar är inte mat!
 
  • Gilla
carl fabian och 3 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Inte en chans att man kommer ner till 4000:- i mån, med mat, dasspapper, kattmat osv. Osv. På 2 vuxna och ungar. Tror jag inte ett skit på. Nudlar är inte mat!
Tro det eller ej. Ta bort katten så fixar du det.
Du fixar det även på en tusenlapp om du ska dra det riktigt jävligt. Nudlar ej inblandat överhuvudtaget. Men du får äta samma rätt ofta och stå länge vid spisen en dag i veckan ;) Ner i vikt går du med.

Konstigt att folk ens tror nudlar är billigt eller bra.

Måste redigera mig. Missade att du skrev ungar. Med de så ska man inte chansa på en tusenlapp.
 
G Ganescha skrev:
Inte en chans att man kommer ner till 4000:- i mån, med mat, dasspapper, kattmat osv. Osv. På 2 vuxna och ungar. Tror jag inte ett skit på. Nudlar är inte mat!
Vi ligger på 15k inkl alla förbrukningsvaror för 4½ personer. Skulle också vilja veta hur man får ihop 4k
 
  • Gilla
Fideliox och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Tro det eller ej. Ta bort katten så fixar du det.
Du fixar det även på en tusenlapp om du ska dra det riktigt jävligt. Nudlar ej inblandat överhuvudtaget. Men du får äta samma rätt ofta och stå länge vid spisen en dag i veckan ;) Ner i vikt går du med.

Konstigt att folk ens tror nudlar är billigt eller bra.

Måste redigera mig. Missade att du skrev ungar. Med de så ska man inte chansa på en tusenlapp.
Nä, bullshit. Fast det är klart, är du tanig som en speta, har stilla sittande jobb, käkar 1000-1500kcal så kanske det, men nä, ni betalar inte 4000:- i mån för mat och förbrukningsvaror.
 
G Ganescha skrev:
Nä, bullshit. Fast det är klart, är du tanig som en speta, har stilla sittande jobb, käkar 1000-1500kcal så kanske det, men nä, ni betalar inte 4000:- i mån för mat och förbrukningsvaror.
Jo faktiskt. 136 pannor, rörligt jobb, cyklar och springer. Äter väl inte jättehälsosamt.
Men jag undrar hur folk handlar för 7000 för allt det per månad. Vi har inga djur och dricker inget kaffe. Vi har nog inte så mycket av det som folk köper heller för den delen.
Jag får sluta med pasta så kanske det blir dyrare.
 
Hahaha… ja ja, vi säger väl det :rofl: ett tips dock, sluta ät pasta så kanske du går ner till en mer hälsosammare vikt.
 
R Rkarlsson skrev:
Jo faktiskt. 136 pannor, rörligt jobb, cyklar och springer. Äter väl inte jättehälsosamt.
Men jag undrar hur folk handlar för 7000 för allt det per månad. Vi har inga djur och dricker inget kaffe. Vi har nog inte så mycket av det som folk köper heller för den delen.
Jag får sluta med pasta så kanske det blir dyrare.
Jag väger 70 kilo så går två mig på dig :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag väger 70 kilo så går två mig på dig :)
Och dessutom med en vikt på 136kg och äter för 4000:- som inkluderar förbrukningsvaror och är på 2 personer. Haha.. troll!
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag väger 70 kilo så går två mig på dig :)
Haha precis. Det måste vara alla skaldjur du käkar och sköljer med viner.
Tyvärr har man väl varit svag för pasta och lättlagat, det blir ju billigt. Så man håller vikten rätt stabilt.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Haha precis. Det måste vara alla skaldjur du käkar och sköljer med viner.
Tyvärr har man väl varit svag för pasta och lättlagat, det blir ju billigt. Så man håller vikten rätt stabilt.
Mycket vardagsmotion att springa mellan fine dining ställena
Sen är maten garanterat bättre genomtänkt
 
  • Haha
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Och dessutom med en vikt på 136kg och äter för 4000:- som inkluderar förbrukningsvaror och är på 2 personer. Haha.. troll!
Tro vad du vill. Går ju inte diskutera riktigt med dig. Nej jag köper inte det dyraste nyttigaste. Pasta ingår tyvärr i de flesta rätterna. Hade du haft ögon hade du sett att pasta är skitbilligt dessutom.

Ett exempel. 1 kilo SVENSK blandfärs för 82kr är för 2 dagar. Plus pasta. Så 41 spänn på 2 dagars middag för proteinkällan för 2 vuxna och en unge.
;)
Men du visste kanske inte att pasta gör en tung?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.