Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 0 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"

Briketter har man till grillen, och tydligen för att tända kaminen med, högt upp dessutom... :geek:
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
Sandra har gjort quizet och jag fick också 8/10.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
De syftar på tändbriketter. Det är inte det man normalt sett syftar på med briketter.

Att tända högt upp är vettigt vissa eldstäder. Framför allt gamla pannor.
 
  • Gilla
GVR4
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
De syftar på tändbriketter. Det är inte det man normalt sett syftar på med briketter.

Att tända högt upp är vettigt vissa eldstäder. Framför allt gamla pannor.
Men kanske inte i kaminer..?
Eller så har jag gjort fel med gott resultat i snart 15år. ;)
Trevlig helg på Er!
 
Miljömässigt är det inte fel att göra så i kaminer, men jag gör det inte där.
 
D Daniel 109 skrev:
Miljömässigt är det inte fel att göra så i kaminer, men jag gör det inte där.
Syftade på att tända högt upp, sorry om det blev otydligt. (y)
 
Det gjorde jag med.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 35 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
 
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 43 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
Utan "fusk" :)

Felet var på fråga 4, "När behöver brasan i kaminen störst lufttillförsel?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 71 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
Jag är överförtjust i min kamin som jag lät installera för 3 år sen!!
 
Fick bara fel på hur man tänder. Tycker frågan är fel. Tändkuddar, braständare osv brukar det ju kallas. Briketter har man ju till grillen som nämnts.
 
  • Gilla
Tomture61 och 1 till
  • Laddar…
B
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 43 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
Utan "fusk" :)

Felet var på fråga 4, "När behöver brasan i kaminen störst lufttillförsel?"
Fick också fel på den (och en till som jag glömtcilken det var), ska man vara krass så behövs väl luften när det faktiskt brinner och inte innan. Förstår hur de menar men håller inte riktigt med som det var skrivet.

Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 30 andra personer som har gjort quizet "Kan du elda i kaminen?"
 
B
G GVR4 skrev:
Fick bara fel på hur man tänder. Tycker frågan är fel. Tändkuddar, braständare osv brukar det ju kallas. Briketter har man ju till grillen som nämnts.
Men de andra valen visste man ju borde vara fel så jag fick iaf rätt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.