C
krillek krillek skrev:
Precis, men eftersom bud ändå inte är bindande så har det i praktiken noll betydelse.
Det sambandet hänger jag inte riktigt med på...
Min uppfattning är att dolda bud framför allt används när man vill lägga ett sockrat bud (framför allt kanske vid förhandsbud) utan att avslöja publikt hur långt man är beredd att gå, eller att det skall synas utåt att budgivningen har startat. Budgivarens förhoppning är så klart att få köpa objektet innan andra eventuella spekulanter "vaknar".
 
Düsseldorff
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 76 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
C cpalm skrev:
Det sambandet hänger jag inte riktigt med på...
Min uppfattning är att dolda bud framför allt används när man vill lägga ett sockrat bud (framför allt kanske vid förhandsbud) utan att avslöja publikt hur långt man är beredd att gå, eller att det skall synas utåt att budgivningen har startat. Budgivarens förhoppning är så klart att få köpa objektet innan andra eventuella spekulanter "vaknar".
Ja som förhandsbud kan jag hålla med, men under pågående budgivning? Nja.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag fick 9/10. Sprack på sista för det var inget som skedde när vi köpte hus.
 
TickyNucker
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 104 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 125 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 135 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 142 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 150 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
G
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 150 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
Lite för lätt?
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än en del andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"

Fråga 6 var lurig men jag chansade... :)
 
U
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 161 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Äntligen!
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 165 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 166 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 166 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.