Var 3dje timme.

Med 3 barn är det tur om jag kommer ihåg att vattna mig själv emellanåt, de stackars blommorna är törstiga för jämnan och ingen skulle vara lyckligare än de om de fick vatten regelbundet. Gör mina blommor en tjänst och ge dem en chans till liv denna sommar
 
Var 3e timma! Ur miljösynpunkt är det toppen med solladdning och jag skulle inte behöva oroa mig för att mina plantor torkar ut!
 
Hej!
Svar: den vattnar var tredje timme
Det vore ju helt fantastiskt att få hjälp med vattningen på detta smarta sätt.
Min man håller på att bygga klart växthuset till min 60-årsdag. Om jag vann ett bevattningssystem så skulle allt vara superfantastiskt.
 
Bevattningen går igång var tredje timme.
Som nybliven ägare av ett växthus har jag storstilade planer på odling av tomater, paprika och chili i sommar. Nu är det så att familjen tillbringar stora delar av sommaren i sommarstugan, ett par mil bort från växthuset. Vore ju genialt att ha en sådan här bevattningsanläggning som gör att jag inte behöver ha dåligt samvete när jag slappar vid stugan. Då mår ju grönsakerna bra utan min dagliga uppmärksamhet.
/Torbjörn Johansen
 
Var tredje timme

Varför vill vi vinna?
Vackra växter och varma väder väntas. Vi vill vårda våran vegetation för vem vattnar valnötsträdet, vallmon och vallörten vid vår verklighetsflykt?
- voilà välkommen vattenväktare vår vördade vardagshjälte
 
Svar: var 3:e timme
Efter 50 år som gifta skulle det vara en förträfflig present och uppmuntran till min hustru och hennes växthus.
 
Efter vädret och säsong.
Jag behöver inte oroa mig om jag reser bort några varma dagar. Jag kommer ha glada växter när jag kommer hem.
 
Svar: var 3-dje timma
Motivering:
Att sköta bevattningen i vår sommarstuga
Det är inte lätt kan jag säga utan att ljuga
Tänk om det kunde göras automatiskt
Det hade ju inte inte varit så traumatiskt
Tvärtom - jag skulle verkligen tacka, bocka och buga
 
  • Gilla
Gnuisk
  • Laddar…
Hej Hopp

Var 3:e timme vattnar den mina plantor

Skulle gärna vinna en så jag med gott samvete kan åka iväg över helgen utan att oroa mig över att att plantorna klarar sig. Vill ju njuta av mina tomater, sallad och annat som ska planteras där ute.
Att sätta vattenspridaren på timer är ingen bra lösning då olika växter kräver olika mycket och det känns som jag bara häller ut mängder med vatten i onödan.

//Tommy
 
Den vattnar var 3.de timma.

Vi har precis fått möjlighet till ett sommarställe på Öland, men vi har våra odlingar hemma, har funderat på ett automatiskt bevattningssystem länge, och nu passar det alldeles ypperligt att testa.
 
Var tredje timme, lite och ofta.
Har stor tomt och ett påbörjat växthusprojekt. Tyvärr börjar orken tryta pga bl a vår ålder. Det skulle vara en fantastiskt underlättnad för oss med detta automatiska bevattningssystem.
 
Svar: Var 3:e timme

Vi hade den första modellen av Greenlines bevattningssytem vilket inte var världsklass direkt och det gick sönder efter första säsongen. De var dock vänliga nog att "köpa tillbaka" det istället för att skicka ett nytt på garantin.
Jag kan nu läsa att de gjort en hel del förbättringar vad det verkar och det vore trevligt att få ett nytt system för att hantera bevattningen i vår vinterträdgård (som kräver en hel del vatten under sommaren och där vi kan använda regn- eller sjövatten!
 
Var 3:e timma

så att jag får tid till annat
 
Systemet vattnar var 3:e timme.
Nu börjar säsong nummer två med växthus och det vore så skönt att slippa springa med vattenkannan, även den eviga frågan "har du vattnat idag".
Tomat och gurkplantor är under tillväxt och till helgen måste dom flytta ut till växthuset. Detvore ju perfekt art få till ettbevattningssystem samtidigt.
Jag fyller även år på torsdag så vad vore en bättre present!:oops:
 
Den vattnar var 3:e timme. Jag ska precis flytta till ett hus med trädgård från lägenhet. Skulle vara kul att komma igång med automatisk bevattning som sparar vatten och är bra för växtligheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.