Vad för pool ska du gjuta?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Vad för pool ska du gjuta?
Stefan N Stefan N skrev:
Vad för pool ska du gjuta?
tjälden pool man gjuter mellan väggarna (pelare) , det går åt 1,4kb betong
Jag behövde hjälp med att ha ett recept för betong ,där man blandar själv cement stenmjöl0-4 och makadam 8-16

Alla skickade olika och skrev olika men det verkar so att ingen har kunskap med att blanda själv från grunden , alla kör med färdiga betong säckar.
 
N Nidde_mr skrev:
tjälden pool man gjuter mellan väggarna (pelare) , det går åt 1,4kb betong
Jag behövde hjälp med att ha ett recept för betong ,där man blandar själv cement stenmjöl0-4 och makadam 8-16

Alla skickade olika och skrev olika men det verkar so att ingen har kunskap med att blanda själv från grunden , alla kör med färdiga betong säckar.
Att man inte blandar från grunden när det är konstruktioner har redan förklarats. Du har svårt att bestämma fukthalt i ballast och då veta exakt hur mycket vatten du skall ha.

Är det inte så noga med hållfasthet så blandar många cement och grus och gör sin egen betongmix.
 
R Robert-san01 skrev:
Att man inte blandar från grunden när det är konstruktioner har redan förklarats. Du har svårt att bestämma fukthalt i ballast och då veta exakt hur mycket vatten du skall ha.

Är det inte så noga med hållfasthet så blandar många cement och grus och gör sin egen betongmix.
Därför bestämde jag mig för att köpa färdiga säckar så skipper jag huvudvärk och problem i framtiden, sen kan jag göra min egen betongmix till annat istället
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Min far lärde mig att ta så lite vatten som möjligt. Dvs blanda i vatten tills det är bara precis så löst att man får i betongen i formen.
Rätt eller fel vet jag inte men det har funkat för oss och det funkar oavsett om man har blöt eller torrt grus.
Efter några omgångar har man måttet och kan hinka i lagom mängd direkt.
 
  • Gilla
Nidde_mr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.