Kollage av odlingsprodukter: hydroponiskt kit, solcellslampor, potatiskruka, tomatkruka och vattenkanna.
Vare sig du odlar inomhus eller utomhus, har du nytta av detta paket från Odla.nu. Prova att odla på ett nytt sätt inomhus, med ett hydroponiskt odlingskit som innebär att du inte behöver jord! Med hjälp av vatten, näring och ljus växer växterna lika bra i vatten som i jorden. För din utomhusodling på terrass eller balkong, finns en praktisk potatiskruka, en tomatkruka med vattenreservoar och tre solcellslampor med flexibel placering. En vacker, kopparfärgad vattenkanna följer också med.

Totalt värde: ca 2 120 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna odlingspaketet, längst ner i den här tråden.
Fråga: Vilken växt är hos Odla nu utsedd till “Årets perenn”? (Läs noga!)
Vinnarna utses fredagen den 18 mars.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Odla nu för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Brasse22 och 3 till
  • Laddar…
Fadai
Svar: Diamantrör. Jag odlar massor, men har aldrig fått tummen ur att testa hydroponisk odling. Vore jättekul att pröva. :cool:
 
Diamantrör.

Nu har jag chansen att mina tomater blir större än fruns som odlar i jord :love:!
 
Rätt svar: Diamantrör. Jag är en tekniknörd som är nyfiken på odling så ett hydroponiskt odlingskit känns helt rätt för mig. :)
 
Efter ett starkt 2021 orkade inte allium "millenium" längre försvara förstaplatsen, Grattis säger vi till årets segrare -Diamantrör.
Ja, det är kanske detta jag behöver för att lyckas hålla liv i mina örter.
 
Svaret på frågan bör vara: Diamantrör

Köpte nyligen en bok om hydroponisk odling då det verkar vara ett trevligt och annorlunda sätt att odla på. Man slipper dra hem massa extra jord och man slipper en del jordrelaterade problem (dålig jord och en del ohyra). Så detta lät som ett spännande testkit :)
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Diamantrör skall det vara.
Hoppas verkligen att man kan vinna ett jättefint paket och framförallt lyckas med tomaterna :)
 
P
Diamantrör.

Min fru är otroligt intresserad av odling och allt vad det innebär och jag tror att detta skulle vara riktigt roligt för henne att testa på! Med andra ord tävlar jag inte för min skull utan för hennes! :)
 
Rätt svar på frågan är Diamantrör.

Sedan jag första gången hörde talas om hydroponisk odling har jag varit nyfiken. Kanske kunde det vara något för mig och lilla familjen? Men livet har kommit emellan med ett, snart två, småbarn och som ensam vuxen i hushållet. Det hade varit superkul att äntligen få tummen ur att testa detta fräsiga odlingssätt.
 
Diamantrör är årets perenn.
Jag villhöver ett "odlingskitt".
För att jag älskar att se när frön gror och plantor växer....Och är nyfiken på nya möjligheter.
Kristina Rågberger
I
 
Årets perenn 2022 är Diamantrör. 2021 var det Allium "Millenium"
Jag odlar mycket och försöker bli självförsörjande så ett sånt kit skulle vara underbart till vintern, men även sommartid för kryddor tex.
 
Rätt svar borde vara Diamantrör.

Min odlingstokiga sambo fyller år i april och detta skulle bli en väldigt uppskattad present!
 
Diamantrör är årets perenn.

Verkligen ett kit för hela familjen! Potatiskruka och tomatkruka till mig som gärna odlar ätbara grönsaker ute. Och så roligt att kunna tjuvkika på potterna! Hydroponiskt odlingskit till sonen som är tokig i gröna blad och gärna hade haft en odling bredvid speldatorn så han kan snacka lite mellan rundorna - och även pyssla om där lite. Sambon älskar lampor av olika slag ute i trädgården och hittar alltid den perfekta platsen. Och sist men inte minst en vacker vattenkanna till dottern som älskar att få gå runt och vattna växterna i huset!
 
Svar ska vara vinnare = Diamantrör

Odling är något jag själv tycker är väldigt roligt och rogivande, har en 13åring som dock mer gillar vetenskap. Sen två små barn på 3,5 och 5 år. Detta kit verkar vara perfekt för låta de små få sina första odlingar, men även utmana äldre pojken lista ut hur detta kan fungera med odling utan jord.
Så jag hoppas vinna då det kan aktivera hela familjen runt ngt hållbart, ute och naturnära.
 
Svar: Diamantrör är årets perenn.

Nu när våren nalkas ska det bli så gött att börja med odlingen igen, framförallt då vi flyttat till hus och har mer yta att odla på än vad vi hade i lägenheten. Hade varit kul att testa odla på lite olika sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.