Magnus Filip skrev:
En kollega har en skitful grå, grå alltså!:poop: VW ID4
Hon skulle köpt en bil som du inte tycker är ful så hade det nog gått bättre.
 
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
A
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hon skulle köpt en bil som du inte tycker är ful så hade det nog gått bättre.
Ärligt talat har är det mkt problem med bilen och VW kan inte fixa. Saken blir inte bättre av att den är så ful.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Usch, livet är hårt för vissa. Funderar på att bromsa mig till första platsen , elbil verkar vara en fluga…
"en fluga" - den var bra!
Internet är bara en fluga - var det väl någon känd som sa? Eller "det har jag aldrig sagt".

Kan nog hålla med om att de flesta bilar är "fifty shades of grey", men man ser faktiskt några VW ID med färg på ute på vägarna. Jag hoppas på mycket mera färgglada bilar.
 
pgerts pgerts skrev:
"en fluga" - den var bra!
Internet är bara en fluga - var det väl någon känd som sa? Eller "det har jag aldrig sagt".

Kan nog hålla med om att de flesta bilar är "fifty shades of grey", men man ser faktiskt några VW ID med färg på ute på vägarna. Jag hoppas på mycket mera färgglada bilar.
Oj, det var en demon som tagit över mig igår tyvärr, ber om ursäkt för detta. Ja ska snart beställa min första elbil, är lite pirrig, nästan lika spännande som att tappa oskulden...
 
  • Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
F
D Daniel 109 skrev:
Vad har jag fel om? Att det finns nackdelar med bakhjulsdrift? Det finns en anledning till att framhjulsdrift dominerar på vanliga bilar. Det skulle inte vara så om bakhjulsdrift bara har fördelar.

Det som startade diskussionen var att jag påpekade att uppfattningen att bakhjulsdrift på elbilar är dåligt inte stämmer. Det var inlägg 901.
Oj, förlåt. Jag glömde att du aldrig har haft fel och att du är beredd att bränna dina barn på bål för att bevisa det, även om det måste göras med ”Putin-logik” för att du skall få ihop ditt case.
 
  • Wow
Workingclasshero
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Oj, det var en demon som tagit över mig igår tyvärr, ber om ursäkt för detta. Ja ska snart beställa min första elbil, är lite pirrig, nästan lika spännande som att tappa oskulden...
Runt ett års leveranstid verkar det vara för de flesta modeller. Att lägga en beställning för "framtida planering" kan ju vara smart - eller? Jag la en beställning för leverans i november. Ett par dagar efter så kom det ett mess - "din bil är på väg". Kan det vara leveranser till RU som plötsligt blivit tillgängliga här? Smaragdgrön är nog tanken att den ska bli. (helfoliering är billigare än att beställa dyr originalfärg - sen är det extra skydd).
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Ärligt talat har är det mkt problem med bilen och VW kan inte fixa. Saken blir inte bättre av att den är så ful.
Saken blir å andra sidan inte heller mer trovärdig av att du fokuserar på utseendet.

Tråkigt om hon har ett dåligt ex. Jag har en likadan, fast blå. Den går felfritt och på mina isiga vägar har den betett sig oväntat bra. Kanske är de blå bilarna bättre? :thinking: Fast mer troligt är det anekdoter, och då slår förstås min egenupplevda högre än din hörsägen, även om båda är rätt värdelösa statistiskt sett.
 
  • Gilla
fribygg och 5 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Oj, förlåt. Jag glömde att du aldrig har haft fel och att du är beredd att bränna dina barn på bål för att bevisa det, även om det måste göras med ”Putin-logik” för att du skall få ihop ditt case.
Var hittar du ”Putin-logik”?
Jag bränner ingen, men gillar inte när folk feltolkar och påstår att jag framför saker jag inte framför.
 
A
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Saken blir å andra sidan inte heller mer trovärdig av att du fokuserar på utseendet.

Tråkigt om hon har ett dåligt ex. Jag har en likadan, fast blå. Den går felfritt och på mina isiga vägar har den betett sig oväntat bra. Kanske är de blå bilarna bättre? :thinking: Fast mer troligt är det anekdoter, och då slår förstås min egenupplevda högre än din hörsägen, även om båda är rätt värdelösa statistiskt sett.
Få människor är ärliga med sina val. Få kritiserar sina egna bilval. Jo den bilen som hon har är kass VW klarar inte att fixa denna. Min kollega är sur för att hon inte tar sig fram bra på vintern, en bil från år 2021? Hallå elller?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
A
Magnus Filip skrev:
Få människor är ärliga med sina val. Få kritiserar sina egna bilval. Jo den bilen som hon har är kass VW klarar inte att fixa denna. Min kollega är sur för att hon inte tar sig fram bra på vintern, en bil från år 2021? Hallå elller?
elbil?
 
A
Maskintok skrev:
elbil?
Elbil ja
 
Magnus Filip skrev:
Min kollega är sur för att hon inte tar sig fram bra på vintern
Det beror väl till största delen på föraren? Drivning på fram- eller bakhjulen har ingen avgörande betydelse när det gäller att starta i halka. Snarare är bakhjulsdrivet bättre idag då de flesta andra bilar är framhjulsdrivna så man slipper ha drivhjulen exakt där alla andra har polerat upp isen...
 
  • Gilla
JohanLun och 3 till
  • Laddar…
A
Magnus Filip skrev:
Elbil ja
där är jag inte hemma alls.
Men låter mysko att inte VW kan ordna felet
 
Jag var "inblandad" i en laddning häromdagen och som i princip helt okunnig inom ämnet dök det upp några frågor. Vi snabbladdade vid en McDonalds.

  • Effekten var 50 kW. Låter det rimligt och normalt?
  • Man fick stå parkerad och ladda max 45 minuter. Normalt?
  • På 45 minuter skulle då maximalt laddas 37,5 kWh, eller som bäst uppemot 20 mil. Inte ens nära fulladdat. Brukar det fungera så eller missar jag något?
  • Kostnaden var om jag fattade rätt 6 kr/kWh eller sisådär 12 kr/mil. Kanske normalt och rimligt men inte direkt jättebilligt men så är det kanske med "publik snabbladdning"?
  • Efter 45 minuter tillkom en "trängselavgift" med 180 kronor i timman. Normalt och rimligt?

Edit: Denna fråga var nog tänkt att hamna i "allmänna elbilstråden"... :oops:
 
Redigerat:
  • Haha
Tullen127
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det beror väl till största delen på föraren? Drivning på fram- eller bakhjulen har ingen avgörande betydelse när det gäller att starta i halka. Snarare är bakhjulsdrivet bättre idag då de flesta andra bilar är framhjulsdrivna så man slipper ha drivhjulen exakt där alla andra har polerat upp isen...
Jo, det har ju inget med bilen i sig att göra...

Klart, har man åkt Subaru med svetsade diffar och isdäck kanske övergången till enhjulsdrift och dubbfria vinterdäck är jobbig, men det handlar ju bara om att planera sin körning....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.