T TCG skrev:
Den passar väl utmärkt här? Var skulle dubbelposten vara?
Jag la först in det här men tyckte att det även borde skrivas i denna tråd.
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
  • Gilla
Gudahov och 1 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Bosch Startset 12V 2x6Ah GAL 12V-40 för 1594:-
(Inser att jag verkar vara en batterijunkie men efter d här köpet är jag fulladdad!)
Nja, jag skulle säga att ordinarie pris är långt upp i det blå. Batterierna säljs för ca 800 kr/st på annat håll så du får i princip laddaren på köpet. Det är väl inte fy skam men den kostar inte mer än 500-600 hos tex Proffsmagasinet. Ett rimligare jämförpris är alltså 2000-2200 kr.
 
  • Gilla
dilemma
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Nja, jag skulle säga att ordinarie pris är långt upp i det blå. Batterierna säljs för ca 800 kr/st på annat håll så du får i princip laddaren på köpet. Det är väl inte fy skam men den kostar inte mer än 500-600 hos tex Proffsmagasinet. Ett rimligare jämförpris är alltså 2000-2200 kr.
Ja, ”ordinarie” pris är oftast ren bluff men knappt 1600 f hela kitet är oavsett ett fynd. Amazon var 8:- billigare när jag kollade men vem orkar bry sig :)
 
Alfredo Alfredo skrev:
Sorry för dubbelpost men Classes helgdeal kanske passar bättre här egentligen.

[bild]
[bild]
Som en kommentar på detta, kanske kan hjälpa andra i framtiden, så tänkte jag bara säga att jag hade lagt en beställning hos Classe i torsdags, innan både erbjudandet började gälla och innan jag kände till det, vilket kändes lite surt.

Jag kontaktade då kundtjänst via deras chatt i fredags (medan erbjudandet fortfarande gällde) och skrev att jag rent teoretiskt hade kunnat ångra min första beställning (den hade redan skickats och gick inte att avbeställa) och lägga en ny där jag skulle få 20% rabatt. De sa att de skulle återkomma till mig och nu på måndag morgon fick jag 20% återbetalat via Klarna. Bra hanterat av Clas Ohlson tycker jag!

Så om man har en beställning som är högst 14 dagar gammal och det kommer ett erbjudande under den tiden kan det vara värt att kontakta kundtjänst.
 
  • Gilla
Fairlane och 15 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Som en kommentar på detta, kanske kan hjälpa andra i framtiden, så tänkte jag bara säga att jag hade lagt en beställning hos Classe i torsdags, innan både erbjudandet började gälla och innan jag kände till det, vilket kändes lite surt.

Jag kontaktade då kundtjänst via deras chatt i fredags (medan erbjudandet fortfarande gällde) och skrev att jag rent teoretiskt hade kunnat ångra min första beställning (den hade redan skickats och gick inte att avbeställa) och lägga en ny där jag skulle få 20% rabatt. De sa att de skulle återkomma till mig och nu på måndag morgon fick jag 20% återbetalat via Klarna. Bra hanterat av Clas Ohlson tycker jag!

Så om man har en beställning som är högst 14 dagar gammal och det kommer ett erbjudande under den tiden kan det vara värt att kontakta kundtjänst.
Online beställningar har ett krav på 14 dagars öppet köp men det är inte ovanligt med 30-365 dagars öppet köp, Clas Ohlson ser ut att ha 365 dagar. Sålänge som man är inom perioden, varan och förpackning är i nyskick så har man indirekt rätt till det nya lägre priset.
 
H
D dilemma skrev:
[länk]
det här känns ju grymt billigt!

Bosch Startset 12V 2x6Ah GAL 12V-40 för 1594:-
(Inser att jag verkar vara en batterijunkie men efter d här köpet är jag fulladdad!)
6ah batterier kan man hitta för ca 700 som bäst och sen prismatcha mot hornbach för ytterligare 10%. så 1300 utan laddare. Så ändå bra pris.
 
  • Gilla
dilemma
  • Laddar…
boschkenta
Priserna har väl gått upp såpass kanske, men jag köpte det setet i slutet av 2020 för 988:- på Toolab. :thinking:
 
  • Gilla
dilemma och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
daddydj och 1 till
  • Laddar…
Prismatcha hos Bauhaus för ytterligare 12% på 1980:-.
 
  • Gilla
Koppis och 3 till
  • Laddar…
Degerlunden Degerlunden skrev:
Prismatcha hos Bauhaus för ytterligare 12% på 1980:-.
Har de protools fysisk butik? Bauhaus matchar väl inte mot rena webbutiker?

Edit:
Var tvungen att kolla formuleringen, såhär står det:
"Var uppmärksam på att prisgarantin inte gäller varor som konkurrenter säljer som begränsat antal eller från renodlade webshoppar."
Men verkar i alla fall ha en fysisk adress och öppettider.
 
Redigerat:
  • Gilla
pecol
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Har de protools fysisk butik? Bauhaus matchar väl inte mot rena webbutiker?

Edit:
Var tvungen att kolla formuleringen, såhär står det:
"Var uppmärksam på att prisgarantin inte gäller varor som konkurrenter säljer som begränsat antal eller från renodlade webshoppar."
Men verkar i alla fall ha en fysisk adress och öppettider.
Ja, jag kollade också och fick intrycket att de har butik. Får se vad bauhaus tycker...
 
P pfb skrev:
Ja, jag kollade också och fick intrycket att de har butik. Får se vad bauhaus tycker...
Du kan vara lugn;), dina 12 % är i hamn.
Butik finns. Tre personer står utanför en verktygsbutik med "protools"-skylt, och inuti visas hyllor fyllda med verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
HM2020 och 2 till
  • Laddar…
E
boschkenta boschkenta skrev:
Priserna har väl gått upp såpass kanske, men jag köpte det setet i slutet av 2020 för 988:- på Toolab. :thinking:
DUAB (tror jag det var) hade det på rea förra hösten för strax under 1300 om jag minns rätt. Ångrar stort jag inte beställde men hade bara en skruvdragaren med två ackar på den tiden... :(
 
  • Ledsen
boschkenta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.