Maskintok skrev:
Detta handlar om att TS ville att firman skulle ge längre garanti på solpanelerna..
Det är något som inte montagefirman kan själv bestämma. ja om man vill minska sin egen vinst.
e...
Nej, ts skrev " tex längre garanti på monteringen så jag kan läkarna mej trygg med mitt tak."
TS har inga krav på solcellernas garanti utan skulle vilja ha utökad garanti på själva monteringsarbetet.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
A AndersS skrev:
Nej, ts skrev " tex längre garanti på monteringen så jag kan läkarna mej trygg med mitt tak."
TS har inga krav på solcellernas garanti utan skulle vilja ha utökad garanti på själva monteringsarbetet.
ok den biten hade jag missat.
(y)
 
K Kjp skrev:
Dom kanske inte litar på sitt eget utförda arbete
Låter väl som att det är du som är tveksam? De ger ju garanti, såvitt jag kan tolka det. Varför ska de ge mer garanti än utlovat?
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
K Kjp skrev:
Olaga besök på tak.
Bör jag polisanmäla.
Tycker jag absolut att du ska. Man vill ju visa vem som bestämmer, dessutom måste man ju ha koll på att de gör sitt jobb enligt alla normer och regler, och vem är bättre lämpad att göra det än Polisen.

Jag hade takläggare här när jag var på semester i troppan. Men eftersom jag visste innan att jag inte skulle vara hemma såg jag till att de hade bodycams så jag kunde kolla jobbet online.

Det visade sig vara en god investering och det slutade med att vi gjorde upp i godo i efterhand.

Stå på dig ta ingen skit (y)
 
  • Gilla
  • Haha
Festlund och 3 till
  • Laddar…
K Kjp skrev:
Olaga besök på tak.
Fick solceller monterade på vårt tak och det blev visst lite fel med nockpannornas montering efter solcellerna montering.
När jag ringde och på talade detta så noterade dom det och skulle återkomma.
När jag inte hört något så ringde jag montörerna igen och undrar när dom kommer och åtgärdar felet.
Får då svaret att dom är där nu. När inte jag är hemma och utan att meddela mig om besöket. Det måste väl ändå vara väldigt olagligt att gå upp på någons tak utan lov.
Bör jag polisanmäla.
Hoppas Du skojar! Man slutar aldrig förvånas över hur korkade människor det finns!
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Skumpe
wildeside wildeside skrev:
Kommer inte hantverkarna så ska han hängas, stenas och stå vid skampålen.
Kommer hantverkarna så ska dom ta mej f**n polisanmälas för olaga intrång.:crysmile:
Hantverkare kan inte förstå meningen med att avtala tid - inget nytt under solen.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
wildeside
Skumpe Skumpe skrev:
Hantverkare kan inte förstå meningen med att avtala tid - inget nytt under solen.
Vad jag har kunnat läsa mej till så har ingen tid avtalats!
Du kanske ska läsa hela tråden så att du vet om någon tid avtalats.
Iof kanske ska jag med läsa om hela tråden, kan ju vara så att jag missat att en tid avtalats.....
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Skumpe
wildeside wildeside skrev:
Vad jag har kunnat läsa mej till så har ingen tid avtalats!
Du kanske ska läsa hela tråden så att du vet om någon tid avtalats.
Iof kanske ska jag med läsa om hela tråden, kan ju vara så att jag missat att en tid avtalats.....
Ja, läs om tråden.
 
Eftersom det finns ett pågående uppdrag för hantverkarna så ska det väl inte behövas någon anmälningsplikt vilka tider som passar om det inte särskilt avtalats. Förutsatt att det inte innebär några olägenheter. De har ju inte brutit sig in i huset.
Var glad åt att de skyndsamt åtgärdat bristerna och att ni slapp processa om det.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Kanske ska ringa och polisanmäla Telias underleverantörer när dom helt hux flux en dag hade varit uppe på mitt tak och klippt bort den gamla telekabeln som inte länge används. Dom hade inte ens meddelat att dom skulle komma dit....
Jösses... vad tänker TS med igentligen??
 
perra i skogen perra i skogen skrev:
helt hux flux en dag hade varit uppe på mitt tak
Nu anar jag ironi här men menar du att du anser att de gjort rätt? Naturligtvis har inte Telias underleverantörer någon som helst rätt att gå upp på ditt tak utan tillstånd.

Sen går det inte riktigt att jämföra detta med TS situation som handlar om att åtgärda fel i samband med ett pågående arbete och inget olovligt takbesök "hux flux".
 
Alfredo Alfredo skrev:
...någon som helst rätt att gå upp på ditt tak utan tillstånd...
Precis, de har ingen rätt, och rätt skall ju vara rätt. Finns ingen anledning att vara ens lite tillmötesgående, ger man dem ett finger osv.

Tyvärr verkar inte Polisen prioritera sånt här, jag har polisanmält både slamsugen som vänder på min tomt och grannarnas hund som bajsar på densamma, ja inte hunden då, den är tydligen ingen "juridisk person" så det fick bli grannen själv som blev anmäld.

Men inget händer ju! Utredning läggs ned direkt. Vad får man för skattepengarna egentligen. suck.
 
  • Gilla
perra i skogen
  • Laddar…
C callebergh skrev:
Precis, de har ingen rätt, och rätt skall ju vara rätt. Finns ingen anledning att vara ens lite tillmötesgående, ger man dem ett finger osv.

Tyvärr verkar inte Polisen prioritera sånt här, jag har polisanmält både slamsugen som vänder på min tomt och grannarnas hund som bajsar på densamma, ja inte hunden då, den är tydligen ingen "juridisk person" så det fick bli grannen själv som blev anmäld.

Men inget händer ju! Utredning läggs ned direkt. Vad får man för skattepengarna egentligen. suck.
Ove varning;)
Vad är det för fel med att prata med folk och inte anmäla till polisen stup i kvarten.
Finns ju en anledning varför sånt läggs ner!!!
Det är ingen ting för polisen att utreda.
 
  • Gilla
perra i skogen och 1 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Vad är det för fel med att prata med folk och inte anmäla till polisen stup i kvarten.
Personligen skulle jag aldrig komma på tanken att polisanmäla en "teliaentreprenör" som "hux flux" går upp på mitt tak för att ta bort en gammal oanvänd kabel.

Men det betyder inte att jag anser att de gör rätt. Det kan finnas en massa anledningar till att jag inte vill att någon "hux flux" ska beträda mitt tak. Anledningen att jag förväntar mig normalt hyfs räcker dock egentligen till för att motivera varför jag anser att de gör fel.
 
K Kjp skrev:
Nej kablarna får sitta kvar annars en massa nya hål i väggen.
Ser bara illa ut och tar onödigt mycket plats på väggen.
Men jag vill verkligen ha en korrekt montering av solcellerna på taket och ett tätt tak
Du har ingen bild du kan visa på kablarna och hur det ser illa ut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.