1 467 378 läst · 24 285 svar
1467k läst
24,3k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Viktigt att meddela däckverkstan att luft på burk använts då det är högexplosivt.
Finns flera dödsfall där däcket exploderat.
Sen är det bara till för att köra till verkstad, man ska inte laga och köra vidare på däcket som inget har hänt,.
Finns flera dödsfall där däcket exploderat.
Sen är det bara till för att köra till verkstad, man ska inte laga och köra vidare på däcket som inget har hänt,.
De är medvetna om det och svetsar inte på fälgar med däck alls.
Naturligtvis tycker branschen att man måste byta däck illa kvickt. På samma sätt som att snabba reparationer är bannlysta. De får man göra själv.
Naturligtvis tycker branschen att man måste byta däck illa kvickt. På samma sätt som att snabba reparationer är bannlysta. De får man göra själv.
Allvetare
· Tullinge
· 5 999 inlägg
De rapporter jag läst är från 2015. borde man inte på 7 år kommit på någon annan lösning.T TH885 skrev:
Om inte borde man ha rutiner som förhindrar det. framförallt genom att inte ha värme vid ett däck om man inte är säker.
För att ingen vill argumentera för att ge pengar till rika nybilsköpare...D djac skrev:
När alla vet att en skrotningspremie på 70000 SEK skulle vara ett effektivare sätt att förnya bilparken...
/ATW
Tyst vet jag inte... Regeringen hade pressträff för tre dagar sedan där frågan togs upp.D djac skrev:
"3. Ytterligare medel tillförs anslaget för klimatbonus. För att fortsatt bidra till omställningen av bilflottan, minska beroendet av fossila bränslen och möta den kraftigt ökade försäljningen av klimatbonusbilar, främst elbilar, ökas anslaget för klimatbonusen med 3,9 miljarder kronor. Därmed kommer en person som köper en elbil fortsatt kunna få 70 000 kronor i ekonomiskt stöd."
https://regeringen.se/pressmeddelan...l-och-el-till-foljd-av-invasionen-av-ukraina/
Tack, ja men det låter ju positivt, ser ju inte ut som att den diskuterade beloppsgränsen nämns längre heller, dvs att dyrare bilar skulle få noll.useless skrev:Tyst vet jag inte... Regeringen hade pressträff för tre dagar sedan där frågan togs upp.
"3. Ytterligare medel tillförs anslaget för klimatbonus. För att fortsatt bidra till omställningen av bilflottan, minska beroendet av fossila bränslen och möta den kraftigt ökade försäljningen av klimatbonusbilar, främst elbilar, ökas anslaget för klimatbonusen med 3,9 miljarder kronor. Därmed kommer en person som köper en elbil fortsatt kunna få 70 000 kronor i ekonomiskt stöd."
[länk]
Allvetare
· Tullinge
· 5 999 inlägg
spännande att se vad som händer där...
Allvetare
· Tullinge
· 5 999 inlägg
men samtidigt är det frågan om det verkligen skulle vara så bra för miljön? Den mest miljövänliga bilen är den som inte tillverkats.A ArneTW skrev:
Att då skrota massa bilar för att köpa helt nya. Miljön påverkas ganska ordentligt när man producerar en ny bil. Så svaret är nog inte skrota massa fullt fungerande bilar.
sen måste ha råd att köpa en ny bil.
Det är väl det som är poängen... gamla bilar skrotas och färre köper bil.Bananskalare skrev:men samtidigt är det frågan om det verkligen skulle vara så bra för miljön? Den mest miljövänliga bilen är den som inte tillverkats.
Att då skrota massa bilar för att köpa helt nya. Miljön påverkas ganska ordentligt när man producerar en ny bil. Så svaret är nog inte skrota massa fullt fungerande bilar.
sen måste ha råd att köpa en ny bil.
Hur kan massiva subventioner minska nybilsförsäljningen?
Vad gör staten för att minska bilflottan?
Mer än att klämma åt de fattiga?
/ATW
Staten kan inte minska bilflottan, speciellt inte med tanke på att vi blir fler och fler för varje år. Klämma åt fattiga är däremot statens paradgren, skatter skatter moms och lite mer skatter.A ArneTW skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 5 999 inlägg