Placeringen mellan Falsterbo och Höllviken en halv kilometer från Ljunghusens havsbad passade det äldre paret perfekt när de flyttade hem från utlandet. Lundabaserade Johan Sundberg Arkitektur har ritat Villa MSV med fasad av tegel och lärk som smälter in i landskapet.

Du kan läsa artikeln här: Villa MSV på Falsterbonäset
 
  • Gilla
Leif T
  • Laddar…
K
Otroligt snyggt.
 
  • Gilla
stugan_i_skogen
  • Laddar…
Oerhört vackert hus!
 
  • Gilla
stugan_i_skogen
  • Laddar…
Mycket harmoniskt och fint hus.

Gillade bastupanelen och skulle gärna haft denna själv men vad är det för träslag måntro? Googlar på ribb-panel och akustikpanel får man mycket träffar på ek och ask men dessa borde vara ganska dåliga val i en bastu som jag förstår det pga dess hårda yta som upplevs heta i bastun. Sedan undrar jag också vilket material det är mellan ribborna? I ribbpaneler verkar det vara någon form av svart skumplast.
 
Fadai
Vackert både ute och inne! Dock ser köket tämligen trist ut.
 
  • Gilla
jimmas99
  • Laddar…
Otroligt snyggt och välgjort. Tycker att köket och färgvalet med det gröna passar bra in.

Johan Sundberg Arkitektur har många riktigt bra hus i sin portfölj!
 
  • Gilla
splinter
  • Laddar…
Fint hus. Jag funderar dock på -eftersom vi precis renoverat badrum och satt in stödhandtag på väggen vid badkar dusch- över hur det fungerar med fristående badkar för ett "äldre par"?
 
Lärkpanelen går väligt nära marken. Känns som risken för fuktskador är stor.
 
Snyggt:ok:
 
Mycket fint!
 
Det märks att man jobbat med detaljer och stämt av med en helhet. Det ger ett harmoniskt intryck.

Möjligtvis med undantag för de stora och tjocka fönstren så skulle det lika gärna kunna vara från 60-t.
 
350 kvadrat för två personer, är det livets nödtorft? Jag är less på dessa skrytbyggen som signalerar allt annat än en hållbar livsstil. "För att du är värd det", som reklamen ibland framhåller.
 
  • Gilla
splinter
  • Laddar…
K Kjell-Anders skrev:
350 kvadrat för två personer, är det livets nödtorft? Jag är less på dessa skrytbyggen som signalerar allt annat än en hållbar livsstil. "För att du är värd det", som reklamen ibland framhåller.
Jag och min fru skulle byggt lika stort och snyggt om vi hade de möjligheterna.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vad gick det hela på, missade jag den informationen i texten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.