galento
Idag har vi iallafall fått hela "secondary air pump" systemet avaktiverat i Subaruns
dator och med facit i hand skulle man gjort detta direkt efter bilköpet men kan nämnas
om nån annan läser detta. Ett ökänt Subaru problem som kan gå på 25k om man ska
byta allt som återförsäljarna helst vill. Det var dock återförsäljarens verkstad som
rekommenderade oss att avaktivera systemet p.g.a av kostnaden att hålla detta igång.
 
hsd
Klarar den avgasvärdena utan pump
Hade en bil med detta och aktiverade pumpen före besiktning, kopplade från den efter besiktningen då den stal 12hk
 
Besökt 10tal mackar i jakt på en dunk Adblue utan framgång.
 
  • Ledsen
  • Haha
Karl Olssvan och 1 till
  • Laddar…
galento
hsd hsd skrev:
Klarar den avgasvärdena utan pump
Hade en bil med detta och aktiverade pumpen före besiktning, kopplade från den efter besiktningen då den stal 12hk
Enligt det man läst så skulle det gå bra med avgasvärdena då den går vid kallstarter
i 30-60 sekunder. Vi får se , var medlem på ett Subaruforum här i landet där detta
ämne var uppe och flera med 2,5 L xt motorn hade programmerat bort pumpens funktion.
Tyvärr verkar detta forumet upphört. Alla grejer sitter kvar så det ser original ut.
 
Isakare Isakare skrev:
Besökt 10tal mackar i jakt på en dunk Adblue utan framgång.
Jag skickade iväg frugan i fredags för att köpa en 10-liters dunk med Adblue på Biltema. I måndags var det slut här i Gbg...

Har du kollat Biltema/Jula?
 
R roli skrev:
Jag skickade iväg frugan i fredags för att köpa en 10-liters dunk med Adblue på Biltema. I måndags var det slut här i Gbg...

Har du kollat Biltema/Jula?
Läste på nätet för en vecka sen, Mälardalen, Dalarna mm är det helt slut överallt. Samma i Götet nu alltså.
 
Isakare Isakare skrev:
Besökt 10tal mackar i jakt på en dunk Adblue utan framgång.
Köpte på Mekonomen för 10 minuter sedan.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Slut även på mackarna i pump?
Har en 10l hemma ifall det krisar åt någon
 
Isakare Isakare skrev:
Läste på nätet för en vecka sen, Mälardalen, Dalarna mm är det helt slut överallt. Samma i Götet nu alltså.
Om det är slut överallt vet jag inte. Men på Biltema var det slut i måndags. Brukar handla det där eftersom det är bland det billigaste som jag har hittat. Tittade just på Biltemas lagerhållning och nu finns det i Gbg igen även Sthm-Kungsängen har 50 st 10-liters dunkar i butiken. Biltema tar 289:- för 10-liter medans Mekonomen tar 228:- för 4,7 liter.
 
nino nino skrev:
Slut även på mackarna i pump?
Har en 10l hemma ifall det krisar åt någon
Är påväg till ett Truckstop nu, får se om det finns där.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
De hade på Cirkel K Truckstop :)
Fordonsinstrumentpanel som visar AdBlue-nivå nära tomt och en temperatur på 1 grad celsius.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Om det är slut överallt vet jag inte. Men på Biltema var det slut i måndags. Brukar handla det där eftersom det är bland det billigaste som jag har hittat. Tittade just på Biltemas lagerhållning och nu finns det i Gbg igen även Sthm-Kungsängen har 50 st 10-liters dunkar i butiken. Biltema tar 289:- för 10-liter medans Mekonomen tar 228:- för 4,7 liter.
Betalade 11,90 litern på Truckstop. För att tanka dunk behöver man en magnetadapter enligt märke på pumpen.
 
R roli skrev:
Biltema tar 289:- för 10-liter medans Mekonomen tar 228:- för 4,7 liter.
323 kr på Mekonomen för 10 liter.
 
Isakare Isakare skrev:
Betalade 11,90 litern på Truckstop. För att tanka dunk behöver man en magnetadapter enligt märke på pumpen.
Där var det bättre pris, har faktiskt ingen aning om vilka ställen som har pump tankning av Adblue i Gbg trakten. Men får väl söka upp något truckstop nästa gång det blir dags. Men just nu finns det tillräckligt i bilen samt en 10-liters dunk i garaget. Så förhoppningsvis är det först nästa år som man behöver se sig om efter Adblue.
 
Enklast är ju att ni åker till en firma som deaktiverar Adblue-systemet
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.