Helt klart den bästa motiveringen Gravida kvinnor är inte att leka med
 
  • Gilla
nrjoen
  • Laddar…
Systemet vattnar var 3:e timme.

Ska precis flytta till trädgård och kommer inte ha så mycket tid att ta hand om den, så ett sånt här system skulle avlasta och ge mer trädgård! Också bra för miljön att inte slösa med vatten.
 
Svar: Var 3:e timme

Alltså tänka vad härligt att dinna gårdväner kommer få vatten när dem behöver det. Spännande!

Man kan släppa stressen och bara njuta av livet.
 
Var 3:e timme vattnade det.
Min motivering är enkel.
Bor med min mjölk bonde ute på landet i ett stort hus omgivet av åkrar.
Stadsböna som börjat brinna för växter och odling men inte lyckas fullt ut i min odling.
Behöver helt enkelt hjälp
 
Svar: Var 3:e timme.

Det här hade varit perfekt present till min fru som snart fyller år.

Egentligen önskar hon sig Guldkannan men jag känner att det här skulle vara ett lite trevligare alternativ för bevattning :)
 
Svar: var 3:e timme
Jag vill ge systemet till min kära sambo som är höggradig trädgårds- och tekniknörd. Systemet gör att JAG slipper dra ut å in vattenslangen varje kväll. Happy wife - Happy life!
 
Var tredje timma släpper den ut lite vatten beroende på hur mycket sol det är. Hade varit en dröm att slippa konka runt på vattenkannan överallt
 
Svar: var 3-dje timma
Motivering:
Att sköta bevattningen i vår sommarstuga
Det är inte lätt kan jag säga utan att ljuga
Tänk om det kunde göras automatiskt
Det hade ju inte inte varit så traumatiskt
 
Redigerat av moderator:
Var tredje timma
Vågad flytt till ruin på Gotland - från grått till grönt med exklusiv dropphjälp. Hur kan det bli bättre än såhär?
 
Svar: Var tredje timme.

Frågade sambon ifall hon kunde motivera varför hon skulle vinna en automatbevattning.
-"För jag har för mycket växter, suck.."
 
Svar: Var 3:e timme.

Motivering:
Har blivit svårt att odla i växthuset när man inte är hemma regelbundet, har inte sått något alls i år!
Borde räcka som motivering.
 
En välsignad gång var tredje timme!

Det är mitt första år som husägare och här står jag mitt i renovering (med köket utrivet och konverterar mullbänk till krypgrund, burit ut oräkneliga ton sten) och med en mängd försådder och tomatplantor så att vi snart drunknar i grönska. Jag känner spontant att jag nog kommer behöva vila upp mig en hel del i sommar och med nästan 8000kvm tomt och odlingsyta utspritt lite överallt hade det varit skönt om iallafall någon av dessa ytor inte behövde ständig påpassning. Hjälp denna kvinna så att hon kan få kollapsa rakt ner i en solstol ett par gånger kommande sommar. Kök under renovering med utrivet golv och högar av sten, konvertering till krypgrund pågår. Upprivet köksgolv med många stora stenar, väggar delvis målade i rött och grönt.
 
Rätt svar : Var tredje timme.

En vecka innan jul 2020 flyttade vi äntligen till vårt första hus. 2600kvm tomt att äntligen kunna odla allt vi ville på PLUS att det fanns ett växthus på gården !! I anslutning till växthuset grävde vi upp 100kvm gräsmatta för hand och började odla. Växthuset FULLT till bredden av tomater och bäddarna med allt annart du kan tänka dig och allt växte så det knakade. Antiklimax blev när vår enda utomhuskran gick sönder mitt i sommaren och vi mitt i allt fick gräva upp hela tomten (kändes det som även om det var en yta av 10kvm) för att ta bort en gammal sönderrostad "siljansnäsare" 3 meter ner i marken. Så resten av sommar drog vi vattenslang inifrån när vi skulle vattna. Problemet är bara att det är 60 meter slang som måste dras från tvättstuga, genom hall, genom matsal, ut genom inglasad altan och över en gräsmatta vaktad av en hungrig robotgräsklippare ( så allt måste bort när man är klar ) för att nå odlingarna. I år bygger vi ut odlingarna ännu mer så nu skulle jag jättegärna vinna ett bevattningsystem så att åtminstonde växthuset skulle kunna bevattnas automatiskt. Tomaterna och övriga gänget där inne skulle må toppen och jag skulle tjäna in lite tid varje kväll på min vattningsrunda :)
 
Hej. Den vattnar vart 3:e timme. Jag vill vara hemma och odla mm på semestern och min man vill åka iväg. Med Green line kan vi båda bli nöjda
 
Var tredje timme. En.suverän 60-års present till mig själv som funnit nytt trädgårdsodlarintresse men som arbetar 50 mil hemifrån varannan vecka med risk för uttorkade växter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.