Det är en skymf mot oss vars avtal gick ut mitt i stormen och har haft elräkningar på 30-35000
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
T Television_Set skrev:
Det är en skymf mot oss vars avtal gick ut mitt i stormen och har haft elräkningar på 30-35000
Du kanske kan tigga ihop till elräkningen , har du 3 hembrännare som kokar dygnet runt för 35tkr/mån?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du kanske kan tigga ihop till elräkningen , har du 3 hembrännare som kokar dygnet runt för 35tkr/mån?
Haha I wish, nejdå, det avsåg november-februari, och med tanke på att jag varit dum i huvudet och haft lurendrejarna i Svealands Elbolag så kan det bli mer än så…
 
T Television_Set skrev:
med tanke på att vi Skåningar netalar danska elpriser, borde vi då inte betala danska öl och bränslepriser då? Var på Kastrup och hämtade syrran idag. Tankade Diesel för 16.30L. 4.90 billigare än Statoil tog när jag körde i morse. Och på Netto köpte jag 2 6-pack Nörrebro Bryghus Winter Ale för 15dkk st. Alltså 15 Dkk per 6-pack!

Vi svenskar är för snälla, vi borde göra som fransmännen, blockera vägar och spraya gödsel på regeringsbyggnader.
Dagens bensinpris på ok.dk 14,9dkk=21,4sek.
Diesel 13.59dkk=19,40sek.
Shell var dyrare.

Jag tankade på ingo igår för 21,72 kr litern, förvisso diesel. Men då låg bensinpriset på 19,8 Alltså billigare än dk.

Jag har räknat på det, de lönar inte sig att köra till dk och bunkra =)
 
R Rkarlsson skrev:
Dagens bensinpris på ok.dk 14,9dkk=21,4sek.
Diesel 13.59dkk=19,40sek.
Shell var dyrare.

Jag tankade på ingo igår för 21,72 kr litern, förvisso diesel. Men då låg bensinpriset på 19,8 Alltså billigare än dk.

Jag har räknat på det, de lönar inte sig att köra till dk och bunkra =)
Nu nä när Svenska Zlotyn tappat mot den danska dollarn
 
Fast, 12,39 dieselpris just nu på Ingo.dk är ju bara 18 SEK. Antar att du tittar på sedelkurs och inte på Avistakursen som du betalar när du betalar med kort, + nån enstaka procent inpåslag För ingen är väl så dum att man handlar med dyra cash?
 
  • Skärmdump från Ingo.dk som visar aktuella bränslepriser, inklusive dieselpriset på 12,39 DKK.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Television_Set skrev:
Nu nä när Svenska Zlotyn tappat mot den danska dollarn
De var inte lönt samma dag du tankade heller. Zloty är dessutom dyrare än dkk. :p
Så är de nånstans du ska åka för att bunkra är det Gdansk och inte cph. Billigare nästan tur och retur till Gdansk med.
Men nu är de inte lönt för bränsle för du kommer få stå halva tiden i kö till stationerna.
 
R Rkarlsson skrev:
De var inte lönt samma dag du tankade heller. Zloty är dessutom dyrare än dkk. :p
Så är de nånstans du ska åka för att bunkra är det Gdansk och inte cph. Billigare nästan tur och retur till Gdansk med.
Men nu är de inte lönt för bränsle för du kommer få stå halva tiden i kö till stationerna.
Bor i Lund, har Brobizz, och snabbtur kostar som en enkelbiljett. Tvivlar på att jag kan komma tur och retur till Gdansk på det. Går det så gärna, har aldrig varit i Polen faktiskt
 
T Television_Set skrev:
Bor i Lund, har Brobizz, och snabbtur kostar som en enkelbiljett. Tvivlar på att jag kan komma tur och retur till Gdansk på det. Går det så gärna, har aldrig varit i Polen faktiskt
Ja men har man brobizz så lönar det nog inte sig rent ekonomiskt bara för bränsle.

Ta med tanten eller någon på båten, och ett par kylväskor så har du billig mat =) Bara det betalar resan.
Kollade dieselpriset i Polen, 13 sek.
 
Vad har diskussionen gällande drivmedelspriser i olika länder med det ekonomiska stödet för elräkningarna här i Sverige att göra? Kanske starta en egen tråd om detta? :thinking:
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Vad har diskussionen gällande drivmedelspriser i olika länder med det ekonomiska stödet för elräkningarna här i Sverige att göra? Kanske starta en egen tråd om detta? :thinking:
Förlåt. Det bara råkade komma fram att vi är svindyra på allt nu.

Vi återgår till ström.
 
P Paxman skrev:
...kanske skickar vi pengarna till något välgörande ändamål...åtminstone den del som överstiger vad elkostnaden hade varit med normala priser.
För oss som tycker att skattepengar ska användas till något bättre än att "nolla" höga elkostnader orsakade av felaktig politik kan ju detta vara ett alternativ, ett konto skapat av Ukrainas centralbank för att kunna ta emot donationer.: https://ukraine.ua/news/donate-to-the-nbu-fund/ (OBS! Se till att dubbelkolla att detta verkligen är legitimt...lita inte blint på en anonym snubbe som kallar sig Paxman på ett forum för husbyggare!)

På så sätt visar man sitt missnöje med flera av den här regeringens beslut.
 
Magnus E K
T Television_Set skrev:
Nu nä när Svenska Zlotyn tappat mot den danska dollarn
Vet inte vad detta ska betyda, men Polen har bäst namn av alla på sin valuta. Kommer från ordet złoto som betyder guld.
 
  • Gilla
Television_Set
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Vet inte vad detta ska betyda, men Polen har bäst namn av alla på sin valuta. Kommer från ordet złoto som betyder guld.
Jag är så gammal att jag minns när zlotyn var en skitvaluta. Tack för upplysningen om namnets ursprung :)
 
  • Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
För mars är elpriset i SE4 13 ggr högre än i SE1. 18 mot 204 öre/KWh. Det är inte Norrland som behöver stöd…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.