Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
M mickef skrev:
Alla ser väl inte vaccineringen som en uppoffring och att inte "uppoffra" sig är väl att utsätta sig för ett "blixtnedslag"?
Det finns risker med vaccinering. Mikroskopiska, men ändå. Uppoffringen ligger i att ta den risken.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det finns risker med vaccinering. Mikroskopiska, men ändå. Uppoffringen ligger i att ta den risken.
Så är det, man väger riskerna.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
J
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men provaxxers är motsatsen till våra anti vaxxers
Fast det är bara ett ord ni hittat på. Försök förstå.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Jag har inte sett den utredningen men kom ni fram till att de som vaccinerat sig har gjort det motvilligt?
Tyvärr är du numera en av få som jag har på ignore, så du får be bananskalaren eller nån fråga.
 
Nissens
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det finns risker med vaccinering. Mikroskopiska, men ändå. Uppoffringen ligger i att ta den risken.
Jag ser det inte som en uppoffring. Snarare ett ansvarstagande. Personligen ville jag bidra med att vara en del av lösningen. Har svårt för dem som valde att vara en del av problemet. Obegripligt val…
 
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 4 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Tyvärr är du numera en av få som jag har på ignore, så du får be bananskalaren eller nån fråga.
Anti är emot pro är för
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Anti är emot pro är för
Jag har inga problem med att vissa inte vill vaccinera sig, det jag inte begriper är att de inte vill ta konsekvenserna av sitt egna val.

Det är något som normalt ingår i rollen som vuxen människa. Att välja och ta konsekvenserna av de val man gör.
 
  • Gilla
  • Wow
pmd och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag har inga problem med att vissa inte vill vaccinera sig, det jag inte begriper är att de inte vill ta konsekvenserna av sitt egna val.

Det är något som normalt ingår i rollen som vuxen människa. Att välja och ta konsekvenserna av de val man gör.
Du tror inte att de gör det?
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Apropå eget ansvar, många tycks vara inne på att den som inte vaccinerat sig får stå sitt kast, hur ställer ni er till samma princip om det skulle visa sig att vaccinet är lika farligt som påstås i vissa kretsar. Skylla sig själv eller?
 
  • Gilla
GVR4 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Du tror inte att de gör det?
Jag vet att de inte gör det. Det ser du överallt. De vill absolut inte ha begränsningar i form av vaccinationspass, och de vill ha tillgång till den vård som de som vaccinerat sig gjort tillgänglig.

Menar du att du missat det, eller trollar du igen?
 
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag vet att de inte gör det. Det ser du överallt. De vill absolut inte ha begränsningar i form av vaccinationspass, och de vill ha tillgång till den vård som de som vaccinerat sig gjort tillgänglig.

Menar du att du missat det, eller trollar du igen?
Har du missat alla andra som inte vill ha olika förbud?
Jag är övertygad om att de flesta som inte vaccinerar sig är medvetna om risken.
Försöker du säga att ovaccinerade inte ska ha samma vård?
 
Nissens Nissens skrev:
Jag vet att de inte gör det. Det ser du överallt. De vill absolut inte ha begränsningar i form av vaccinationspass, och de vill ha tillgång till den vård som de som vaccinerat sig gjort tillgänglig.

Menar du att du missat det, eller trollar du igen?
Det där var så tramsigt så det är inte värt att försöka besvara.
 
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Bananskalare Bananskalare skrev:
Nä men provaxxers.....
Så vitt jag känner till är det bara folk som är emot vaccineringar som skickar hat- och hotbrev/mejl samt har tillgripit våld (för att förhindra vaccinering). Det är väl såna handlingar som är det närmaste hysteriska man kan komma i stort sett.
 
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Bananskalare Bananskalare skrev:
Då vet jag hur det ligger till...

Förresten hur kom körkort in i bilden?
Det var ett synnerligen konstigt svar på frågorna jag ställde.

Det är en liknelse.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
Anonymiteten är nog snarare en ”enabler”, hatet är källan och det som är problemet!
Se #14666
 
  • Wow
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.