Fury
Jag kan tycka att lödpennan på bilden i fråga åtta just är en lödpenna och ingen lödkolv. Detta är (för mig) en lödkolv.

Lödkolv med röd handtag och böjd metallända på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



I varje fall Jula verkar hålla med. :p

60W lödpenna med röd och svart handtag samt utbytbar spets, produktbild från Jula. En röd och silverfärgad lödkolv med strömbrytare och en spets, prissatt till 199 kronor.

Edit: Och för att fortsätta mitt fredagsgnäll tror jag det är få av de vi normalt kallar elektriker här som använder en lödpenna/lödkolv i sitt yrke. Mvh från en sur @Alfredo som undrar vart tusan våren tog vägen och om det snart är dags för vinterdäck igen. :cry::(
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket visar att jag är behörig att göra elinstallationer om jag bara skriver ut ett intyg från quizet "Vad heter elektrikerns verktyg?"
 
  • Gilla
  • Haha
karin_sv och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 314 andra personer som har gjort quizet "Vad heter elektrikerns verktyg?"

Missade på sista, svårt stt se vad det var för något
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 414 andra personer som har gjort quizet "Vad heter elektrikerns verktyg?"
Klamra kulo är min favoritfriridssyssla. :p(y)
 
T
"sladdsamlare" Nej, det såg ut som en FBK snarare
 
T
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
"sladdsamlare" Nej, det såg ut som en FBK snarare
Kan hålla med om att den inte var riktigt riktig. Sen vet jag inte heller hur många sånna elektrikern monterar/använder..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.