C Chrille_B skrev:
Blev väldigt fint, har ju diskuterats mycket om det här med golvvärme i ett oisolerat källargolvet, dels om värmeförluster och fuktvandring. Nån som har koll?
Sen känns det som 1,5 miljoner inte kan ha räckt till, men det klar om det bara tog 100 dagar så hinns det ju inte upparbetas så mycket , men inget annat sparades det på, trångt men trivsamt är väl min sammanfattning :D
De hade väl dock en del isolering här. Hur mycket fick man inte veta men visst var det något under armeringen när de gjöt iaf.
 
K Kallens skrev:
De hade väl dock en del isolering här. Hur mycket fick man inte veta men visst var det något under armeringen när de gjöt iaf.
jag kan ha missat det med eftersom de skulle öka takhöjden kan det inte varit så mycket.
 
Väldigt fint vardagsrum med fönsterna mot hallen, mysigt och vackert! Källaren tyckte jag inte blev något vidare men det är väl en smaksak.
 
C Chrille_B skrev:
jag kan ha missat det med eftersom de skulle öka takhöjden kan det inte varit så mycket.
Finns en tumregel på 250 mm, kan knappast fått plats?
 
C Chrille_B skrev:
Finns en tumregel på 250 mm, kan knappast fått plats?
Oklart, kanske det var tight med höjden just för att de skulle få plats med isolering? Men även om det är mindre än 250mm är det nog rätt mycket bättre än ingenting.
 
Tycker de fick ett riktigt fint resultat utifrån förutsättningarna men att betala ca 11 Mkr för att bo en en mjölkförpackning!! :giggle:
 
  • Gilla
MagHam och 3 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Tycker de fick ett riktigt fint resultat utifrån förutsättningarna men att betala ca 11 Mkr för att bo en en mjölkförpackning!! :giggle:
Grejen är ju att om man vill bo nära centrala Stockholm - vilket jag helt förstår och som det finns många skäl till - och ha ~100kvm som familj för bekvämt boende ja då finns det inte mycket annat att välja på för under 11 miljoner.

Och att då få ett radhus i ett fantastiskt fint område slår de flesta lägenheter som är lika stora och kostar lika mycket.
 
  • Gilla
Harald Boye och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Tycker de fick ett riktigt fint resultat utifrån förutsättningarna men att betala ca 11 Mkr för att bo en en mjölkförpackning!! :giggle:
Att mjölkförpackningen ligger en kilometer från Globen kan göra det lite mindre surt.
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Han såg inte ut att må riktigt bra på slutet. Ett vanligt resultat när huvudet vill mer än kroppen. Kanske slit från tidigare renoveringar satt sina spår också.

Råkat ut för samma skit själv och tyvärr är det inte lätt att återfå sina tidigare superman-krafter.
 
  • Gilla
Mulvaden och 1 till
  • Laddar…
N nochl skrev:
Han såg inte ut att må riktigt bra på slutet. Ett vanligt resultat när huvudet vill mer än kroppen. Kanske slit från tidigare renoveringar satt sina spår också.

Råkat ut för samma skit själv och tyvärr är det inte lätt att återfå sina tidigare superman-krafter.
Jag tänkte samma, men det var ju så forcerat tidsmässigt så minsta motgång blev ju jättejobbigt, stänkskyddet tex, en enkel mall som visade exakt läge för uttagen hade på ett jätte enkelt sätt eliminerat den fadäsen, bara som exempel.
 
M Myckling skrev:
men att betala ca 11 Mkr för att bo i en mjölkförpackning!! :giggle:
Välkommen till Stockholm…:sweat:
 
Stl Stl skrev:
Att mjölkförpackningen ligger en kilometer från Globen kan göra det lite mindre surt.
Ok, jag har hyfsad koll på sthlm och sthlmspriser på fastigheter men hur påverkar närheten till Globen priset uppåt?
 
C Chrille_B skrev:
Jag tänkte samma, men det var ju så forcerat tidsmässigt så minsta motgång blev ju jättejobbigt, stänkskyddet tex, en enkel mall som visade exakt läge för uttagen hade på ett jätte enkelt sätt eliminerat den fadäsen, bara som exempel.
Har man renoverat 6 läg. på 7 år blir dom nog inte långvariga här heller. Verkar vara orossjälar som bara jagar på vilket inte är konstigt att man drabbas av utmattningssyndrom
 
  • Gilla
Frelli2 och 4 till
  • Laddar…
Till det priset får man en skaplig villa utan Globen. Det blir väl nästa projekt, ett riktigt hus, om de får tillbaka radhuspengarna.
Har inte sett programmet än men radhus intresserar mig inte. Möjligen något i Lärkstaden, men nej det är för lite till för mycket pengar. :)
 
  • Gilla
DTanner
  • Laddar…
C Chrille_B skrev:
Blev väldigt fint, har ju diskuterats mycket om det här med golvvärme i ett oisolerat källargolvet, dels om värmeförluster och fuktvandring. Nån som har koll?
Sen känns det som 1,5 miljoner inte kan ha räckt till, men det klar om det bara tog 100 dagar så hinns det ju inte upparbetas så mycket , men inget annat sparades det på, trångt men trivsamt är väl min sammanfattning :D
Gäller ju främst oisolerade grövre bärande betongplattor, här är det mellangjutna golv eller tom grus under cellplasten och då är det ingen fara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.