Ja, vår iver att skapa svåra lösenord har gjort att dom bara är svåra för oss människor...

Seriebild som illustrerar svårigheten att komma ihåg komplexa lösenord jämfört med enkelhet hos fyra slumpmässiga ord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skip6711 och 2 till
  • Laddar…
Lösningen jag fick föreslagit på ett ställe där regeln ändrats från minst 8 till minst 16 tecken var att skriva samma 8-teckenslösenord 2 gånger bara...

Gaaahhh!Gaaahhh!
 
  • Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
e02jr e02jr skrev:
Gaaahhh!Gaaahhh!
Du ska ju inte skriva ditt lösenord här! GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Ingen fara, jag jobbar inte där längre. Om dom har kvar användaren aktiv 2 år senare är det nytt gaaahhhh!
 
Liten fortsättning på mitt lilla kontantkortsproblem ovan.
Telia tyckte att det var tråkigt att det inte fungerade men undrade om jag inte kunde stoppa in kortet i en telefon och prova där istället.

För betala tillbaka pengarna gick ju inte... Och varför i helvete inte det då?

GAAAAAHHHHHH!

Så lätt ska de inte komma undan...
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAAAAHHHH!!!!!!

Troja åker ur hockeyallsvenskan!!!
Dags att byta ut sportchef mm!
 
Wow. Är de ens så många i Ljungby att det finns med med mera att byta ut? ;)
 
  • Haha
Saelen
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Troja åker ur hockeyallsvenskan!!!
Dom behöver göra plats för Djurgården.
 
  • Haha
  • Gilla
Saelen och 2 till
  • Laddar…
Vi som hade så trevligt…
 
Mer GAAAAHHHH ?

Jag var inte helt nöjd med svaret från Telia och att de hade stängt ärendet. Jag sur.

Skrev tillbaka där jag påpekade vissa brister i deras hantering både via hemsidan och övriga kanaler.

Nu ska jag få tillbaka de pengar som är inbetalade på kontantkortet, dock inte de 49 kr för 0,5 Gb surf som gäller en månad.

Det kan jag leva med.

Meeeeen....

Pengarna kan jag kräva tillbaka när mitt kontantkort är avslutat och avaktiverat SAMT har varit inaktivt i 12 månader.

GAAAAHHHHHH!

Kan det möjligen vara en affärsidé att kunderna då har glömt skiten?

Inte jag, jag är långsint som en skadad elefant... :)
 
  • Haha
  • Arg
  • Gilla
Paulina123 och 3 till
  • Laddar…
Och så ingen missförstår så är det Telia jag är arg på. GAAAAHHHH!

Skärmdump av ett foruminlägg som uttrycker frustration mot Telia med ikoner som visar ilska och trötthet.
 
  • Haha
Saelen och 1 till
  • Laddar…
hsd
S Saelen skrev:
Mer GAAAAHHHH ?

Jag var inte helt nöjd med svaret från Telia och att de hade stängt ärendet. Jag sur.

Skrev tillbaka där jag påpekade vissa brister i deras hantering både via hemsidan och övriga kanaler.

Nu ska jag få tillbaka de pengar som är inbetalade på kontantkortet, dock inte de 49 kr för 0,5 Gb surf som gäller en månad.

Det kan jag leva med.

Meeeeen....

Pengarna kan jag kräva tillbaka när mitt kontantkort är avslutat och avaktiverat SAMT har varit inaktivt i 12 månader.

GAAAAHHHHHH!

Kan det möjligen vara en affärsidé att kunderna då har glömt skiten?

Inte jag, jag är långsint som en skadad elefant... :)
Så gör de, plockade bort ett kort, pottabonemang för några år sedan när de ville göra om det till vanligt abonemang och då gällde samma regel men efter pret hade gått så trillade tuenlapparna in på mitt konto :D:D
 
S Saelen skrev:
Kan det möjligen vara en affärsidé att kunderna då har glömt skiten?
Då är det ju bra att andra i alla fall uppmärksammas på dåliga affärsmetoder. (y)

Själv dömer jag hellre företag efter hur lätta de är att avsluta affärer med än inleda dem.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Gaaahhh!!! Intjack i källaren. De orkade dock inte tjåla vinterhjulen, men väl lite annat smått.

Undra om man får något för en obekant uppsättning bös utan kvitton…
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gaaahhh!!! Intjack i källaren. De orkade dock inte tjåla vinterhjulen, men väl lite annat smått.

Undra om man får något för en obekant uppsättning bös utan kvitton…
Knappast, gärningsmannen/männen lär inte få vatten och bröd om de skulle hittas och lagförras heller
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.