galento
Nu blir man avis , va snyggt du har det (y) Ja detta vore bra men har tyvärr
lågt till tak i garage. Men med en smörjbrygga kan man ju grisa med undereds-
behandling också. Men som sagt snyggt garage :ok:
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
galento galento skrev:
Nu blir man avis , va snyggt du har det (y) Ja detta vore bra men har tyvärr
lågt till tak i garage. Men med en smörjbrygga kan man ju grisa med undereds-
behandling också. Men som sagt snyggt garage :ok:
Har också lågt i tak i villagaraget, så hyr detta utrymme med två kompisar
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Har också lågt i tak i villagaraget, så hyr detta utrymme med två kompisar
Ja det låter bra att dela på hyran , man skulle bo i nån nedlagt fabrikslokal men där går nog gränsen för den äkta hälften ;):crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja det låter bra att dela på hyran , man skulle bo i nån nedlagt fabrikslokal men där går nog gränsen för den äkta hälften ;):crysmile::crysmile:
Ja det är fint ställe! Vi målade och satte upp lysrör där när vi flyttade in för 20+ år sedan. Gör ju inget att det är billig hyra heller + gratis el.

jag har 120kvm hus och 60kvm garage, har funderat på att göra en rockad. Men det blir väl billigare att bara bygga en maskinhall på tomten ist.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Särbon fick påpekande på handbromsen, Toyota Verso -17, tänkte kolla på det idag när jag bytte däck. Till min förvåning hade den separata handbromsbackar, trodde typ alla bilar utom BMW och MB hade ok med inbyggd handbroms. Ingen ide att riva utan nya backar hemma.
Beställde nya på Autodoc. De har nu priser i Euro, när började de med det ?? När jag beställde senast för ett halvår sen var det Sek.
 
www.autodoc.se visar Kronor för mig iaf. (även reservdelspriser listades i kr vid sökning )

Skärmdump av Autodoc hemsida med kampanj för "Tidig Påskrea 31% Rabatt" och reservdelar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser att jag även fick orderbekräftelse på Tyska ?? Märkligt, jag handlade inloggad i appen på telefonen som jag brukar.
 
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
En dag i Stockholm med bil som hantverkare.
Skulle ha en dag själv och i lugn o ro få färdigställa ett större projekt. Tar mig 1,5 tim att åka dit (Länna) väl där har de grävt av vägen för att komma in på området, får parkera på långt bort på gatan och bära in alla verktyg, maskiner och stege, 6 vändor och en halvtimme senare kom jag igång. En timme senare får jag ett samtal "Kom hit, vi behöver hjälp" (Lidingö) Bär ut allt igen och åker iväg. Fastnar i södra länken, "Stor olycka på Essingeleden utan prognos"
2 timmar !!! senare kommer jag fram, en halvtimmes jobb. Åka till Länna igen för att bära in alla grejer, och sen en timme senare bära ut allt igen, köa 2 tim hemåt känns inte vettigt, så jag åker direkt hem och gör pappersjobb i 3 tim ist.
Så dagen blev 1,5 tim effektivt arbete och 5 timmar i bilen (pappersjobb ser jag bara som onödigt måste)
Många är avundsjuka på oss som har bilen i jobbet............
 
  • Gilla
Swedesouth och 6 till
  • Laddar…
Glömde själva poängen.
En pensionerad gnällig irriterande granne kom när jag kom hem "Hemma vid 3, gör ni ingenting på erat jobb ??"
Tänkte i mitt stilla sinne "Du stod inte här i måndags och tisdags förra veckan när jag kom hem 11 på kvällen och åkte 5 på morgonen och gnällde"
 
  • Gilla
  • Haha
Swedesouth och 6 till
  • Laddar…
Fy fn för att sitta i köer, har pendlat ca 2h enkel på jobb men det rullar ju hela tiden så då går det ju
 
nino nino skrev:
Fy fn för att sitta i köer, har pendlat ca 2h enkel på jobb men det rullar ju hela tiden så då går det ju
Jo, inga problem när det rullar. Med kaffetermos och bra bok i radion kan jag åka hur långt som helst, åkt 107 mil som mest. Men sitta 2 timmar och glo på betong i en tunnel är inte kul.
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fy fn för att sitta i köer, har pendlat ca 2h enkel på jobb men det rullar ju hela tiden så då går det ju
Jobbade för en firma i Borlänge, chefen ringde och ojade sig över att han kom en kvart för sent till jobbet efter en olycka på 70an vid Galoppen så han fick åka över Torsåker.
Jag förklarade att en kvart i trafiken inte ens finns i Stockholm, här räknar vi hela timmar ;)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Nyfniken och 8 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jo, inga problem när det rullar. Med kaffetermos och bra bok i radion kan jag åka hur långt som helst, åkt 107 mil som mest. Men sitta 2 timmar och glo på betong i en tunnel är inte kul.
70mil utan stopp har jag åkt som längst, vart stanna i Malmö för att tanka. Då var det typ 20mil kvar till Burg, sen bara vända och åka 90mil hem, tog ganska exakt 24h med shopping :D men då är man rätt mör
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.