Beställde stänkskydd till köket i härdat glas från Bromma Glas.
Allt var OK fram till leveransen. Glaset passade inte!
Montörerna anklagade mig för att på något sätt ha orsakat detta.:confused: En felmätning från deras sida ansåg dom vara helt otänkbar. För fullt pris skulle dom kunna tänka sig att göra nya, men då bara i vanligt glas.
Innan leveransen gavs inte heller någon information om att alla kranar och all el måsta vara demonterad innan monteringen.

Dom gör snygga grejer men ger usel service. Var beredda på problem om ni anlitar dom.
____________________________________

Svante Söderström, Sollentuna
 
K
svso skrev:
Innan leveransen gavs inte heller någon information om att alla kranar och all el måsta vara demonterad innan monteringen.
Det är ju en självklarhet. Hur ska de annars kunna montera skivan?
 
Det kan ju vara så att det är en självklarhet om man har någon erfarenhet av detta. Jag som helt saknar erfarenhet och kompetens att jobba med VVS och EL och skulle behöva ta in hantverkare för det. Förutsatte tyvärr att dom antingen skulle ha informerat om det eller att dom som gör det här dagligen, skulle kunna göra det själva.
Men jag var väl kanske naiv.

Det blev hur som helst problem med att få allt demonterat just den dagen dom skulle komma och montera. Händiga släktingar kunde tack och lov hjälpa till just den dagen. Annars hade jag väl fått vara utan både el och vatten flera dagar.

Men det kanske, som sagt, bara är jag som är ohändlig och naiv.
 
När man är nyregistrerad här och ger referenser måste man uppge namn och var man bor i meddelandet. Du kan komplettera meddelandet genom att klicka på ändra och lägga till texten.
 
Om vi nu bortser från det där med el o vatten.

Kan du skriva lite mer detaljerat om hur mätfelet kunde uppstå. Det måste ju finnas någon anledning (rätt eller fel) att de skyller på dig.

Har de varit där och mätt upp hur stor den skulle vara? och har inget ändrat sig sedan dess? Dvs har du installerat skåpen efter deras mätning eller något sådant?
 
Jag kan inte själv förklara hur mätfelet uppstod.
Montörerna var hemma hos mig och "mallade" som det tydligen hette.
Då mättes alla väggar som glaset skulle sitta på.
Allt i köket har suttit där sedan 11 år tillbaka, utom en ny bänkskiva som var utbytt några veckor innan dom kom och "mallade".
Kanske var det den som spökade, även om jag har svårt att tro det. Att det i så fall skulle kunna bli ett problem skulle dom i så fall varit medvetna om eftersom dom gör sånt här professionellt.

Kan tilläggas att dom inte tog kontakt med mig för att tala om när glaset var klart. Både första och andra gången var det jag som, när jag trötnat på att vänta, fick ringa och fråga om det var klart. Då var det givetvis "precis klart dagen innan".
 
Ok vad jag var ute efter var just om ex. en bänkskiva hade monterats under mellantiden, och ev. visat sig vara någon millimeter fel.

Men om den redan fanns där när de var där och mätte så verkar det ju väldigt långsökt att det skulle kunna vara ditt fel.

hur går det då? Har du betalat utan att få något eller vad händer?
 
Jag orkade inte ta strid utan gick med på att få vanligt glas istället för det härdade glaset jag beställt, utan någon sänkning av priset.

Poängen är, tycker jag, att en seriös företagare inte har "taggarna utåt" mot sina kunder och att dom inte heller, utan att informera, förutsätter att en lekman har professionell kunskap för att bedömma vad som behövs för att utföra en installation.

Ett exempel på hur jag tycker att det borde fungera är den golvläggare som lade klinker på golvet i mitt badrum. Han kopplade ur vatten och el, flyttade möbler och porslin, själv och anlitade själv en elektriker för att installera golvvärmen. Jag behövde inte göra något annat än att öppna dörren.

Självklart ska man kunna spara pengar genom att göra en hel del själv. Men det ska inte förutsättas.
 
Jag tycker nog det inte är för mycket begärt av en firma av detta slag som skall montera något att dom meddelar vilka förutsättningar dom behöver innan montage.
 
ktm250 skrev:
Det är ju en självklarhet. Hur ska de annars kunna montera skivan?
Jo men om blandaren (kran är en sådan som sitter i ansiktet) är monterad i bänkskivan/diskbänk, så går det väl att klara monteringen utan att dessa avlägsnas.
 
Men om glasmästaren själv tagit måtten, så är det bara att låta denna stå för kostnaden för nya glas. Betala inte förrän jobbet utförts fackmässigt.
 
Marlene Eskilsson skrev:
När man är nyregistrerad här och ger referenser måste man uppge namn och var man bor i meddelandet. Du kan komplettera meddelandet genom att klicka på ändra och lägga till texten.
Tveksam till att Forumet skall användas vid kritik mot företag/företagare, då dessa inte beredes möjlighet till yttrande i frågan. Men om dessa ges möjlighet till kommentar, kommer det ändå att bli en långdragen historia, som för andra blir svårt att ta ställning till. Men visst är det tråkigt när kunder blir illa bemötta av folk som borde kunna sitt jobb. Man kan visst framföra sin kritik och förklara problemet, men utelämna företaget/företagarens namn.
 
Snailman
Jag hoppas verkligen forumet fortsätter att vara ett forum för kunder och inte för hantverkare/företag, kunden är nog i 99,9 procent av fallen i underläge, så jag tycker absolut inte att man ska undanhålla firmanamnen, här på forumet krävs ju att kundern skriver sitt namn etc, om man är ny här, och det gör nog att de inlägg som verkligen inte ska få finnas här (de där en konkurerrande firma låtsas vara en missnöjd kund) inte blir så långvariga.:D
 
svso skrev:
Beställde stänkskydd till köket i härdat glas från Bromma Glas.
Allt var OK fram till leveransen. Glaset passade inte!
Montörerna anklagade mig för att på något sätt ha orsakat detta.:confused: En felmätning från deras sida ansåg dom vara helt otänkbar. För fullt pris skulle dom kunna tänka sig att göra nya, men då bara i vanligt glas.
Innan leveransen gavs inte heller någon information om att alla kranar och all el måsta vara demonterad innan monteringen.

Dom gör snygga grejer men ger usel service. Var beredda på problem om ni anlitar dom.
____________________________________

Svante Söderström, Sollentuna

Jag funderar på att beställa glasbänkskiva till köket från Bromma Glasmästeri (Tunnlandsvägen 10). Är det där du köpte stänkskyddet? Finns tydligen även "Bromma Glas & Bygg" och "Bromma Glasindustri". :confused:
 
Hur är det med verklighetsuppfattningen?
När vi var där och mätte nämnde du att att bänken skulle bytas. Vi frågade bestämt om det var i samna tjocklek. Jodå! det skulle det bestämt bli . När vi kommer dit är det en tjockare skiva, varför inte glaset passar. Du framhärdar att det är samma tjocklek. Men när vi går ut ser vi att den gamla skivan står utanför och mäter denna, ser att vi har rätt. För att vara justa, tillverkar vi nya glas (dock ohärdade), lackar dem och kommer tillbaka och monterar UTAN KOSTNADSTILLÄGG! Frågan är om det är dålig service? Det är inte det vi är kända för utan blir istället ofta rekommenderade just för vår goda service skull.

Många hälsningar
Bromma Glas

svso skrev:
Beställde stänkskydd till köket i härdat glas från Bromma Glas.
Allt var OK fram till leveransen. Glaset passade inte!
Montörerna anklagade mig för att på något sätt ha orsakat detta.:confused: En felmätning från deras sida ansåg dom vara helt otänkbar. För fullt pris skulle dom kunna tänka sig att göra nya, men då bara i vanligt glas.
Innan leveransen gavs inte heller någon information om att alla kranar och all el måsta vara demonterad innan monteringen.

Dom gör snygga grejer men ger usel service. Var beredda på problem om ni anlitar dom.
____________________________________

Svante Söderström, Sollentuna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.