En fundering om att Lidl kör fullt pådrag med plasmaskäraren igen: varför har de inte kört Mig-Tig:en med gas eller elverket i Sverige någon gång? Vet att dessa gick för €199-249.
 
Mikael_L
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Såhär ser det ut i Vänersborg..
De tar nog när som helst bort lappen "Max 1köp/kund", skulle jag tro ...
 
M mnils skrev:
Varför inte denna?
[länk]

Skynda och fynda!
3500:- / styck eller 20 000:- för alla tre? Vilket fynd.
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
En plasmaskärare är verkligen ett spännande verktyg med all uppmärksamhet och galenskap det ger upphov till...
För egen del så är det en energihungrig grej som jag inte kan mata under annat än en optimal sommardag när inget annat tuffar på. Sedan tar den plats och så används inte metall så ofta att det lönar sig. Men visst är man sugen, det är ju ett villhöververktyg av rang!
Med det sagt.
Hur stor är den faktiska förändringen i praktiken i och med att det är en liten uppdatering jämfört med förra generationen?
 
Är väl bara pilotlågan som skiljer?
Lite lättare att få igång skärsnittet då eventuell färg och rost inte är lika stort hinder och så ökar väl livslängden på slitageartiklarna lite?

Tror det egentligen bara är olika ”slangpaket och skärhandtag”
 
T
Fans ett 10-tal kvar i Linköping nu på morgon.
Åkte dit och hoppades nästan att de skulle va slut så jag hade ett konkret skäl att inte köpa en, men nu fanns de ju och villhöver-behovet fick bestämma ;):cool:
 
  • Haha
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Hur många liter mjölk köpte du som kompensation?
 
nanowire nanowire skrev:
Proppfulla ställ i Eskilstuna såg jag idag vid 18-tiden. Är kanske marknaden för enfasplasma mättad? :thinking:
Jag tror det är så att Lidl tagit i rejält denna gång för att förhindra svartabämarknaden handel? Den ena Lidl här i Kristianstad fick in över 70 plasmaskärare. Vad den andra butiken fått in vet inte jag inte.
 
M mnils skrev:
Varför inte denna?
[länk]

Skynda och fynda!
NEEEEEEEEEEEEEEEJ.
Missade detta exklusiva fynd:surprised:.
Någon annan har haft turen att fynda :rofl:
 
Den stora frågan är fortfarande: Fick hon ligga?
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Redigerat:
Suhagg Suhagg skrev:
Gällande slitdelar till PPS 40 B3.
[länk]

Ser många som köpt munstycken som inte skär lika bra som original. Vill hitta bra prisvärda på t.ex Amazon eller liknande.

Vill köpa liknande det som ingår i Lidls kit
Din länk visar fel bild på slitdelar för brännaren till B3. Lidl har inte koll på sina reklamblad. Dessa slitdelar på bilden är till förra årets B2.

Däremot sålde de rätt slitdelar denna veckan i butikerna för PPS 40 B3

Suhagg Suhagg skrev:
Gällande slitdelar till PPS 40 B3.
[länk]

Ser många som köpt munstycken som inte skär lika bra som original. Vill hitta bra prisvärda på t.ex Amazon eller liknande.

Vill köpa liknande det som ingår i Lidls kit

rätt?
[bild]
 
A anis16 skrev:
Den stora frågan är fortfarande: Fick hon ligga?
Jepp, killen var upptagen i garaget hela kvällen så var riskfritt smyga över till grannen
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.