Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Du kommer aldrig få rätt. även om du kanske har rätt. Här får man inte rätt
Här måste man visa varför man har rätt.
 
  • Gilla
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Jag tyckte att de som har vaccinerat sig skulle få yttra sig i en opinionsundersökning, likt den här, om vad huvudskälet till vaccineringen var.
Det är väl enkelt för dig att starta en tråd om det om du tycker att det är viktigt?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Inget, annat än att alla som har "bättre" förslag om vilka alternativa svarsexempel som skulle varit bättre än de jag föreslog och ägna hela tråden till att diskutera det.
Om du börjar med att samla in svarsexempel från folk, så går det nog bra.
Eller håll tråden öppen för fria svar, och strunta i förtryckta svarsalternativ.
 
P pmd skrev:
Det beror på de kulturella och geografiska omständigheterna. En del sitter på huk över ett hål i golvet, en del sitter på en WC och en del hukar över en grop i skogen.
Ok, jag uppfattade inte lustifikationen.
 
P pmd skrev:
Var finns data om det?
I senaste upplagan av "Det Svenska Bondförnuftet i ord och bild" nu uppdaterat med covidhysteriet.
 
P pmd skrev:
Det är väl enkelt för dig att starta en tråd om det om du tycker att det är viktigt?
Inte speciellt viktigt men intressant, tycker inte du det?
 
P pmd skrev:
Om du börjar med att samla in svarsexempel från folk, så går det nog bra.
Eller håll tråden öppen för fria svar, och strunta i förtryckta svarsalternativ.
Det hade blivit för omständligt och svårt att sammanställa statistiken.
 
P pmd skrev:
Båda handlar om säkerhet för andra.
säkerhet... Hur argumenterar med någon som tror att ovaccinerade är lika farliga för människan som de som av olika medicinska skäl inte får köra bil. Vi pratar om t.ex blinda.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Bananskalare Bananskalare skrev:
säkerhet... Hur argumenterar med någon som tror att ovaccinerade är lika farliga för människan som de som av olika medicinska skäl inte får köra bil. Vi pratar om t.ex blinda.
Vem har påstått att de är lika farliga?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P pmd skrev:
Här måste man visa varför man har rätt.
Det här är en under bar liten gäng med en egen religion. De släpper inte några andra om man inte bevisar att ledningen har rätt.
Om någon utifrån kliver in och kommer med konstiga påståenden mot en enskild medlem så kommer alla andra snart klivit fram och försvarar medlemmen.
Det innebär att det är svårt att säga något.

Men att lägga ner tråden? Det vore grymt.
De är bättre de har kvar sin tråd.
 
  • Haha
  • Gilla
sonabr4000 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vem har påstått att de är lika farliga?
Den som gör jämförelsen.... varför jämföra annars? Varför ens göra en jämförelse?
Är det för att kunna lindra uttrycket "andra villkor? "
 
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Bananskalare Bananskalare skrev:
Den som gör jämförelsen.... varför jämföra annars? Varför ens göra en jämförelse?
Är det för att kunna lindra uttrycket "andra villkor? "
Hela denna sidodiskussion utgår, så vitt jag minns, från ditt påstående om att det skulle vara rasism att förhindra ovaccinerade från att göra någon viss sak. Så liknelsen med vilka som får köra bil, taxi, buss, praktisera som läkare osv. är bara till för att visa att andra grupper av människor också är förhindrade från att göra vissa saker utan att det kallas för rasism. Det är därför fel att kalla det för rasism när ovaccinerade är förhindrade att göra vissa saker.
 
  • Gilla
sonabr4000 och 4 till
  • Laddar…
J
Bananskalare Bananskalare skrev:
Den som gör jämförelsen.... varför jämföra annars? Varför ens göra en jämförelse?
Är det för att kunna lindra uttrycket "andra villkor? "
Eftersom du tror att en liknelse är samma sak som en jämförelse så tror jag inte att jag skulle rekommendera dig att se den nya filmen Don't look up. Många är det som missförstått den.
Fler byggrelaterade bloopers du kan råka ut för:
Think outside the box betyder inte att bygga ut lådan.
Ett ögonmått saknas alltid i verktygslådan.
Ta i trä betyder inte att du måste gå runt med en 45*90.
Goddag yxskaft är inte en hälsning.
En skruv lös behöver inte alltid åtgärdas med en mejsel.
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Eftersom du tror att en liknelse är samma sak som en jämförelse så tror jag inte att jag skulle rekommendera dig att se den nya filmen Don't look up. Många är det som missförstått den.
Fler byggrelaterade bloopers du kan råka ut för:
Think outside the box betyder inte att bygga ut lådan.
Ett ögonmått saknas alltid i verktygslådan.
Ta i trä betyder inte att du måste gå runt med en 45*90.
Goddag yxskaft är inte en hälsning.
En skruv lös behöver inte alltid åtgärdas med en mejsel.
Glöm inte synvinkeln ett väl använt verktyg.
Om du vill veta en sak. alla liknelser behöver inte vara bra. Eftersom ditt inlägg dessutom gott om sarkasm så tar jag inte någonting du skrev på alvar.
 
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Hela denna sidodiskussion utgår, så vitt jag minns, från ditt påstående om att det skulle vara rasism att förhindra ovaccinerade från att göra någon viss sak. Så liknelsen med vilka som får köra bil, taxi, buss, praktisera som läkare osv. är bara till för att visa att andra grupper av människor också är förhindrade från att göra vissa saker utan att det kallas för rasism. Det är därför fel att kalla det för rasism när ovaccinerade är förhindrade att göra vissa saker.
ja just det nu minns jag hur du glad ihågen försökte visa att jag hade fel genom att använda en felaktig källa. visst jag hade fel. jag hade inte kollat rasism på länge. Du vägrade bemöta det jag skrev om rasism.
Så det var tråkigt att du inte läste lite mer om rasism. Istället för att hitta på.
Varför får dessa inte ta körkort? Är det pga deras tro hudfärg? Eller är det för att de har ett handikapp? som gör att vissa inte kan köra bil. Läkare "räcker" med att grejja. många års studier. så den kan vi kvitta. sen är det svårt att köra taxi om man inte har körkort.
ovaccinerade är en skapad grupp där alla som inte har gjort som man ska, vaccinerat sig. Därför är det helt okej att förringa dessa människor delar av deras rättigheter?
Dessa människor har valt att inte vaccinera sig. De är också människor som. vi alla är.
skillnaden är att de in vaccinerade sig. Har dessa blivit tillfrågade om varför?
Vad har dessa människor gjort?
Menar ni att dessa är vandrade smittohärdar som smittar bara genom att finnas? Eller kanske det kan vara överdrivet? för att smitta måste du vara smittad. visst lättare bli smittat. Men vaccinerade kan smittas inte lika länge. Vaccinet minskar risken mot ond bråd död. men risken är ändå inte jättestor att hamna där. Nu har vi ingen samhällsfarlig sjukdom längre 1/4. Att drabbas av ond bråd död ännu mindre nu som ovaccinerad.
så idag finns det inga anledningar att ta bort någons rättigheter.
Skillnaden mellan de som inte får ta körkort är milsvid. eftersom man har valt att sätta samman en grupp människor för att de inte är vaccinerade. De har bara hamnat i en grupp de själva inte valt.
 
  • Haha
sonabr4000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.