HogeN HogeN skrev:
också när det var "fastlåst" i skenan ?
Jodå, bottenplattan är lite konvex och vickar alltså lite på mitten
 
T Taren43 skrev:
Jodå, bottenplattan är lite konvex och vickar alltså lite på mitten
då är det måndagexemplar ^_^ gissar är alu så inget att försöka rättatill själv om det stör mycket är det amazon/ebay och beställa en ny platta ^^
 
P
Ännu en maskin till verktygsarsenalen?
Dewalt har just släppt en och Milwaukee ska komma med en i 18v.
Dem har en i M12 serien sen tidigare. :)
 
  • Dewalt DMC300 18V LXT BL AFT Cordless Compact Cut Off-verktyg med specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Så här ser min makitavägg ut jag fick snyltat till mig en skylt med
 
  • Makita-verktygsvägg med borrskruvdragare, slagskruvdragare, sänksåg och batteriladdare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
hus520 och 12 till
  • Laddar…
E errakareby skrev:
Så här ser min makitavägg ut jag fick snyltat till mig en skylt med
Tog du hela utställningshyllan på Bauhaus? ;)
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Handlinga så liten som möjligt för ser kapa 45 reglar, vilken väljer man ?
 
Rickard.
Viktor.J Viktor.J skrev:
Handlinga så liten som möjligt för ser kapa 45 reglar, vilken väljer man ?

Vilken som helst av dom men 680 och 660 är nog dom populäraste, bara att välja efter på vilken sida du vill ha klingan.

Jag skulle undvika den med mindre klinga då jag inte förstår poängen, varken märkbart mindre eller lättare.
 
T
Viktor.J Viktor.J skrev:
Handlinga så liten som möjligt för ser kapa 45 reglar, vilken väljer man ?
Jag skulle välja 630. Då kan man även kapa 45 reglar med vinkel.
 
Q
T Ejmelie skrev:
Jag skulle välja 630. Då kan man även kapa 45 reglar med vinkel.
Det är en klar fördel att kunna kapa 45mm regel i 45 grader.
Om det inte är viktigt för dig är dss501z den minsta som tar 45mm regel, den använder d 136mm klinga.
Tror dock att dhs630 och dss501 upplevs som segare/svagare än dhs660 och dhs680 som är BL maskiner och har högre varvtal.
 
Hade varit guld!
 
Q
Skulle registrera min nyinköpta drt50z för förlängd garanti, 3 år istället för 2, men Makita godkänner inte Amazon som "auktoriserad Makita återförsäljare". Så nu kan jag inte genomföra registreringen . Inte så nöjd med detta då jag har kunnat registrera inköp hos andra märken för deras produkter som handlats hos amazon...☹️
 
Däremot har amazon en garanti som är bättre än dom flesta svenska återförsäljare. Pengarna retur eller et nytt produkt utan trassel.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
K
Har DDF484 borrskruvdragare och DTD153 slagskruvdragare idag och skulle gärna vilja komplettera med en lätt och smidig skruvdragare, typ en DTD153 utan slag.
Har ofta en liten borr med försänkning i DDF484an och sen skruvar för hand eller lite lätt med slagskruvdragaren. Behöver verkligen inte slaget när man skruvar i plywood och annat lätt trä. Detta för att jag inte orkar byta mellan bitshållare och borren på borrakruvdragaren hela tiden. Så komplettera med en lättare skruvdragare hade varit guld värt, några tips på passande modell? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.