Vill ha en fristående redskapsbod utan att behöva gräva ner plintar.. kan man snickra upp direkt på tex cementplattor. Är normalhändig, hittar inga ritningar eller förslag..ca 1.5x1.5m höjd 1.80
Har någon tips ang detta?
 
En bod i den storleken är inga problem att ställa på plattor som även kan vara bodens golv. Om tjälen får någon platta att lyftas så att boden står ojämnt är det ju bara att lyfta bort bygget medan du rättar till plattorna. Om du bor på ett blåsigt ställe finns risken att det blåser omkull om det bara står löst på marken.
 
G Golfdrivern1 skrev:
Vill ha en fristående redskapsbod utan att behöva gräva ner plintar.. kan man snickra upp direkt på tex cementplattor. Är normalhändig, hittar inga ritningar eller förslag..ca 1.5x1.5m höjd 1.80
Har någon tips ang detta?
jag åkte till Bauhaus, de har några av sina modeller uppbyggda på sina parkeringsplatser och eftersom de är oisolerade så ser man hela konstruktionen inifrån så var bara att ta med tumstock och kopiera. Sen byggde jag i något kraftigare virke. Deras bygginstruktioner brukar finnas på webben
 
Jag byggde ett enkelt vedförråd baserat på en EUR-pall som bara ligger löst på marken. Pallen är bara 80x120 cm, men om du använder ett par pallar så landar du ju på 160x120, vilket är rätt nära ditt önskade mått. Jag smällde upp förrådet på en helg, inklusive inköp av material och förberedelse av markytan.
 
Ska det byggas lekstuga kan det vara lämpligt att gräva ner justerbara plintar, billigt enkelt stabilt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.