Ja sen är det nog så att maskiner som tillverkades för 15 år sen är mycket bättre än samma märke som är 5år gamla.

Electrolux har ju haft problem men har nu 5års garanti på många vitvaror, det är nog mycket för att få tillbaka sitt gamla goda rykte.
Tror att folk i allmänhet har tröttnat på billiga grejer som håller nån månad längre än garantin.
Förut så kostade vitvaror ganska mycket pengar men höll länge, sen blev det billiga vitvaror som inte höll länge, nu verkar det bli lite mer åt som det var förr
 
  • Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
[bild]

:surprised:
Jäklar! Jag väntar bara på att vår maskin blir en interkontinental tvättmaskinsmissil när lagren skär ihop på riktigt. Misstänker nämligen att de är lite slitna… :crysmile:

Skärmdump av en ljudmätarapp med en mätare som visar högt ljudnivå och en ljudfrekvensgraf.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Man måste ju prova innan man byter maskin.
Lite imponerande hur länge den går!!!
 
  • Gilla
  • Haha
yonna och 2 till
  • Laddar…
A
nino nino skrev:
Ja sen är det nog så att maskiner som tillverkades för 15 år sen är mycket bättre än samma märke som är 5år gamla.

Electrolux har ju haft problem men har nu 5års garanti på många vitvaror, det är nog mycket för att få tillbaka sitt gamla goda rykte.
Tror att folk i allmänhet har tröttnat på billiga grejer som håller nån månad längre än garantin.
Förut så kostade vitvaror ganska mycket pengar men höll länge, sen blev det billiga vitvaror som inte höll länge, nu verkar det bli lite mer åt som det var förr
Electrolux och Husqvarna har sedan 2012 5-års garanti på alla vitvaror om du köper dessa i electrolux home butikerna. Övriga säljare kan ge 5-årsgatanti på godtyckliga produkter. Detta infördes i konkuranssyfte då BSH mfl. hade detta på denna tiden
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Filmade lite men det hörs väl inte så bra...
Men jag tycker då inte att det låter som nåt lager?
 
A
nino nino skrev:
Filmade lite men det hörs väl inte så bra...
Men jag tycker då inte att det låter som nåt lager?
[video]
motorlager tycker jag det låter som
 
Ok så du tycker att den låter alltså, ja våran maskin har ju låtit betydligt mer än den där.

Men det är dom här ovan.
Ska ta och beställa så det finns hemma.

Vad är det för special verktyg till motorn man ska göra?
 
A
nino nino skrev:
Ok så du tycker att den låter alltså, ja våran maskin har ju låtit betydligt mer än den där.

Men det är dom här ovan.
Ska ta och beställa så det finns hemma.

Vad är det för special verktyg till motorn man ska göra?
lossa plåten på baksidan
häng av femmen
snurra på motoraxeln så tror jag nog att du får samma ljud
du kan passa på att snurra på trumman oxå

2 tretton nycklar för att ta bort motor
en högkvalitativ avdragare för remskiva och lager
fila ett specialvertyg till bultarna som håller ihop motorn
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
lossa plåten på baksidan
häng av femmen
snurra på motoraxeln så tror jag nog att du får samma ljud
du kan passa på att snurra på trumman oxå

2 tretton nycklar för att ta bort motor
en högkvalitativ avdragare för remskiva och lager
fila ett specialvertyg till bultarna som håller ihop motorn
Då byter jag lager, tack igen
 
Nu har jag iaf ett lager.
Ska prova få ur motorn imorgon fm
 
Antar att det inte går att hänga om luckan, idag är gångjärnen på höger sida och den står mot en vägg till vänster så det blir ju lite knäppt...
 
A
nino nino skrev:
Antar att det inte går att hänga om luckan, idag är gångjärnen på höger sida och den står mot en vägg till vänster så det blir ju lite knäppt...
Nop det går inte att hänga om, då går du köpa en lite nyare för de är vänsterhängda
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Får se om det funkar iaf
 
Verkar vara bakre lagret som var dåligt, är det bara att dra av även den lilla runda platta som sitter längst ut?
 
electroluxaren skrev:
Nop det går inte att hänga om, då går du köpa en lite nyare för de är vänsterhängda
Den lilla grejen / brickan / låsningen sprack, den vid bakre lagret, behövs den? finns den som reservdel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.