Olaga besök på tak.
Fick solceller monterade på vårt tak och det blev visst lite fel med nockpannornas montering efter solcellerna montering.
När jag ringde och på talade detta så noterade dom det och skulle återkomma.
När jag inte hört något så ringde jag montörerna igen och undrar när dom kommer och åtgärdar felet.
Får då svaret att dom är där nu. När inte jag är hemma och utan att meddela mig om besöket. Det måste väl ändå vara väldigt olagligt att gå upp på någons tak utan lov.
Bör jag polisanmäla.
 
  • Haha
  • Gilla
Huddingebo och 9 till
  • Laddar…
Hopas du inte är allvarlig! Var glad att dom är tillbaka och att arbetet är klart. Några problem?
 
  • Gilla
Huddingebo och 44 till
  • Laddar…
A
K Kjp skrev:
Olaga besök på tak.
Fick solceller monterade på vårt tak och det blev visst lite fel med nockpannornas montering efter solcellerna montering.
När jag ringde och på talade detta så noterade dom det och skulle återkomma.
När jag inte hört något så ringde jag montörerna igen och undrar när dom kommer och åtgärdar felet.
Får då svaret att dom är där nu. När inte jag är hemma och utan att meddela mig om besöket. Det måste väl ändå vara väldigt olagligt att gå upp på någons tak utan lov.
Bör jag polisanmäla.
Nä inte polisanmäla..
Men jag förstår känslan om att man vill vara på plats och framförallt veta när och vad som rör sig på ens egendom...

meddela firman att kontakt hade varit att föredra.. Innan man börjar på..
 
  • Gilla
RoggeBogge och 1 till
  • Laddar…
Vänta tills något värre händer. Som att ev familjemedlem blir rånmördad eller att du blir utpressad av den lokala maffian. Då kan du börja fundera på om du skall polisanmäla eller ej.

Tills dess, släpp detta, gå vidare och lev livet.

Hoppas du är nöjd för övrigt med solpanelerna.
 
  • Gilla
Festlund och 14 till
  • Laddar…
Missförstånd mej inte .
Men när montering på gick så såg jag fel i deras montering. Som jag påtalade och dom rättade till och det finns väl tyvärr någon kabelplacering kvar som jag är lite missnöjd med. Då är det inte konstigt om man vill vara hemma och se så det blir rätt för det är inte lätt att se om reparationen blivit rätt utförd annars
 
  • Gilla
TommyFIN och 5 till
  • Laddar…
K Kjp skrev:
Missförstånd mej inte .
Men när montering på gick så såg jag fel i deras montering. Som jag påtalade och dom rättade till och det finns väl tyvärr någon kabelplacering kvar som jag är lite missnöjd med. Då är det inte konstigt om man vill vara hemma och se så det blir rätt för det är inte lätt att se om reparationen blivit rätt utförd annars
Hade du påtalat kablarna så det var avtalat att de skulle fixa det också när de fixade nocken?
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Polisanmäla?
Hantverkare som du vill ska göra något?

Det är sånna som du som gör att Beijer har sina program....

On topic: Svar nej du ska inte polisanmäla.
 
  • Gilla
Festlund och 14 till
  • Laddar…
Nej kablarna får sitta kvar annars en massa nya hål i väggen.
Ser bara illa ut och tar onödigt mycket plats på väggen.
Men jag vill verkligen ha en korrekt montering av solcellerna på taket och ett tätt tak
 
wildeside
Kommer inte hantverkarna så ska han hängas, stenas och stå vid skampålen.
Kommer hantverkarna så ska dom ta mej f**n polisanmälas för olaga intrång.:crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
ornet och 44 till
  • Laddar…
Rent juridiskt kan det nog räknas som hemfridsbrott men jag hade inte polisanmält.
Däremot tycker jag du ska säga åt ansvarig på företaget att dom gör fel.
 
  • Gilla
Blåbäret_numero_uno
  • Laddar…
wildeside
Juridiskt ska man nog reda ut lite först.
Du meddelade att du ville ha något åtgärdat till ett företag som redan varit och jobbat på dit tak.
Dom antar att det är ok att åka dit o göra jobbet när dom har en stund över.
Om du inte specifikt sagt att dom ska föranmäla sin ankomst och att du ska vara hemma så är det en tolkningsfråga.
 
  • Gilla
Vildparti och 11 till
  • Laddar…
Har givetvis meddelat firman som monterade och säljaren av solceller .
Båda håller med att så får det inte gå till och att dom gjort fel.
Men vill inte göra något som ersättning tex längre garanti på monteringen så jag kan läkarna mej trygg med mitt tak.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
perra i skogen och 5 till
  • Laddar…
Du har nog svårt att få en längre garanti, varför skulle dom ge det?
Däremot om dom gjort jobb som du inte kan inspektera så be dom om en genomgång av genomfört arbete. Det kan jag tycka är skäligt. Och ta det sedan därifrån beroende på svar.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Deras kvalitets kontrollant har varit hör säger att
Allt är okej . Men han är ju anställt av monteringsfirman.
Om det nu är så bra varför inte utöka garantin så man kan känna sig tryggare.
 
Dom kanske inte litar på sitt eget utförda arbete
 
  • Haha
Plätt Fia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.