B breakman skrev:
Men de andra valen visste man ju borde vara fel så jag fick iaf rätt
Ja tändvätska brukar man ju inte rekommendera. Men det går ju iaf få eld på. Hade dom skrivit tändbriketter hade det ju inte varit nått att tveka över.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 135 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"

har lärt mig en hel del denna vintern om eldning i kaminen. Alla rätt andra året vi har kaminen som enda värmekälla i huset.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 241 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
 
Fury
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 257 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 98 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
 
Åtta av tio rätt. Det vill säga jag kan elda i min kamin, även om det inte nödvändigtvis alltid sker enligt Naturvårdsverkets riktlinjer.
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 103 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
 
Tomture61
Redigerat:
Blodsoppen
Har gjort upp eld sedan barnsben. Tycker frågorna om briketter var märkliga. I mina ögon är briketter och tändhjälpsgrejor som inköpes för just detta ändamål för dom som inte är så hej på att elda. Tidningspapper och fint späntad ved ska det vara. Och något påhitt om att briketter ska vara miljövänligare köper jag inte. Att tända med hjälp av tidningspapper är bra återvinning.
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Har gjort upp eld sedan barnsben. Tycker frågorna om briketter var märkliga. I mina ögon är briketter och tändhjälpsgrejor som inköpes för just detta ändamål för dom som inte är så hej på att elda. Tidningspapper och fint späntad ved ska det vara. Och något påhitt om att briketter ska vara miljövänligare köper jag inte. Att tända med hjälp av tidningspapper är bra återvinning.
Blir mycket sotflagor av tidningspapper .
 
B
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 394 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"

Dessutom är en av frågorna felaktig...
 
B
Keiller Keiller skrev:
Åtta av tio rätt. Det vill säga jag kan elda i min kamin, även om det inte nödvändigtvis alltid sker enligt Naturvårdsverkets riktlinjer.
Naturvårdsverket har inte alltid rätt heller, skulle jag säga.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 425 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.