Larsa Larsa skrev:
Ah! Med packning in i gängade delen, misstolkade bilden helt. Inte röris som sagt…..
Inte jag heller, men farsan var det och har ägnat många somrar på hans och hans bröders firma.
 
M mugatu skrev:
Är det en sån här som sitter?
Japp
Röret går genom konan som klämmer åt runt kopparröret så det blir rätt, flänsen på konan och packningen tätar mot t-röret. Där emellan skall du försöka lirka ner en kniv. Alternativt knackar du försiktigt på konan med ett skruvmejselskaft och drar i röret så skall du se att det lossnar
 
Är ju en krage på det jag trodde var klämring nu när jag kikar noggrant, så kör med kniv enl tidigare tips
 
Om röret redan är löst kan du ju bara bryta åt något håll tänker jag? Så hårt tycker jag dom inte brukar sätta sig utan att det lossnar då. Jag tycker det ser ut som en vanlig förminskning 15-12 som nämnts.
 
G GVR4 skrev:
Om röret redan är löst kan du ju bara bryta åt något håll tänker jag? Så hårt tycker jag dom inte brukar sätta sig utan att det lossnar då. Jag tycker det ser ut som en vanlig förminskning 15-12 som nämnts.
tack! Den satt riktigt ordentligt
 
  • Rörmokningsdetaljer: välanslutna rör och kopplingar med en röd hink i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Såhär såg den ut.. ser ingen packning?
 
  • Hand som håller en mässingskoppling till en vit plaströr utan synlig packning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej det är en vanlig förminskning som sagt
 
Haha, högt och lågt. Men vi försökte iaf hjälpa…:rofl:
 
  • Gilla
GoC
  • Laddar…
Om du ska montera dit en likadan så läs på hur den ska monteras. Dom ska dras "sönder" typ och sen dras fast efter det.
 
G GVR4 skrev:
Nej det är en vanlig förminskning som sagt
Så var det, märks att det var närmare 50 år sedan jag höll till på rörlagret
 
G GVR4 skrev:
Om du ska montera dit en likadan så läs på hur den ska monteras. Dom ska dras "sönder" typ och sen dras fast efter det.
Så denna är sönderdragen? Finns dessa att köpa löst?
 
  • Hand som håller en skadad, möjligen uppriven, del av en metallkomponent mot en suddig bakgrund av en verkstadsinställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
GoC GoC skrev:
Så var det, märks att det var närmare 50 år sedan jag höll till på rörlagret
Är själv ingen rörmokare men dragit en del rör och "gått" gelias rörskola på dvd. :rofl:

Kan för övrigt rekommendera det. Tror det finns gratis på nätet nu för tiden
 
Är det en sån här?
 
  • Förpackning med klämring och klämringståminskning på träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
15-12 förminskning, finns hos alla som har rördelar. Men helst skall du ha samma fabrikat som anslutande koppling. Kolla märkningar…
 
  • Gilla
GVR4
  • Laddar…
M mugatu skrev:
Så denna är sönderdragen? Finns dessa att köpa löst?
Ja du får köpa ny. Men det säljs löst. Man ska använda samma märke bara
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.