Diamantrör.

Wow jag vill gärna uppgradera mig .
slippa alla sorgmygg som aldrig verka gå att ta kål på.
mvh
Leif
 
Diamantrör blev utsedd till årets perenn

Det här kitet verkar vara som klippt och skuret för en hobby odling i lägenhet/på balkong, och om jag kan hålla mig till det hydrologiska inne, en potatis och en tomat planta ute så kanske man också kan ha plats att använda balkongen!
 
Diamantrör.
Vill prova något nytt när man är pensionär
 
1: Diamantrör
2: Tomater i alla dess former och färger förgyller sommaren. Har hittills inte provat så det vore så spännande att se om om det blir ännu vackrare juveler med hydroponisk odling!
 
Diamantrör är årets, oerhört vackra, perenn 2022.

En grön värld är en bättre värld! Det här kittet kan vara precis vad min brorson behöver för att komma igång med odling. Bra för honom och bra för världen
 
Diamantrör är årets perenn.
Gillar att odla lite eget i en pallkrage, några tomater utefter husväggen och lite kryddor i några krukor. Men jag vill inte ha ett helt växthus fullt med växter. Där ska man sitta ute och njuta av lite grönt och mycket skönt fika.
Den här vinsten vore en perfekt kombo av mina ambitioner av växande och omsorg om de små godsakerna.
 
Diamantrör.
Det blev pga sjukdom inget odlat i höstas. Inga lökar. Inget förberett. Trädgården skriker kom och hjälp mig. Skulle därför vara fint att prova en annan slags odling medan jag kan lappa och laga trädgården :)
 
Diamantrör är årets perenn.

Med redan ett Harvy-startkit igång är jag redo att ta ett steg till i den hydroponiska världen! Att odla utan jord är ju bara så smidigt :love:
 
Årets perenn är diamantrör. Jag är passionerad nybörjarodlare som skulle bli överlycklig att få vinna det här:)
 
S
Diamantrör
Vill så gärna vinna och utveckla min odling på Öland
 
Calamagrostis brachytricha

Hade velat ha led-rampen då jag planerat inomhusodling länge.
 
Svar: Calamagrostis Brachytricha - Diamantrör

Jag och min sambo odlar årligen tomater och paprikor men är sugna på att utöka vår odling med både potatis och örter.
Vi har en fantastisk balkong att fylla med vår odling men vi bor dock högst upp i lägenhetshuset utan hiss och varje år är det ett otroligt träningspass att släpa jordsäckarna upp, vi har funderat på att testa hydroponiskt odling och i år har vi fått ett nytillskott i familjen som ser till att vi får vår motion även utan jordsäckar.
 
Kempa_swe
Diamantrör och Allium.
Älskar trädgård men tyvärr så är det en jobbig tomt vi har när det gäller odling. Framsidan har bara morgonsol och riktigt torr jord, baksidan som ligger lägre är vattensjuk vid minsta regn.
Så dessa hade passat oss fint, barnen hade älskat att få odla i detta.
 
Diamantrör

Till sommaren flyttar vi till ett hus där ingenting är gjort i trädgården sedan det byggdes för mer än 10 år sedan! Väldigt roligt såklart och tankarna går varma med allt vi kan anlägga och plantera (kanske dimantrör!) men det betyder även att mina odlingsmöjligheter blir väldigt begränsade i år. Vanligtvis odlar jag alla möjliga sorters grönsaker och olika tomatsorter i en rabatt i perfekt söderläge men i år blir det inget av det pga flytten. Men med en hydroponisk odling och några fiffiga krukor hade jag kunnat få till en liten odling i sommar trots allt medans vi planerar och fixar iordning trädgården!:ok:
 
Svar: Diamantrör

Motivering: I dagens läge med klimatkris, pandemi, krig och f*n och hans moster, är det jäkligt smart att kunna vara självförsörjande på grönt även på vintern. En hydroponisk odling skulle vara självklar inomhus året runt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.