J
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
Denna kändes lättare än majoriteten av quiz som läggs upp.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 4 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 5 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"

Dags att börja leta objekt nu då.....:cool:
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 11 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 15 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"

Det va lätt denna gång.
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
Var några sedan man köpte hus nu men.. :oops:
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 30 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
S
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 35 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 47 andra personer som har gjort quizet "Kan du buda på hus?"
 
Är det någon som tar fenomenet med "dolda bud" på allvar? Självklart vill spekulanten att det dolda budet inte ska framföras till övriga spekulanter, men vad hindrar i praktiken mäklare/säljare att berätta om det i syfte att förmå andra budgivare att matcha budet?
 
  • Gilla
krillek
  • Laddar…
C
krillek krillek skrev:
vad hindrar i praktiken mäklare/säljare att berätta om det i syfte att förmå andra budgivare att matcha budet?
Hindret är att budet bara gäller under villkoret att det "hemlighålls". Men lägger man ett dolt bud får man nog räkna med att mäklaren diskuterar det med andra konkreta deltagare i budgivningen, det ligger ju liksom i sakens natur. Däremot inte att det publiceras öppet på t.ex. mäklarens hemsida.
 
  • Gilla
krillek
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Hindret är att budet bara gäller under villkoret att det "hemlighålls". Men lägger man ett dolt bud får man nog räkna med att mäklaren diskuterar det med andra konkreta deltagare i budgivningen, det ligger ju liksom i sakens natur. Däremot inte att det publiceras öppet på t.ex. mäklarens hemsida.
Precis, men eftersom bud ändå inte är bindande så har det i praktiken noll betydelse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.