Greenline vattnar var tredje timme!
Det hade varit fantastiskt att få avlastning med vattningen, som både tar tid och är tungt! Särskilt på min baksida där jag inte har vattenkran och där solen torkar ut snabbt.
 
Svar: var 3:e timme.
Jag har en koloniträdgård med odlingar som behöver regelbunden bevattning utan att slösa med resurserna.
 
Svar: Var tredje timma.

Jag skulle vilja vinna för jag fyller 40 år den 28/4 och har fått överta ett gammalt torp i stort behov av renovering. Stugan har inte mycket, men det finns lite land till och i dessa land vore det kul att få något nytt och fint som skulle hjälpa växterna. Hoppas på tur!
 
Var 3dje timma.
Med nyrenoverat växthus vore det en dröm att vinba ett automatiskt bevattningssystem
 
Var tredje timme, vilken dröm för mina ibland aningen illa behandlade växter!
 
Kempa_swe
Var 3dje timme.
Vill ge det till min mor så att hon kan ha det i sitt lilla växthus då hon har värk i kroppen och svårt att gå.
 
Hej!
Bevattningen sker var tredje timma.

Jag och min man samt min syster har precis köpt ett fritidshus. Där ska vi uppfylla vår dröm om odling tillsammans. Ert bevattningssysten hade varit guld värt nu när vi ska samordna lägenhetsboende och jobb på olika håll med växelboende i huset. Det blir därmed återkommande dagar då ingen kan sköta vattningen. Att er anläggning drivs med solenergi och ger minskad vattenanvändingen är också ett stort plus! Vilken lycka det hade varit med en sådan anläggning!

Mvh
Ingrid
 
Hej
var 3:e timma

Har idag ett solcellsdrivet system från Gardena, har 10 stycken munstycken. Behöver bygga ut till grörnsakslandet (där rädisorna dog förra året)...känns dumt att ha två-tre system med 10 munstycken var när man kan ha ett med 24! Verkar bra!
 
EcoAqua vattnar var 3:e timme.

Motivering:
Jag vill kunna resa bort under högsommaren utan att komma hem till nervissnade växter. Tänk att kunna sätta upp en tunna för att samla in regnvatten och sedan automatiskt bevattna grönsaker och blomkrukor med detta vatten. Man sparar både vatten och tid och riskerar inte vattenskador.
 
Svar: var 3:e timme.

motivering: Denna sommar kommer en av mina största drömmar uppfyllas - vi ska köpa en egen husvagn! Vi har sparat så länge. Men för att kunna kombinera mina två stora intressen utan att ha någon som behöver komma och vattna så hade detta system varit helt perfekt! Särskilt när vi inte har någon släkt i närheten av där vi bor. Hjälp mig uppnå min största dröm
 
J
Svar: Var 3:e timma.

Vi flyttade till hus för snart 3 år sedan, på min frus initiativ. Trädgården och odling har vuxit till ett enormt intresse men pga något otymplig tomt har vattningen med tiden utvecklat sig till ett riktigt Sisyfos-arbete med ett evigt vattnande som tar allt för mycket tid. I sommar har vi dessutom flera stora renoveringsprojekt som kommer ta vår tid. Det vore underbart att kunna spara tid på vattnandet och kanske hinna med alla projekt och dessutom lite ledighet tillsammans.
 
Svar: Var tredje timme

Jag vill gärna vinna bevattningssystemet, det skulle våra goda kryddor och vackra blommor tycka om.
 
Var tredje timma
Skulle skämma bort både blommor och jordgubbar med optimal bevattning hela säsongen, att dessutom kunna använda sig av regnvatten är ju perfekt!
 
Tack alla tävlingsdeltagare för era svar och motiveringar! Det är tydligt att vi är många som gärna vill njuta av både blommor och grönsaker under sommaren, men det där med att gå med vattenkannan är ingen höjdare. Den här veckan säger vi grattis till @Ejmelie som jag hoppas i fortsättningen ska kunna låta bli att vare sig torka ut eller dränka sina växter!
 
  • Gilla
Modig och 3 till
  • Laddar…
T
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tack alla tävlingsdeltagare för era svar och motiveringar! Det är tydligt att vi är många som gärna vill njuta av både blommor och grönsaker under sommaren, men det där med att gå med vattenkannan är ingen höjdare. Den här veckan säger vi grattis till @Ejmelie som jag hoppas i fortsättningen ska kunna låta bli att vare sig torka ut eller dränka sina växter!
Tack vad kul!! Nu kanske jag får lite levande blommor och växter på tomten :)
 
  • Gilla
eidmad och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.